Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 23 okt, 2004 20:30
door dick visser
oke een spoeltje geeft 000,9 ohm aan andere0576 ofzo

zie net bij alba op een tekening dat het de charge spoel is die die hoge waarde geeft dus zal ff moeten zoeken wie die los te koop heeft .
Geplaatst: za 23 okt, 2004 22:57
door yamaha king
er zijn bedrijven die dat kunen wikkelen er zit er 1 hier in ede
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 11:54
door keesie
is je tors wel goed ?
www.quadtuning.nl
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 11:56
door Dutje#82
heb dat mee gemaakt met min warrior ook het was mijn cdi hij wilde alleen maar draaien als je hem in gang duwde

Geplaatst: zo 24 okt, 2004 12:07
door dick visser
yamaha king schreef:er zijn bedrijven die dat kunen wikkelen er zit er 1 hier in ede
yamaha king heb jij voor mij dat adres al vast bedank voor de info (iedereen)
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 20:27
door Ralph
TORS zou inderdaad ook wel een probleempje kunnen vormen.
Maar 0,9 ohm lijkt me wel erg weinig

Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:09
door dick visser
kan dr niets aan doen multimeter geeft 000,9/001,2 aan bij alle drie de andere draden aan en bij die van de charge spoel duidelijk meer
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:11
door dick visser
tors ?????wat zou daar dan precies fout aan kunnen zijn

Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:13
door Robby
dick visser schreef:kan dr niets aan doen multimeter geeft 000,9/001,2 aan bij alle drie de andere draden aan en bij die van de charge spoel duidelijk meer
zoek iemand met een blaster en meet die zijn spoel eens uit, en als het de spoel niet is zou ik eens kijken naar het oranje kabeltje aan je bobijntje van de bougiekop, die durven soms te lossen. Of condensator en alles gewoon is uiteenhalen kuisen met contact en terug chekken, kan door vuil en water zijn. en anders okazie spoelen erop he.
greetz
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:16
door Ralph
Je zou aardig wat ohmpjes moeten meten.
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:18
door Robby
mischien foutje van de ohmemeter, want normaal als ie weertand geeft moet ie vonken ook, contreel is goed je massa aansluiting en dergelijke.greetz
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:21
door dick visser
probleem is dat we de onsteking van de andere blaster niet los krijgen dus doormeten word lastig.
mijn bobine is O.K. op andere blaster ,
maar wat doet die tors dat is toch een soort toeren begrenzer????????
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:26
door Robby
dick visser schreef:probleem is dat we de onsteking van de andere blaster niet los krijgen dus doormeten word lastig.
mijn bobine is O.K. op andere blaster ,
maar wat doet die tors dat is toch een soort toeren begrenzer????????
hoe meet jij dan door, hoeft die daarvoor toch niet af te halen, gewoon meten aan die vier draadjes die zo aan uw linkerbeen na boven gaan, daaraan kan je alles meten, alles meten tegenover de zwarte draad.
De Tors zorgt ervoor als je handrem opstaat dat je geen volgas kan geven. Gewoon afkoppelen die boel, is gewoon het koppelingske dat vanaf uw duimgas vertrek uittrekken. En moest ie dan niet in toeren willen moet je juist het stekkertje overbruggen, want er zijn 2soorten blasters op dat gebied.
greetz
Geplaatst: zo 24 okt, 2004 21:32
door dick visser
oke das duidelijk zal morgen op mn werk ff vragen aan een gollega of hij hem wil doormeten (ben zelf een leek op dat gebied)en dan kan ik het verschil zien .
idd op de blaster van mn maat is dat kabeltje bij het gas afgeknipt,maar zal eerst oorzaak zoeken voordat ik ga knippen
Geplaatst: ma 25 okt, 2004 07:42
door keesie
dick visser schreef:probleem is dat we de onsteking van de andere blaster niet los krijgen dus doormeten word lastig.
mijn bobine is O.K. op andere blaster ,
maar wat doet die tors dat is toch een soort toeren begrenzer????????
nee, als de tors niet goed werkt of een vuil kontakt heeft, vonkt hij NIET.
het is geen toerenbegrenzer.
de toeren begrenzer werkt op de cdi, en voorkomt toeren hoger dan 1200 toeren wanneer de handrem er op staat.
www.quadtuning.nl