Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 25 sep, 2004 16:54
door Teunie
SlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meer

Geplaatst: za 25 sep, 2004 17:04
door sjarty
Teunie schreef:
SlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meer
thats it :!:

nie slecht

Geplaatst: za 25 sep, 2004 19:28
door Ad
ferme rijkunstjes !! zolang er niets misloopt is dit natuurlijk fun!
Al eens nagedacht indien er een blikje of een "bananenschil" in de bocht ligt?!! :!: :?: :!: :(
Maar voor de rest wel VET natuurlijk.
:D

Re: nie slecht

Geplaatst: za 25 sep, 2004 19:37
door sjarty
Ad schreef:ferme rijkunstjes !! zolang er niets misloopt is dit natuurlijk fun!
Al eens nagedacht indien er een blikje of een "bananenschil" in de bocht ligt?!! :!: :?: :!: :(
Maar voor de rest wel VET natuurlijk.
:D
dieselvlekken zijn de boosdoeners en dat is nu eenmaal een risico he :?

Geplaatst: za 25 sep, 2004 19:40
door TiM.
eerste link werkt niet :cry:

Geplaatst: za 25 sep, 2004 19:46
door Teunie
Quadbabe#72 schreef:Dat zit toch niet op het stuurrrr
Zit op je quad toch ook op het stuur?

Geplaatst: za 25 sep, 2004 20:24
door koeke
normaal gezien moet je iets vroeger schakelen, die blok gaat zo geen 30000 km mee zonder zwaar kosten te hebben gehad. Kan wel iets verdragen maar niet altijd tot aan of soms zelfs in het rood te trekken, schakellampje staat er ook voor iets op :roll: . Is wel leuk natuurlijk :wink: .

Geplaatst: za 25 sep, 2004 20:28
door Vyrena
Teunie schreef:
Quadbabe#72 schreef:Dat zit toch niet op het stuurrrr
Zit op je quad toch ook op het stuur?
Neuh... bij Yamaha Kingetje wel

Bij mij alleen onder de bekapping achter

Geplaatst: zo 26 sep, 2004 13:15
door Mika
Je hebt dat zeker wel op je stuur

Alleen is dat op een Blaster gewoon een vierkant blokje :roll:

Geplaatst: zo 26 sep, 2004 15:56
door Vyrena
Ik bedoelde dat er zon potje erop zat, wel dat het erop zit maar niet zon potje :roll:

Geplaatst: zo 26 sep, 2004 22:08
door Robby
Teunie schreef:
SlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meer

nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz

Geplaatst: ma 27 sep, 2004 08:57
door Teunie
blast Racer AKA sdsracer schreef:
nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz
Dat is wel verhelderend, dus de KFX/Z hebben daar waarschijnlijk ook geen last meer van?

Geplaatst: ma 27 sep, 2004 13:12
door sjarty
tegen het rood aan trekken kan geen kwaad maar degene die zo op dat toerental blijft hangen zal vroeger of later toch probs krijgen , en geforceerde smering of niet volgens mij krijgt hij toch pas de optimale smering bij horizontaal gebruik :?(wel zijn nut bij helingen of dalingen)
had op men gsxr 600 andere gearing gestoken en die ging daardoor 500 toertjes over het rood :twisted:
het is tenslotte een veiligheidsmarge die ingekalkuleerd is zodat de kans op schade verkleint :D

Geplaatst: ma 27 sep, 2004 17:58
door Teunie
In principe moet hij buiten het rode gebied kunnen blijven draaien, het is niet voor nix een rood gebied. Het toerental in het rode gebied is enkel voor kortstondig gebruik bedoeld.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de slijtage bij een laag toerental even groot is als vlak voor het rood, maar volgens de fabrikant moet het dus makkelijk kunnen.

Geplaatst: ma 27 sep, 2004 22:04
door Bartie
blast Racer AKA sdsracer schreef:
Teunie schreef:
SlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meer

nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz
Klopt volledig wat sds racer zegt.

Vooral de Supermotards husqvarna hebben er veel last van gehad.