begrenser raptor 700 vraag

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: begrenser raptor 700 vraag

Bericht door bonzaiking »

Jason McCoy schreef:Ik denk dat je er een foute map op hebt zitten waardoor i pas in de hoge toeren goed loopt.

Je max koppel zou ergens rond de 6000 toeren moeten zitten dacht ik.

hij loopt perfect hij trekt alleen veel sneller door ik ga deze map er echt niet uitgooien :?
ik snap eigenlijk ook niet wat je bedoeld :?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Afbeelding

Kijk dat is een vermogen curve van een perfect afgestelde 700.

Hierop zie je dat het meeste vermogen in het midden gebied zit.
Op het moment dat je dat gebied voorbij bent neemt het vermogen af.

Als je nou eens aan het eind kijkt, (dat is waar jij schakelt) Dan zie je dat het vermogen daar veel lager is dan in het middengebied. Je moet dus schakelen net als i op het max vermogen zit. Dat is als hij goed is afgesteld ergens rond de 6000 toeren.

Waar jij schakelt is dus niet zn piek, en zal hij in de volgende versnelling meer moeite hebben om sneller op te pakken.

Als jou quad op zn max vermogen terwijl i tegen de toerenbegrenzer zit dan moet je niet willen dat i nog meer toeren gaat maken maar dan moet je m afstellen want dan staat i gods slecht afgesteld. Wat je nu doet is je blok om zeep helpen. En het jammere is dan dat je er niet het maximale vermogen uit haald. Dus wat jij nu snel vind trekken kan met een beetje proffesioneel afstelwerk nog veel sneller :evil: Dat is juist t mooie van t hele verhaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

sorry ik vind dit een onzin verhaal ? ik weet niet veel maar wel of mn quad goed staat afgesteld

als ik eerder schakel kom ik te laag uit in een volgende versnelling
en nog wat die testbank is ook niet alles een maatje van me is er ook geweest maar heeft
na 1 keer gereden te hebben zijn oude sproeiers er weer in gezet :?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Je koopt gewoon een non programable dynatek ignition en je zit 1000 toeren hoger. ;)
Procom is troep.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

tjobbie schreef:Je koopt gewoon een non programable dynatek ignition en je zit 1000 toeren hoger. ;)
Procom is troep.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

ok thanks :bier:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

de moter loopt 9000 toeren aan de begrenzer dacht ik ik zou echt rapper schakelen

mijne maat durft zijne 700 soms ook in 2de tot tegen de begrenzer trekken heeft 15/31 liggen, hij heeft dit gekregen sinds hij een banshee bij gekocht heeft, die blijft wel gaan tot einde :p

wat jason bedoelt is dat het max koppel op 6000 toeren ligt, dus als je zorgt dat je bv. tussen de 2000 en 6000 toeren schakelt ga je normaal rapper op uw max snelheid zitten dan dat je telkens tot tegen de begrenzer gaat
als jij zegt dat hij in de lage toeren geen kracht heeft dan denk ik dat er iets niet goed zit die 16/36 moet hij standaard zelfs goed rond krijgen

zo een programmeerbare CDI kun je normaal de begrenzer op schuiven weet niet of je het bij een powercommander ook zou kunnen :?
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

bonzaiking schreef:sorry ik vind dit een onzin verhaal ? ik weet niet veel maar wel of mn quad goed staat afgesteld

als ik eerder schakel kom ik te laag uit in een volgende versnelling
en nog wat die testbank is ook niet alles een maatje van me is er ook geweest maar heeft
na 1 keer gereden te hebben zijn oude sproeiers er weer in gezet :?

Wat jij wilt, rij m lekker naar de kloten. Is ook niet mijn zorg maar dan moet je niet komen uithuilen als je straks met 2000 euro schade staat
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Mijne maat heeft barkers uitlaten en je voelt duidelijk dat deze in de lage toeren meer kracht leveren dan mijn FP uitlaten maar mijn FP leveren in de hoge toeren dan weer meer dan zijn barkers

Sommige uitlaten leveren meer in lage toeren en de andere dan weer meer in de hoge door dat jij zelf iets in elkaar hebt laten steken kan het zijn dat je nu een hoog toeren uitlaat hebt

Een R1 draait in hogere toeren en zal door de CC inhoud ook een andere druk opbouwen in de uitlaat dan nu met uw 686 cc
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

het zal daar wel iets mee te maken hebben ik denk de combi fuelcustoms zonder filter bak,de uitlaat en de vertanding
toen ik met de leo titanium reed wist ik nie eens dat ik een begrenser had :? ik weet wel dat i nu veel sneller optrekt ook
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ik zou m op de bank zetten dan kun je t zien. En dan bij een goeie bank natuurlijk.
Als i helemaal tegen de begrenzer zit op max vermogen dan zou je dat beter aan kunnen passen. Puur uit behoud van je motor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

hoe gaan ze dit dan aanpassen volgens jou???
minder brandstof geven bij een hoog toerental ? lijkt me geen goed id
het enige wat ze doen volgens mij is zorgen dat de co tussen 13 en 13,5 zit of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tjobbie schreef:Je koopt gewoon een non programable dynatek ignition en je zit 1000 toeren hoger. ;)
Procom is troep.
Ben ik het niet met je eens tjobbie :wink:

Heb die in mijn quad gehad, liep echt super! Niks geen problemen mee gehad ooit.... en je weet
hoe ik met me raptor om ging :lol:
No Can't Do!
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Ardjuh schreef:
Procom is troep.

Heb die in mijn quad gehad, liep echt super! Niks geen problemen mee gehad ooit.... en je weet
niet alleen met de raptor hihi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Ik zou inderdaad proberen te zorgen dat je in de lage toeren meer koppel haalt

Zou zeggen steek 15/31 tandwielen zodat je minder rap aan de begrenzer zit maar als je nu al te weinig kracht hebt in de lage toeren ga je die 15/31 helemaal niet rond krijgen dat is ook de reden dat ik terug 16 /36 heb steken moest tegen 70 in 4de rijden op hoge toeren. met mijn FP uitlaat had ik te weinig kracht om in 5de lage toeren mooi te kunnen rijden tegen 70 met 15/31

@ ard je raptor heb je ook al niet meer met al die ellende
Groetjes Kris
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

bonzaiking schreef:
Ardjuh schreef:
Procom is troep.
niet alleen met de raptor hihi
sssst :roll: (e-atv ben ik wel wat netter op, raptor heb ik zelfs letterlijk mee gezwommen om hem weer op het droge
te krijgen).

Maar raptor ligt de toeren begrenzer limiet relatief laag, omdat je meestal lagere toeren ook gebruikt. Als
je altijd hoger in toeren rijd heb je niet veel over om "mee te spelen".

Alleen hoeft het niet dat die in de begrenzer hangt, denk zelf dat die dan te weinig/veel brandstof krijgt
bij bepaald toeren gebied.. waardoor het lijkt of dat die in de begrenzer loopt...

Zou je overigens niet aan raden om rev. limit te verhogen, aangezien je op de weg rijd, voor korte tijd kan
het geen kwaad maar als je langdurig hogere toeren gaat rijden is niet best voor 1 cilinder.
No Can't Do!
Plaats reactie