Raptor 350 : Te weinig compressie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Meelmuis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: do 09 aug, 2012 14:29

Re: Raptor 350 : Te weinig compressie

Bericht door Meelmuis »

Jason McCoy schreef:Nieuwe zuiger ook monteren. Je geeft zelf aan dat 8 kpa t minimum is en dat je voor de revisie 8 kpa meete. Dus je zuiger is dan aan vervanging toe ook.
Ja bij de revisie zat ook een nieuwe zuiger met veren. Of bedoel je nu weer een nieuwe zuiger? De nieuwe is nog prima hoor.
Ga wel de kleppen nog even polijsten alleen heb geen klepveertang. Morgen dus even regelen. Heb remreiniger in de poorten gespoten en bij de inlaat kwam er (echt) heel klein beetje naar buiten. Zo langzaam dat je bijna denkt het zal wel goed zijn, maar ja heb het nu toch los. Neem meteen klepseals mee.
Yamaha YFM350 Raptor uit 2006
Meelmuis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: do 09 aug, 2012 14:29

Re: Raptor 350 : Te weinig compressie

Bericht door Meelmuis »

NillesGilles schreef:Niet nodig, hij heeft net een verse
:D je was net iets eerder...
Yamaha YFM350 Raptor uit 2006
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Raptor 350 : Te weinig compressie

Bericht door tjobbie »

Gewoon alleen nieuwe zuigerveren kopen plus de de rest van de pakkingen en seals. Je cilinderkop na laten kijken en gewoon. Voor je alles terug in naar zet moet je de zuigerveren los in de cilinder zetten om te kijken of de veren ook wel ver genoeg sluiten of dat je toch een hoonmaatje nodig gaat hebben.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Meelmuis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 106
Lid geworden op: do 09 aug, 2012 14:29

Re: Raptor 350 : Te weinig compressie

Bericht door Meelmuis »

Alles weer in elkaar en eerste 15KM zit er op. Vanmiddag comressie gemeten en deze zit nu op net iets onder de (volgens handleiding max) 9 kPax. So far so good...

Afbeelding

Wel heb ik het idee dat de motor nu iets te rijk loopt. Wanneer ik gas los laat hoor ik (kleine) knalletjes. Tijdens het monteren heb ik de uitlaat ook wat beter geplaatst, deze bleek te lekken bij de klem (midden rechts).
Het lijkt me logisch te kunnen dat het blok nu "minder" benzine nodig heeft. Uit het boek krijg ik niet helemaal duidelijk wat de "pilot screw set"(NR7) nu doet. De "screw, air adjusting" (NR14) regelt het stationair toerental meen ik, maar doet NR7 dan iets met het mengsel tijdens het maken van toeren? Of moet je dan echt met sproeiers gaan werken?

Afbeelding
Yamaha YFM350 Raptor uit 2006
Plaats reactie