Pagina 2 van 2

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 09:27
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:POM is een goeie en betrouwbaar product.

Jah wat kleine updates dan haalt i de 100 wel.

Maar moet je wel je gashendel aanpassen, anders gaat de schuif maar half open. Andere spoeier, powerfilter. sportpijpje en dan loopt ik 110 ongeveer.
Ow dan moet de barcrossa het zeker kunnen halen, moet ff gaan kijken wat voor tandwiel er bij mij onder zit... maar voor in de bergen is dit niet erg. Remmen doet die toch al niet al te best, dus heel erg vind ik het niet dat die niet hard loopt.

Wanneer komen de filmpjes en foto's? :D

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 09:28
door Jazzy
Ardjuh, hoe kan het dat jouw Barossa niet zo hard gaat dan? Ik dacht dat die allemaal zeker de 90 wel halen en met andere tandiwelen makkelijk 100+. Mijn SMC die ik hier heb gaat ook iets van 90 maar zit daar al heel snel, die moet ook makkelijk 100 kunnen halen.

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 09:46
door Ardjuh
Jazzy schreef:Ardjuh, hoe kan het dat jouw Barossa niet zo hard gaat dan? Ik dacht dat die allemaal zeker de 90 wel halen en met andere tandiwelen makkelijk 100+. Mijn SMC die ik hier heb gaat ook iets van 90 maar zit daar al heel snel, die moet ook makkelijk 100 kunnen halen.
Denk dat ze een ander tandwiel eronder hebben gezet, maar heb hem door andere laten kopen... en nooit zelf op gereden. Dit was eerste echte test ritje afgelopen maandag. :wink:
Maar zit hier met behoorlijke hoogte verschillen, eerst ff wat test rijden en proberen.

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 10:06
door Jazzy
Waar ben je dan?

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 10:08
door Ardjuh
Jazzy schreef:Waar ben je dan?
Midden in het centrum van Aberdeen Schotland. :roll:

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 11:53
door Jason McCoy
Goed de foto's.


Quad zoals ik m gekocht heb.
Afbeelding
Shot at 2012-06-20

De Voorkant eerst maar uit elkaar ivm de droevige staat van de voorwielophanging
Afbeelding
Shot at 2012-06-20

Bussen eens bekeken welke in de a-armen horen.
Afbeelding
Shot at 2012-06-20

Die bussen zijn compleet vergaan. Tevens vind ik de bussen welke er in horen te zacht. Daarom ga ik de bussen vervangen voor POM.
Was eigenlijk van plan om holstaf te halen maar de binnenmaat is net te groot voor de binnenste bus dus heb ik gekozen voor volstaf welke ik dan zelf zal uitboren.
Afbeelding
Shot at 2012-06-20


Tevens ga ik de baljoint aan de bovenzijde naar achter zetten zodat er wat uitloop onstaat. Hierdoor word de quad veel stabieler. Voor hen die dit niet snappen. Als je een bijvoorbeeld raptor aan de voorkant verlaagd en de achterkant hoog laat dan staan de fussees meer boven elkaar en dan gaat de quad zoeken en slingeren. Dit rijd voor geen meter. Bij Bashan zitten ze standaard boven elkaar. Vandaar wat slijp en las werk.
Op de foto zie je vooraan de orriginele a-arm en daar achter de omgelaste.
Ik heb ze zo gezet dat ze t zelfde staan zodat je kunt zien wat het verschil is.
Afbeelding
Shot at 2012-06-20

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: wo 20 jun, 2012 21:59
door Gerd
Goed bezig :applaus:

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: di 26 jun, 2012 21:58
door Jason McCoy
Vandaag maar weer wat gedaan.

Eerst voorwielophanging in elkaar gezet.
Op de foto t spoor en camber nog niet geregelt maar de fusees staan nu mooi achter elkaar.

Afbeelding
Shot at 2012-06-26

Toen maar eens naar de achteras gekeken. Lagers waren er uit. Dus lagers en keeringen van een fatsoenlijk merk geplaatst.
Nu zit de as weer mooi op zn plek. En zonder speling.

Afbeelding
Shot at 2012-06-26

Vervolgens de wielen goed vast gezet. Die zaten vast met moeren zonder borging. Nu goede borgmoeren gebruikt.
Tevens zaten de centrale moeren op de hub ook los. Nu goed vastgemaakt en geborgt. Wel zo veilig.

Toen test ritje gemaakt. Voorwiellen de sporing en camber bijgestelt.

Voldoet goed aan wat ik wil.
Alleen de veering is dramatisch. De voorveer voorspanning moet afgesteld worden. Nu deind de quad zeker 20cm als je gas geeft. Dus dat is veel te veel.

Nog een filmpje van hoe t blokje nu loopt.


Link


Maar dat is voor een andere keer.....

Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: za 30 jun, 2012 22:07
door Jason McCoy
Vanavond de voorspanning geregeld van de voorveren. Scheeld een heel stuk.
Nu nog bekijken hoe ik die achterveer lager krijg....

Desnoods gewoon verlagen maar ook daar moet de voorspanning te regelen zijn

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: vr 13 jul, 2012 19:55
door Jason McCoy
En zo werd t een A-merk.........


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: vr 13 jul, 2012 19:58
door erikalbring
:? ga je verder met die gele KTM?

Re: Bashan 200 onderweg naar A merk kwaliteit

Geplaatst: vr 13 jul, 2012 20:02
door Jason McCoy
Hahaha, bloed kruipt waar t niet gaan kan he.....


Maar nee hij is te koop. 1600 euro voor de liefhebber