Pagina 2 van 3

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: di 04 sep, 2012 17:44
door HondaTRX450r
Jep, veren gebruiken de hele veer weg

Ze zijn ook helemaal afgesteld, alleen net dat fijnere werk moet ik onder het rijden wat aanpassen en het verschil voelen

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: wo 05 sep, 2012 14:51
door Ardjuh
Kan niet zeggen of het goed is voor je, dan moet je erop zitten en ik het zien :p

Kijk is of je je rug recht kan houden tijdens het rijden.

Als je je vingers strekt, en je handpalm op het stuur legt dan moeten je vingers net op je
hendels liggen zegmaar.

Heb zo heel lijstje van die dingen voor mezelf. :D

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: za 08 sep, 2012 12:27
door HondaTRX450r
Heb zojuist een +1 LSR stuurstang , LSR stuurklem met anti vib en de immi fast flexx besteld :)
Zal wel laten weten of ik het verschil duidelijk merk

En met de fiets naar het werk :mrgreen:

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: za 08 sep, 2012 13:27
door -Laurens-
Netjes! Daar gaat ge plezier aan hebben!

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: za 08 sep, 2012 13:50
door sander.w
Tja , je moet wat he :oops:

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: za 08 sep, 2012 16:30
door Jason McCoy
Een veer moet niet de hele veerweg gebruiken.....

De voorvering bijvoorbeeld.
Je tilt met de hand de quad helemaal uit de veren. Meet dan hoe hoog i staat vanaf de grond. (bijv. 400mm)
Daarna ga je op de neus van je quad staan en meet weer de maat. (bijv. 150 mm)
Deze trek je van de eerst maat af. (dus 250 mm)

Nu ga je op de quad zitten en rolt wat heen en weer zodat de quad de juiste rijhoogte heeft (ruststand zeg maar)
Nu moet de quad 1/3 van de uitkomst van je voorgaande som in de vering staan. (Dus 83,3 mm) Je quad zou den dus 166.7 + 150 = 316,7 mm boven de grond moeten staan terwijl je erop zit.

Als i zo staat dan staat i goed, Dit noem je de veervoorspanning en is te regelen met de grote draaiende ringen boven de veer. Je zult zien dat je vering al erg prettig aanvoelt.

Daarna ga je een ronde rijden en steld de ingaande en uitgaande demping in. Na een halfuurtje moeken staat i waarschijnlijk aardig oke.

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 07:58
door ronnieb
Waarom zou je niet de gehele veerweg gebruiken?

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 12:21
door Jason McCoy
Omdat dat niet hoort hahaha.
Het uitgaande deel gebruik je tijdens springen. Dan veert dat uit he.
Tevens met accelereren. Je wilt je voorwielen aan de grond houden. Anders trek je een wheelie en dat wil je niet.
Zoals beschreven is de juiste manier tijdens circuit gebruik...

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 18:13
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Omdat dat niet hoort hahaha.
Het uitgaande deel gebruik je tijdens springen. Dan veert dat uit he.
Tevens met accelereren. Je wilt je voorwielen aan de grond houden. Anders trek je een wheelie en dat wil je niet.
Zoals beschreven is de juiste manier tijdens circuit gebruik...
Zegt die tegen een wedstrijd rijder.. :lol: ben je ooit wel is op crossbaan geweest?

Je moet niet meer nodig hebben dan je hebt, is niet verkeerd om alles te gebruiken dan staat het goed. :wink:

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 18:16
door Jason McCoy
Als hij een wedstrijdrijder is en hij kijkt thuis na hoe het staat dan zal i zien dat het bij hem ongeveer zo staat. Dat is namelijk de basis van hoe je vering staat als je wedstrijden gaat rijden.
Als je vering helemaal bovenin blijft staan dan staat i veel te hard en dan zul je nooit fatsoenlijk je rondes kunnen maken.

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 18:33
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Als hij een wedstrijdrijder is en hij kijkt thuis na hoe het staat dan zal i zien dat het bij hem ongeveer zo staat. Dat is namelijk de basis van hoe je vering staat als je wedstrijden gaat rijden.
Als je vering helemaal bovenin blijft staan dan staat i veel te hard en dan zul je nooit fatsoenlijk je rondes kunnen maken.
Daarom ben je ooit op crossbaan geweest? :lol: als je los komt gaat je vering helemaal uit... En bij hardste kappen helemaal toe.. = hele veerweg. (je beschrijving kan wel kloppen daar niet van...)

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 18:36
door ronnieb
HOHO maatje.
Ik heb het niet over de basis setting gehad he'.
Ik vroeg me alleen af waarom je niet de gehele veerweg zou gebruiken?
Beetje zonde om longtravel te kopen en deze dan maar 3/4 te gebruiken. :?

MVG Ronald

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 18:47
door Jason McCoy
Ja maar kijk eerst maar eens hoe i bij jou staat. Dan zie je dat de beschrijving klopt.
Dat is namelijk de standaard instelling zoals t hoort.

Ja ardjuh, dat klopt wat je zegt. Zo moet je t ook zien. Maar je kunt beetje moeilijk terwijl je springt aan je veer gaan schroeven he

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 19:31
door HondaTRX450r
Zal ik de topic titel ffe weizigen :lol:

Tijdens het springen veert mijn vering idd uit (+- 5-10 cm ?!)
Land ik dan veert ook de gehele veerweg in maar niet dat de veerweg volledig op is net niet zeg maar, anders krijg je alsnog de klappen te verduren :)

Til ik mijn quad voor op dan veert de vering ook nog wat uit dat hoort idd
maar tijdens het landen is het juist de bedoeling dat je veer de gehele veerweg gebruikt

Net wat Ronnie zegt om nou 3/4 van je veerweg te gebruiken is ook een beetje nutteloos haha

Mij is altijd verteld dat je de gehele veerweg moet gebruiken


Maar me vering die staat goed en is ingesteld naar mijn wensen :)

Re: Conditie tijdens Circuit rijden

Geplaatst: ma 10 sep, 2012 19:47
door Jason McCoy
Dan zal i ongeveer goed staan denk ik.
Maar zoals ik zei dat zijn eigenlijk de basis waarden waar je mee begint als je de boel gaat instellen

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk