Pagina 2 van 12

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !word als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 13:54
door suzuki400
Jazzy schreef:Waarom ga je eigenlijk spuiten en niet poedercoaten? Dat schijnt toch veel beter te zijn?

Hier heb je trouwens een t, die kun je dan misschien gebruiken in je topictitel. :)
Hey Jazzy bedankt voor je T!! :applaus:

en ja ik ben nog aan het twijfelen of ik het laat poedercoaten, blijkt wel dikkere lak te zijn.
Wij doen zelf carrosserie daarmee dat ik het ook zelf zou kunnen spuiten, endus wel wat goedkoper. :wink:

Als er trouwens iemand is die kappen wil laten spuiten, laat maar weten :D

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 17:01
door sander.w
frame echt laten poedercoaten en als je 1 laag peodercoaten doet is het maar een heel klein beetje dikker en het houd het goed kappen van me vader ze kriedler ook laten peodercoaten same met achterbrug enz het blijft er perfect op zitten en kan behoorlijke steenslag hebben maar als er eenmaal een stukje uit is dan duikt de roest er onder en bladdert het zo af.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 17:10
door suzuki400
sander.w schreef:frame echt laten poedercoaten en als je 1 laag peodercoaten doet is het maar een heel klein beetje dikker en het houd het goed kappen van me vader ze kriedler ook laten peodercoaten same met achterbrug enz het blijft er perfect op zitten en kan behoorlijke steenslag hebben maar als er eenmaal een stukje uit is dan duikt de roest er onder en bladdert het zo af.
ben toch niet van zin om er nog mee te gaan crosse dus van steenslag heb ik normaal iets minder last.
Dan zal het poedercoaten worden denk ik :bier:

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 18:19
door sander.w
poedercoaten houd juist steenslag veel beter tegen dan gewoonen lak maar als zit er een maal een lek in ja dan is het een ander verhaal.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 19:21
door sjmallie94
poedercouten kan je ook niet hoe je wilt helaas, je kunt geen metalic wat orgineel is.

Vind ik het nadeel, maar voor de rest dat gaat heel netjes uitzien :applaus:

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 19:25
door bonzaiking
suzuki400 schreef:
sander.w schreef:frame echt laten poedercoaten en als je 1 laag peodercoaten doet is het maar een heel klein beetje dikker en het houd het goed kappen van me vader ze kriedler ook laten peodercoaten same met achterbrug enz het blijft er perfect op zitten en kan behoorlijke steenslag hebben maar als er eenmaal een stukje uit is dan duikt de roest er onder en bladdert het zo af.
ben toch niet van zin om er nog mee te gaan crosse dus van steenslag heb ik normaal iets minder last.
Dan zal het poedercoaten worden denk ik :bier:

volgens mij heb je op de weg juist veel meer last van steenslag ik zou lekker laten poedercoaten das echt keihard
:bier:

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 22:39
door suzuki400
sjmallie94 schreef:poedercouten kan je ook niet hoe je wilt helaas, je kunt geen metalic wat orgineel is.

Vind ik het nadeel, maar voor de rest dat gaat heel netjes uitzien :applaus:
Dus poedercoaten kan alleen in unielak?

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: ma 07 mei, 2012 22:44
door sjmallie94
uhm dat zijn gewoone kleuren zonder gelitter er in ofzo, het gelimt wel gelijk aan vernis naar mijn weten, maar het is 1 en het zelfde oppervlakte, of het moet alweer vernieuwt zijn , maar daar weet niks vanaf.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: zo 20 mei, 2012 10:41
door KrisZ400
Voor je het chassis gaat lakken zou ik eerst je frame verstevigen, anders heb je binnen de kortste tijd terug roest. Vooral boven de vering enz. Je kan altijd hier op het forum eens zoeken naar LTZ Frame gussets.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: zo 20 mei, 2012 19:34
door suzuki400
Nog eens even een update. Ben gisteren het chassis gaan afhalen dat ik heb laten zandstralen.
Meteen ook in grondverf gezet anders roest het meteen terug.
Had nog eens nagevraagd en die gasten zeiden ook best spuiten met 2K lak.
Als je laat poedercoaten en er sprinkt wat lak af door steenslag, pelt alles er af, dus toch maar spuiten.

Voor de rest bijna alle stukken geschuurd tot alle roest er uit is (wel een jobke!!) en ook in de grondverf gezet.
Normaal volgende week stukken spuiten. chassis zoiso oranje, de rest zwart.
over de veringen ben ik nog niet helemaal uit. ga er meteen KW-veren onder gooien met zwarte beschermers.

Iemand een adres waar deze het goedkoopst zijn :?:

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: wo 23 mei, 2012 07:38
door suzuki400
Alle stukken zijn nu klaar voor te spuiten. Heb ook de verf binnengekregen. :p
Afbeelding
Afbeelding
Ook nog een bestelling geplaats bij quadtuning
- Voorbocht
- A-arm bescherming
- tandwielen, 15 voor en 35 achter
- parkeerremverwijdering
- nieuwe lagers voor de achteras

en wou ook nog verbrede Wielhubs kopen, +10cm in totaal, maar gaat dit in combinatie met spoorverbreders??

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: wo 23 mei, 2012 16:47
door nielzz
Parkeer rem verwijderaar wat is dat ik heb m er ook afgehaald bij me voorrem hendel anders paste me handkap ni s t.maar niks terug geplaatst wist niet dat moest,wat is verschil dan.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: wo 23 mei, 2012 16:47
door nielzz
Dikke kleur trouwens oranje

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: wo 23 mei, 2012 17:06
door suzuki400
Het is een blokje dat je in plaats van de kabel (die aan je achterste remklauw zit gemonteerd) moet bevestigen. Kost rond de 15 euro. kun je best wel steken. anders komt er allemaal vuil in de remklauw.

Re: Suzuki LTZ400 2003 => !wordt als nieuw!

Geplaatst: wo 23 mei, 2012 20:32
door nielzz
Ohh oke ik heb m enkel op de hendel verwijderd