Pagina 2 van 15
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: ma 09 jul, 2012 08:33
door Jazzy
De Renegade is sneller en is heel anders afgeveerd. Als het budget het toelaat wil ik de Outlander wel wat extra pit gaan geven, in ieder geval een koppelingskit voor wat sneller optrekken. Niet dat de Outlander traag is hoor, maar het kan altijd sneller.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: ma 09 jul, 2012 19:35
door Paul Snip
Ik heb al een paar keer een zgn clutch-kit gemonteerd. Ook bij een Can-Am. Het scheelt behoorlijk qua acceleratie. Toerental en verbruik gaan uiteraard wel iets omhoog. Om een Dalton clutch-kit te monteren heb je bij Can-Am geen speciaal gereedschap nodig.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 04:41
door Yair
Hoe verhoudt zo'n outlander zich met een king quad qua kwaliteit?
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 08:26
door Pindapotje
Yair schreef:Hoe verhoudt zo'n outlander zich met een king quad qua kwaliteit?
Denk dat ze niet veel van elkaar onder doen, ik heb zelf een kingquad en tot nu toe weinig tot geen problemen gehad.
Het is ook net wat je er mee doet (alles kan kapot
)
De nieuwere Can-am's hebben veel electronica erin zitten wat ook nog wel eens storing geeft (foutcode's).
ik heb mensen gesproken die alleen om die reden al geen Can-am willen, maar aan de andere kant zijn er ook zat mensen die zweren bij Can-am en nooit meer iets anders willen.
ik denk dat elk merk zo zijn gebreken heeft.
En een outlander is natuurlijk een stuk duurder dan een kingquad, wat vergelijken ook moeilijk maakt.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 11:18
door Jazzy
Ik rij zelf pas sinds een paar weken Can-am dus wat ik zeg is voor een groot deel van horen zeggen en ik kan alleen maar vergelijken met Yamaha sportquads. Persoonlijk vind ik Can-am niet uitblinken in kwaliteit, niet dat het slecht is maar uiteindelijk is het een Amerikaans (Canadees merk, gebouwd in Mexico) product en niet Japans. Can-am heeft zo zijn zwakke plekken, zowel in de eerste generatie modellen tot 2011 als ook in de nieuwe modellen vanaf modeljaar 2012. Maar die zwakke plekken hebben de andere merken ook.
Als je dan kijkt naar het complete plaatje dan is een Can-am sterker en sneller dan al het andere door de geweldige motor en aandrijflijn. De uitstraling is imposant en er zijn veel accesoires en tuningsdelen voor beschikbaar, welliswaar minder goed lokaal verkrijgbaar in Nederland en België.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 14:08
door xScorxPiusx
Can am is in nederland gewoon een slecht merk want:
Je kan niet doen wat zon ding hoort de doen: Volgas door het zand en volgas door het moeras...
Yamaha zijn meer van de wegquads en can am van de offroad..
Moet je maar eens naar ostacruiser kijken, dat zijn canadeese mafkezen die dit jaar heelveel water hebben gehad dus al die bossen liggen vol met water. Voorbeeld:
http://youtu.be/bFj4NJPBjKM
Maar can am is een tak van BRP
En BRP bezit ook ski doo en lynx oftewel #1 sneewscooter by far
En ook veel andere merken zoals evnrude en johnsen buitenboord motoren.
King quad is misschien wel goed maar die heeft bijv geen vetnippels etc. en het roest ook water sneller minder accesoires etc.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 14:49
door Pindapotje
xScorxPiusx schreef:Can am is in nederland gewoon een slecht merk want:
Je kan niet doen wat zon ding hoort de doen: Volgas door het zand en volgas door het moeras...
Yamaha heeft ook de "Grizzly" dit kan je toch niet echt een wegquad noemen. (wat overigens ook een goede quad is)
En officieel bestaat een wegquad natuurlijk niet, het zijn over het algemeen sportquads (cross) of utilityquads (4x4)
Ik denk dat electronische problemen (dps), frame's die scheuren, koelproblemen los staan met in wat voor land je rijd.
Zoals ik al zei, heeft elk merk wel iets.
de King quad staat erom bekent dat sommige aardig olie kunnen verbruiken, dat roest verhaal ligt denk ik ook aan het gebruik.
die gasten van ostacruiser ruilen ook vaker hun quad in (en ik zou hem niet graag kopen
), dan iemand die hem niet als duikboot gebruikt
Vetnippels klopt die heeft de kingquad niet , en minder accessoires ???? er is toch zat te koop.
Dat Can-am ook Ski-doo en Sea-doo heeft zegt natuurlijk niets over quads, mijn eerste quad was een Can-am en die is gewoon gefabriceerd in China (ds250)
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 14:50
door Paul Snip
Met een Arctic Cat kun je wel doen wat je met zo'n ding hoort te doen! Ze leveren zelfs een speciale Mud-Pro af fabriek.
Als je meer op de straat of licht onverhard rijdt ben je met een Can-Am beter af denk ik. Tegen de snelheid van die Rotax blokken kunnen maar weinig quads op.
http://www.youtube.com/watch?v=0EVpPLS88ts" onclick="window.open(this.href);return false;
filmpje zegt genoeg denk ik
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 17:49
door Boncari
Ik denk dat dat filmpje niet genoeg zegt. Er racet een sportieve 4x4 (renegade) tegen een echte moddermachine.
Een renegade is niet voor deze doeleinden gemaakt.
Can-Am heeft ook de OutlanderR X mr die speciaal voor de modder gebouwd is, deze lijkt wel een beetje op de mud-pro.
Ik vind dat Can-am machtige machines heeft die erg praktisch in elkaar zitten en veel luxe hebben. Over de kwaliteit weet ik niet veel, maar ik vind sommige dingen toch wel beter uitgedacht en afgewerkt dan dat Yamaha dat heeft. Neem bijvoorbeeld de kappen die enorm eenvoudig verwijderd kunnen worden.
Verder vind ik het goed dat je veel verschillende versies met allerlei opties kunt kiezen, ik vind dat andere merken daarin achter blijven.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 18:04
door xScorxPiusx
Pindapotje schreef:xScorxPiusx schreef:Can am is in nederland gewoon een slecht merk want:
Je kan niet doen wat zon ding hoort de doen: Volgas door het zand en volgas door het moeras...
Yamaha heeft ook de "Grizzly" dit kan je toch niet echt een wegquad noemen. (wat overigens ook een goede quad is)
En officieel bestaat een wegquad natuurlijk niet, het zijn over het algemeen sportquads (cross) of utilityquads (4x4)
Tja, Ik zou liever offroade met een can am dan een grizzly.
Can am is toch voor het iets zwaardere werk, maar dat heb je in nederland niet.
En ik ben een echte can am fan maar ik moet toegeven can am is niks in nederland...
Amper dealers en goeie accesoires winkels etc..
En bij suzuki is de kwaliteit gewoon een stuk lager, maar de prijs gaat ook een stuk omlaag
Maar het is toch bruut? op een veldje met bagger mooi gassen met 800/1000 cc onder je.. 4x4 aan dan verlies je wel wat power maar je hebt nog genoeg over
En er zijn wat elektronische problemen maar dat kan makelijk te fixen zijn. En een can am is gewoon slimmer ivm een computer aan boord.
Elke quad heeft -punten de grote -punt aan suzuki vind ik persoonlijk dat er gewoon teweinig onderzoek is gedaan.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 18:19
door Yair
Suzuki kwalitatief lager dan Can Am!? Lijkt me stug..
Ze zien er wel vet uit, maar ik heb idd ook veel gelezen over frames die het begeven en dat heb ik nog niet over een suzuki gelezen.
En als Can Am zoveel duurder is, dan zou ik flink pissig zijn als ik nog 'kleine' dingetjes zou moeten laten maken.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 20:12
door Pindapotje
Can am heeft gewoon een mooie motor (2 cilinder) die Suzuki niet heeft.
Dat jij een can am fan is duidelijk, maar dat suzuki te weinig onderzoek heeft gedaan is nergens op gebaseerd.
De suzuki prijs ligt inderdaad een stuk lager, maar duur is niet altijd beter (vraag maar aan volkswagen rijders
)
En liever offroad met can am dan grizzly ? Waarom ? Ze zullen heus alletwee wel aan de overkant komen.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: di 10 jul, 2012 22:07
door xScorxPiusx
Die frames breken niet 1 2 3...
En can am is nog vrij nieuw... Maar can am is gewoon beter kwa aandrijflijn vering, standaard snorkels handguards.
Maar suzuki is prijs/kwaliteitsverhouding wel ongeveer even goed als can am / grizzly
En waarom liever met een can am dan een grizzly offroaden? Nou de vering etc is beter gewichtsverhouding kan door diep water vanwege snorkels. etc
Maar jullie vinden het merk niet leuk want jullie hebben er amper van gehoord of op gereden...
Maar dit gaat niet opschieten... can am is goed! nietes weles niet weles...
Jullie horen alleenmaar slechte verhalen over can am... maar niet de goeie... er zijn evenveel fouten bij ieder merk..
Alleen als je volgas gaat offroade gaat er nog wel eens wat kapot...
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: wo 11 jul, 2012 04:35
door Yair
Ik vind het merk juist donder vet, daarom mijn vraag ook.
Het liefst zou ik bij wijze van spreke vandaag nog een outlander 1000 halen, maar ik had hier veel negatiefs over gehoord dus vandaar de vraag
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud
Geplaatst: wo 11 jul, 2012 08:05
door Pindapotje
(zucht) dit draadje heeft ondertussen weinig meer te maken over Jazzy's outlander
xScorxPiusx schreef:Die frames breken niet 1 2 3...
blijkbaar ben jij zo gek van can am, maar je moet je wel even goed informeren voordat je dit soort dingen neerzet, en niet alleen lopen verheerlijken met filmpjes op you-tube.
De frame's van de nieuwe modellen (gen2) hebben wel degelijk problemen met spontaan scheuren,
Quote: Originally Posted by canam1000Xxc
Is this happening mainly in Canada? I just bought a 2012 renegade 1000 X xc, just has a little over 2 hrs on it then i find this info out. Im in Ohio. i called my dealer, of course they said they have not heard anything about cracked frames. He ran my vin. no recalls.
now i don't know if i want to ride it.Its crazy to pay this kind of money and have to worry about if and when the frame is going to crack.
It's not only Canada. There's broken frames in the USA, Canada, Czech Republic, France, Germany, Sweden, and many more
xScorxPiusx schreef:En can am is nog vrij nieuw...
Can-am was voorheen Bombardier, bestaat al sinds 1937 (toen verkochten ze al hun eerste sneeuwmobielen) lijkt me niet echt niet nieuw. de rotax motor produceren ze al sinds de jaren '80.
xScorxPiusx schreef:standaard snorkels...
Can-am heeft standaard geen snorkels !
xScorxPiusx schreef:Maar jullie vinden het merk niet leuk want jullie hebben er amper van gehoord of op gereden..
Het lijkt mij stug dat quadliefhebbers nog amper van can-am hebben gehoord, het is een grote speler in de atv markt,
en ja ik heb er ook op gereden zowel de 800cc als de 1000cc en (natuurlijk mijn oude 250cc
) en het rijd fantastisch.
xScorxPiusx schreef:Maar dit gaat niet opschieten... can am is goed! nietes weles niet weles...
Jullie horen alleenmaar slechte verhalen over can am... maar niet de goeie... er zijn evenveel fouten bij ieder merk...
Opschieten gaat dit inderdaad niet, Niemand heeft gezegd dat Can-am slecht is (lees het nog even rustig door zou ik zeggen) er staat alleen dat "ook" Can-am zijn gebreken heeft, net als ieder merk. en dat was volgens mij de vraag van "Yair"
Yair schreef: Hoe verhoudt zo'n outlander zich met een king quad qua kwaliteit?
Het hele punt is dat dat een Can-am goede en mooie (lees brute) machine's levert die een hele hoop geld kosten (je praat toch al gauw over €17.500,=) en dan wil je dingen zoals dat je frame gescheurd is liever niet horen, en dan zet jij bij min punten van Suzuki dat ze te weinig onderzoek doen
Ieder dus zijn ding, en wie weet eindig ik zelf ook ooit nog wel eens met een Can-am, je weet maar nooit
En nu terug naar Jazzy's topic