Pagina 2 van 10

Re: Barossa project

Geplaatst: zo 17 mar, 2013 21:56
door Jazzy
Heel betrouwbare en betaalbare quad, ideaal voor beginners. Blokje is niet kapot te krijgen en wat wel kapot gaat is grotendeels compatible met de Yamaha Blaster en anders heel goedkoop origineel te krijgen.

Re: Barossa project

Geplaatst: zo 17 mar, 2013 22:02
door BarossaXtreme
Dat is goed nieuws, haha :D
Heb mede voor deze quad gekozen, omdat er niet veel Barossa's zijn die zo extreem als deze zijn.

Re: Barossa project

Geplaatst: zo 17 mar, 2013 22:04
door Paul Snip
Ik heb zelf een keer een Derbi gedaan. Deze gekocht met een kapot blok (versnellingsbak). Ipv repareren heb ik er een origineel Honda CB 250 blok onder gezet. Dat past 1 op 1. Dit blok had al zo lang bij de sloop gelegen dat de medewerker die er al zeker 10 jaar werkte niet wist dat het er was... Dus meer als 10 jaar op de plank gestaan. Alles aangesloten en starten en lopen. Ik vind de quads vrij klein qua frame. Maar technisch super. Rijdt ook best goed. 100 km per uur op de teller liep hij wel.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=39483" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens is een upgrade naar een Honda CB400N blok nog leuke natuurlijk! Ook dat schijnt zonder vergaande aanpassingen in het frame te passen:

Afbeelding

Re: Barossa project

Geplaatst: zo 17 mar, 2013 22:13
door BarossaXtreme
Dit motorblok is inmiddels al onder handen genomen en levert wel iets meer dan wat er op papier staat. Heb met de quad, toen hij nog "standaard" was, 110/120 gereden. Harder wil ik liever ook niet.

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 21:33
door BarossaXtreme
De koplamp die jullie op de foto's kunnen zien heeft een scheur in het glas. Dit ontstaan doordat mijn schoonvader een gipsmodel wilde maken voor de quad en hier de lamp ook in geplaatst heeft. Door de druk is er een barst ontstaan. Is dit een probleem bij de invoering/ gebruik op de weg?

*EDIT* Ik heb eenzelfde koplamp opnieuw besteld, weet ik zeker dat ik geen problemen krijg :idea:

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 22:35
door Jason McCoy
Ingevoerd krijg je hem zowiezo niet meer.
Dan moet je quad aan veel meer eisen voldoen dan dat jij zo omschrijft.
Zo mag er bijvoorbeeld niet aan geslepen zijn.

Ik heb dat al een keer meegemaakt met een motorfiets. Je zult hem moeten laten keuren als appart model. Je quad krijgt dan een nieuw nummer en wordt als eigenbouw gezien

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 22:38
door Paul Snip
Gewoon ter keuring aanbieden met de Duitse papieren erbij. Met een beetje geluk nemen ze de gegevens zo over en hebben het nergens over.

Vanuit de EU is het feitelijk alleen maar een identiteitskeuring. Ze kijken dus alleen maar of de quad ook daadwerkelijk de quad is die op papier staat.

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 22:43
door Jazzy
Paul Snip schreef:Overigens is een upgrade naar een Honda CB400N blok nog leuke natuurlijk! Ook dat schijnt zonder vergaande aanpassingen in het frame te passen:

Afbeelding
Volgens mij kan dat niet, dat is een heel ander blok.

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 22:51
door BarossaXtreme
Er is niet te zien dat er aan geslepen is. Dit zijn een aantal punten geweest waar de achterkap aan het frame bevestigd was. Mijn schoonvader was van plan er een naked bike van te maken maar ik ben dit niet van plan. Het frame zelf is compleet origineel, niet verlengd of wat dan ook.
Het is in principe een controle van de gegevens van de Duitse papieren. Wat dus belangrijk is, is dat het framenummer overeen komt met die van de papieren. Dit is ook het geval :p
Zodra de quad klaar is ga ik ermee naar het RDW en bied ik hem ter invoering aan. Er hoeft immers geen keuring plaats te vinden.

Ik ga echt staan janken als ik dat ding niet op NL kenteken krijg. :(

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 23:03
door sjmallie94
Ik heb al 2 quads ingevoert vanuit buitenland, enigste wat ze deden, motor nummer controleren en frame nummer of dat overeen kwam, meer werd er niet gedaan. keurings meester zij dat er voor de rest geen dingen bekeken worden omdat die binnen de EU al op kenteken was, wat meneer wel jammer vond :verymad:

De rest was papier werk. moet je aangeven wat nieuw waarde was in NL in dat jaar zonder BPM en BTW en daarover betaal je de BPM. 5 daagjes wachten en plaat laten drukken, en je mag knallen.

Ik heb zelf een 170 cc gehad met de motorblok nooit problemen gehad liep als zonnetje.
Enigste wat er was waren de lagers / frame onderdelen, achterbrug lagers had ik nog maar als handje stof in me handen (foto's moeten nog op forum staan als niet weg is ) , maar nadat ik dat door beteren lagers heb vervangen en alles goed schoon gemaakt had nooit meer last van gehad.

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 23:10
door BarossaXtreme
Uh ok. Waar zou ik die waarde kunnen achterhalen?
Is het niet zo dat er vanaf een bepaald jaar er geen BPM meer berekend wordt (bij auto's wel het geval)?
Als hij straks klaar is, is de quad zo oogverblindend dat zij mij meteen de kenteken papieren toesturen :lol:

Re: Barossa project

Geplaatst: ma 18 mar, 2013 23:31
door Paul Snip
Jazzy schreef:
Paul Snip schreef:Overigens is een upgrade naar een Honda CB400N blok nog leuke natuurlijk! Ook dat schijnt zonder vergaande aanpassingen in het frame te passen:

Afbeelding
Volgens mij kan dat niet, dat is een heel ander blok.
Jawel! Alleen het carter is iets groter, dus het kan zijn dat het in het frame wat krapper wordt. Het TWEEcilinder Honda CB 400 blok is een doorontwikkeling/afgeleide van het CB 250 blok. Het 400 blok is iets minder plug en play. Maar het is absoluut niet een heel ander blok! De werkplaatshandleiding die ik heb van dit blok is zelfs voor de CB250/400. Er zijn al Quads zo omgebouwd. Het is absoluut niet een heel ander blok. De deksels (die glimmende dingen) van een Barossa blok zien er heel anders uit. Maar eronder zit nog steeds hetzelfde blok!

Afbeelding

Er staat zelfs nog een blokje bij de sloop te koop:

Afbeelding

http://www.motorsloop.com/index.php?mai ... 7nq0afige6" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus een buitenkansje voor de Barossa rijders die "meer" willen!

Het moet wel een blok zijn van een CB400N !!! Er zijn ook andere CB 400's door Honda geleverd namelijk...

Re: Barossa project

Geplaatst: di 19 mar, 2013 11:26
door Ardjuh
Paul Snip schreef:
Jazzy schreef:
Paul Snip schreef:Overigens is een upgrade naar een Honda CB400N blok nog leuke natuurlijk! Ook dat schijnt zonder vergaande aanpassingen in het frame te passen:
Volgens mij kan dat niet, dat is een heel ander blok.
Jawel! Alleen het carter is iets groter, dus het kan zijn dat het in het frame wat krapper wordt. Het TWEEcilinder Honda CB 400 blok is een doorontwikkeling/afgeleide van het CB 250 blok. Het 400 blok is iets minder plug en play. Maar het is absoluut niet een heel ander blok! De werkplaatshandleiding die ik heb van dit blok is zelfs voor de CB250/400. Er zijn al Quads zo omgebouwd. Het is absoluut niet een heel ander blok. De deksels (die glimmende dingen) van een Barossa blok zien er heel anders uit. Maar eronder zit nog steeds hetzelfde blok!
Zal de CDI / carbs enzo ook hetzelfde zijn? :roll:

Re: Barossa project

Geplaatst: di 19 mar, 2013 11:36
door Jazzy
Ik heb hier wel eens naar gekeken maar op de Honda Rebel CB250 forums zeggen ze allemaal dat de bevestigingspunten ook anders zijn. Dus dat je ze niet zomaar om kunt wisselen. Zelf heb ik ook nog nooit een Barossa met een 400 blok gezien of van gehoord dat het mogelijk zou zijn.

Ik zie op dat werkplaatshandboek trouwens 249cc staan, ik denk dat dit een ander blok is want dit is een 234 cc.

Re: Barossa project

Geplaatst: di 19 mar, 2013 14:41
door dutchy
Heb je nog de originele. Voor schokbrakers. Liggen als wel wil je ze kwijt