zoek hulp bij herstelling Raptor 660 !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: zoek hulp bij herstelling Raptor 660 !

Bericht door Frank_DC »

yamahakoppel schreef:zoals hier al gezegt is geweest als je een moterblok binnen brengt met de verklaring dat hem een slepend geluid maakt wat zou die man dan moeten hebben doen volgens u

- hem 3 dagen laten liggen zonder iets te doen en dan zeggen hij is gemaakt en u een rekening voorschotelen van 600€ en zodra je hem monteerd tot het beluit komt dat alles het zelfde is

- neen persoonlijk vind ik dat die man goed gehandeld heeft, blok volledig open zodat hij kan zien wat er vervangen moet worden. alles nieuw steken wat moest vernieuwd worden ( dus volledige revisie ) zal u wel 1500€ gekost hebben maar dan heb je ook een blok waar je nog jaren plezier van hebt

nu zit je met een hoop onderdelen die een amateur niet meer in elkaar gaat krijgen ik zou mijn excuses gaan aan bieden bij die dealer en vragen of hij hem niet wilt reviseren voor een zacht prijsje

kunt u ook een occasie blok zoeken met de pech dat je na enkel maanden ook aan een revisie toe zijt die 660's zijn allemaal op leeftijd tenzij je ene vind met weinig draai uren

kunt u ook een R1 blok in bouwen dan ben je ook de prijs van een goede revisie kwijt maar dan heb je ook een monster

Kris, bedankt voor je reactie. ik heb intussen extra info toegevoegd in de initiele quote. Frank
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Wat wil je voor die quad hebben dan?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Frank_DC »

Jason McCoy schreef:Wat wil je voor die quad hebben dan?
Jason, ik hoop er in de huidige staat (met alle toebehoren) nog zo'n 2000 € voor te krijgen...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Met een blok wat niet loopt?
En nog € 1250,- met bijkomende kosten?
En hopen dat alles erbij zit?

Succes ermee dan maar...
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider

Bericht door xScorxPiusx »

2000, das veel geld voor zon incompleet quadje...

Maar waarom liet je hem weghalen (het blok bij de dealer)
Je kan toch ook zeggen: Dit was niet de afspraak, monteer het weer aanelkaar en dan zien we wel (Effetjes heel kort door de bocht)

Want Jij stond in je recht, hij ging dingen doen die niet de afspraak waren en er geld voor rekenen :wink:
Maar misschien had die monteur wel gelijk? dat er wel wat meer mis was, want je had nog steeds dat slepende geluid.
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Frank_DC »

xScorxPiusx schreef:2000, das veel geld voor zon incompleet quadje...

Maar waarom liet je hem weghalen (het blok bij de dealer)
Je kan toch ook zeggen: Dit was niet de afspraak, monteer het weer aanelkaar en dan zien we wel (Effetjes heel kort door de bocht)

Want Jij stond in je recht, hij ging dingen doen die niet de afspraak waren en er geld voor rekenen :wink:
Maar misschien had die monteur wel gelijk? dat er wel wat meer mis was, want je had nog steeds dat slepende geluid.
.

neen, toch niet. dat slepende geluid was toen niet meer aan de orde. de penlager, die de vermoedelijke oorzaak waren van het initiële geluid, waren op dat moment al vervangen. Hij was bij die dealer enkel binnen om een bout onderaan de carter nieuwe draad op te tappen. Het is de quad van mijn zoon en hij had hem bij die dealer (volledig gemonteerd) afgeleverd met een bestelwagen van een vriend. Ik vond het totaal ongepast dat zij op die manier misbruik hadden gemaakt van vertrouwen en daarom ook mijn impulsieve beslissing op die daar weg te halen. Ik zat zelf op ruim 100 km. afstand die dag en had helemaal geen zin in een welles/nietes spelletje per telefoon.

wat ik zoek is vooral een goede en eerlijke oplossing. Dat betekent trouwens niet persé dat ik van die quad vanaf wil. ik sta even goed open voor iemand die bereid is hem terug te willen monteren.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Welke dealer was dat dan?

Een raptor 660 met kenteken levert misschien nog 4000 op als i compleet is en gewoon netjes loopt.

Dan is dus 2000 teveel.
Mijn tip, breng je blok naar een erkende en goeie monteur. laat m repareren en dan is i tenminste iets waard
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Frank_DC »

Jason McCoy schreef:Welke dealer was dat dan?

Een raptor 660 met kenteken levert misschien nog 4000 op als i compleet is en gewoon netjes loopt.

Dan is dus 2000 teveel.
Mijn tip, breng je blok naar een erkende en goeie monteur. laat m repareren en dan is i tenminste iets waard
Jason, thx voor je input. ken jij toevallig een goede en erkende monteur in de buurt van Hasselt ?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Hasselt nederland dan wel ja.

Nou ja in de buurt is een groot woord.
Dan breng je t blok gewoon naar quadwinkel.nl
Kost wat euros maar dan doet i t super.

Ik rijd met regelmaat heen en weer tussen Hogeveen en Barneveld dus kan m voor je meenemen eventueel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Frank_DC »

Jason McCoy schreef:Hasselt nederland dan wel ja.

Nou ja in de buurt is een groot woord.
Dan breng je t blok gewoon naar quadwinkel.nl
Kost wat euros maar dan doet i t super.

Ik rijd met regelmaat heen en weer tussen Hogeveen en Barneveld dus kan m voor je meenemen eventueel.
Van harte bedankt voor het aanbod. nu, ik ben zelf professioneel ook vrij regelmatig in Nederland. Aanstaande maandag moet ik in Arnhem zijn, dan is het in principe niet zover meer uit de buurt. Ik probeer maandag wel even bij Quadwinkel langs te gaan.
nogmaals dank voor de tip !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Nee dat is vanaf Arnhem 20 minuten.
Maar hun kunnen m zeker maken.

T is dus niet in nederland?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Frank_DC
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Frank_DC »

Jason McCoy schreef:Nee dat is vanaf Arnhem 20 minuten.
Maar hun kunnen m zeker maken.

T is dus niet in nederland?
neen, in de buurt van Hasselt (belgisch Limburg)
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Komt yamahakoppel (Kris) daar niet uit de omgeving? Die weet anders misschien wel iemand.

Maar quadwinkel.nl zit je zeker goed.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

Quadcentrale in Kortessem?

persoonlijk vind ik daar alles weel goed service is op en top, en doet niet wild met zijn prijzen.
heb mijn motortje daar ook binne gedaan en ben er meer dan tevreden over :D

of alken quadshop (persoonlijk vind ik het nogal wat prijzig daar maar wel dichter bij hasselt ;) )
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ik ben ook heel tevreden over Quadwinkel.nl maar daar zou ik niet helemaal heenrijden vanuit België, daarvoor zijn er genoeg alternatieven.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie