Pagina 2 van 2

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: za 19 jan, 2013 19:52
door ManuelPittem
Hey allen,
Heb mijn grizz terug ineen zitten en wat een verschil...
Zowel qua power als snelheid zit ie denk ik nu wel op niveau :applaus:
Hij haalt vlotjes 90km/u en volle gas uit stilstand doet de voorkant toch wel licht steigeren !!!
Aan allen bedankt voor de reacties, en denk er aan, als de blok open moet, zorg dan wel dat de decompressieklep juist zit om alle problemen te voorkomen...

Groetjes

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 09:41
door AC67
.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:00
door Jason McCoy
De Yamaha heeft meer koppel en is een stuk meer gebouwd voor het echte zware werk.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:00
door dutchgun
Ac 425 met 38 PK.............die moeten ze nog maken.
Het 450 blok heeft 25 kW = 34 PK max en loopt max 95 km/h.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:24
door AC67
was hier al bang voor.Ik weet wat mijn atv kan en doet qua snelheid en vermogen,
is prima allemaal,denk wat je wilt maar ik weet wat ik zeg. :chagarijn:

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:30
door Jason McCoy
Tja die gegevens kan iedereen ook googelen he

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:53
door AC67
dutchgun schreef:Ac 425 met 38 PK.............die moeten ze nog maken.
Het 450 blok heeft 25 kW = 34 PK max en loopt max 95 km/h.
Ooit gehoort van de LOF versie?

hieronder een geplakt stukje van de specificatie,s:
This is the current model 425i in the 50-year-Edition. It is Equipped with a winch, which has a tensile force of 1.3 tons. The ATV has independent suspension and four-wheel drive while driving. Of course shaft drive and CVT transmission with gear ratios.
Registered open-Power (LoF approval) with 28 kW = 38 hp EFI engine newly developed by ARCTIC CAT,

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:56
door erikalbring
38 USA HP is niet evenveel als 38 EU HP :P zit een verschil in de manier van meten

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:12
door AC67
erikalbring schreef:38 USA HP is niet evenveel als 38 EU HP :P zit een verschil in de manier van meten
Oke,dat verschil is aan deze kant niet bekent.
Wilje dat misschien even uitlegen?
Ik ging uit van wat er op de amerikaanse papieen staat.
indien ik het fout heb,mea culpa maar ik moet toch ergens vanuit gaan?
de snelheid is trouwens gemeten met een geijkte gps en met een geijkte radargun(van de pliesiebuurman) en daar zat 1 km/h verschil in,
ik heb de laagste genomen:105 km/H,vlak terrein,130 kg gewicht geladen en geen wind voor/tegen.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:14
door erikalbring
hoe dat verschil precies zit weet ik niet, maar er zit wel degelijk verschil in de manier van meten en het meetpunt

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:16
door AC67
Oke,een leuke google opdracht dus,misschien dat iemand anders het weet,dan raag respons aub,
zo zie je maar:ben ik toch niet te oud om te leren.,
en wat de snelheid betreft dacht ik nog aan de volgende factoren die van invloed kunne zijn op de snelheid:
bandenspanning,profiel van de banden,veerinstelling,belading,temperatuur.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:23
door Jason McCoy
Hp en Pk is precies hetzelfde. Er zit wel verschil in Bhp, dat is gemeten op de achterwielen.

Doorgaans worden de ok's gemeten op de krukas. Ga je iets tunen en hem op een testbank zetten dan meten ze het vermogen op de achterwielen. Dat is altijd een stukje minder dan het vermogen op de krukas.

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: ma 21 jan, 2013 20:14
door ManuelPittem
Ik vind dat die 90km/u behoorlijk meevalt, sneller hoeft ie niet hoor want uiteindelijk om in de landweggetjes rond te rijden brengt dat toch niets op.
Qua koppel vind ik dat ie ook zijn best doet tot zover ik er ervaring mee heb want echt zwaar werk heb ik er nog niet mee gedaan.
Banden zijn Duro Buffalo dus wel tamelijk grof van profiel en misschien ook niet optimaal maar ik blijf er bij, voor mij voldoende en wat er op papier staat kan mij maar weinig schelen, het is het plezier wat telt... :crosser:
Als ik sneller wil neem ik wel de auto maar dan niet binnendoor :D
Maar wat ik nu eigenlijk niet begrijp is hoe men van mijn topic compressie bij een grizzly plots bij een arctic cat terecht komt... ik zie het verband niet echt :|
Om u een antwoord te geven Dutchmoose, als ie mij uit de modder haalt is voor mij de kous af, los van pk's of topsnelheid

Re: Compressie grizzly 660

Geplaatst: ma 21 jan, 2013 20:31
door Jason McCoy
We dwalen wel vaker af hahaha.

Maar beter dat i nu weer goed loopt. Dat is waar t om gaat