Pagina 2 van 3
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 13:17
door bizon450
Dat valt goed mee hoor, de quad rolt van zen eigen al goed
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: wo 18 sep, 2013 19:29
door Jos10
Ik heb zelf een Barossa zonder achteruit, en dat mis je op zich niet. In ieder geval op de weg is het meer een luxeprobleem om geen achteruit te hebben.
Voor de rest kan ik zeggen dat een Barossa zeer goed bevalt, maar ben ook niks beters gewend. Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik ben zelf 1,73 en zit gerust met mijn vriendin op dat apparaat, die wel iets kleinere nog is dan ik. Ik haal meestal de 95km/u en een verbruik van 1 op 20 zowat. En in vergelijking met een auto, trekt zo'n apparaat al gauw snel op in verhouding.
Ben zelf 22 en heb een klein bijbaantje, en met dit ding is dat goed te doen
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: do 19 sep, 2013 10:22
door DylanAerts
Ik ga toch voor de Warrior gaan.
Ik hoop dat het verbruik me niet spectaculair verrast.
Als er pinkers en dergelijke opstaan mag ik er gewoon met een rijbewijs B mee op de baan toch?
Ik had mijn rijbewijs vóór 1 januari 2013.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: do 19 sep, 2013 10:59
door Jason McCoy
Ja dat mag
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 18:28
door DylanAerts
Nog een vraagje.
Vorige week heb ik 150km gereden voor een Warrior om te horen te krijgen dat er geen gelijkvormigheidsattest was.
Dus daarop volgden 150 trieste km's terug naar huis.
Dit wil ik niet nog eens meemaken.
Ik heb dus een quad gevonden en de verkoper heeft foto's doorgestuurd van de papieren.
Het gelijkvormigheidsattest is een duplicaat, dus opnieuw aangevraagd. Het is een roze kaart en dateert uit mei 2011.
Dit lijkt me geen probleem.
Het inschrijvingsbewijs echter ziet er al ouder uit. De nummerplaat staat erop en de datum van de eerste inschrijving.
Het is ook een roze kaart.
Maakt het niet uit van wanneer dit is, of moet het echt het meest recente inschrijvingsbewijs zijn?
Of zit ik helemaal fout en heeft dat er niets mee te maken?
Dit systeem snap ik nog niet helemaal.
En maakt het uit hoeveel kW er op papier staat? Mag dit meer dan 15kW zijn voor rijbewijs B?
Het gaat over inschrijven in België met motoplaat.
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil zeker zijn!
Alvast bedankt
Dylan
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 18:46
door yamahakoppel
als je bv. een quad koopt in 2000 en hem verkoopt in 2013 dan is het inschrijvingsbewijs 13 jaar oud en het meest recente
een duplicaat van gelijkvormigheidsattest is geen probleem
met gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs moet je hem normaal opnieuw kunnen inschrijven op jouw naam
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 19:10
door DylanAerts
Bedankt voor je antwoord!
Ook zit ik met het volgende probleem:
Ik ga de quad halen in Nederland, kan ik hem dan inschrijven in België?
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 19:21
door Jason McCoy
Dat begrijp ik niet. In nederland heeft de quad gewoon een eigen kenteken en kentekenpapieren.
Hoe komt die quad dan aan een gelijkvormingheids attest?
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 19:27
door DylanAerts
Jason McCoy schreef:Dat begrijp ik niet. In nederland heeft de quad gewoon een eigen kenteken en kentekenpapieren.
Hoe komt die quad dan aan een gelijkvormingheids attest?
Hij heeft het gelijkvormigheidsattest aangevraagd in Gent.
Dus ik heb dat, en een inschrijvingsbewijs.
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 19:40
door DylanAerts
Zo ziet het inschrijvingsbewijs/kentekenbewijs? er exact uit, maar dan in het Nederlands.
Er staat ook "Belg. referentienr." op.
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 19:49
door yamahakoppel
als je in belgie een voertuig koopt zitten er de nodige papieren bij om hem in te schrijven, als het voertuig veranderd van eigenaar kun je met de papieren van de vorige eigenaar het voertuig gewoon opnieuw op jouw naam laten inschrijven je krijgt dan je nummerplaat wat op jouw naam staat
http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... gatie/wat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 20:04
door DylanAerts
Dus jullie denken niet dat het een probleem gaat zijn om hem in België in te schrijven?
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: di 01 okt, 2013 20:11
door yamahakoppel
van Nederland naar België invoeren durf ik niet zeggen
http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... atie/quad/" onclick="window.open(this.href);return false;
even bij import kijken of even inlichtingen vragen contact gegevens staan onderaan in de link
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: wo 02 okt, 2013 07:57
door Ardjuh
DylanAerts schreef:Dus jullie denken niet dat het een probleem gaat zijn om hem in België in te schrijven?
Je kan in NL nog BPM terug vragen, zal op een warrior wel nagenoeg niks zijn... maar toch
Re: Warrior 350 of Barossa 250
Geplaatst: wo 23 okt, 2013 11:56
door DylanAerts
Dit is hem dus geworden
Nu begint echter mijn eerste probleem al:
Hij startte perfect, en een week later probeer ik nog is en hoor ik alleen een klik van het startrelais als ik op de startknop duw.
Ik heb ondertussen wel alle kappen eraf gehad, misschien dat er dan ergens een draad niet goed zit?
Heel vervelend want ik heb gisteren mijn nummerplaat binnen gekregen en nu kan ik niet gaan rijden!