afstelling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
raptor1980
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: afstelling

Bericht door raptor1980 »

Ok, bedankt voor jullie reacties.
heb nog even gekeken er zit een Twinair filter in en het metalen gaas zit er ook nog in.
Ik kom uit Eindhoven, iemand een advies voor waar ik het beste naartoe kan gaan? En heeft iemand een indicatie qua kosten? Het is toch een (af en toe dure) hobby :(. Maar ja, beter dan dat ie kapot loopt.
Ik weet dat in Eersel QFF zit, daar ben ik wel eens geweest en in Loon op Zand zit bartspowersports. Weet alleen niet of deze laatste dit ook kan.
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Tovami in goes, perfecte zaak ...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
raptor1980
Toeschouwer
Toeschouwer

Zakie schreef:Tovami in goes, perfecte zaak ...

Hmm Goes, net even iets te ver.. :) Toch bedankt!
Heb HillTech in kaatsheuvel gevonden via Google. Iemand ervaring mee?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

vlak bij Bart zit Hilltech (kaatsheuvel) http://www.hilltech.nl/
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

oh, haha net telaat :D is goed, kun je gelijk tovami sproeiersetje bestellen of misschien dat andere 350 rijders betere ervaringen hebben met andere sproeiersets. zou het hier op het forum nog maar is even vragen voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door tjobbie op di 25 feb, 2014 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Hahaha hilltech, itsjohn heeft daar veel ervaring mee :P goes, ik zeg het niet voor niks.

Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Zakie schreef:Hahaha hilltech, itsjohn heeft daar veel ervaring mee :P goes, ik zeg het niet voor niks.

ohw? kweet uit eigen ervaring(mening) dat z,n powercommander ervaring misschien niet de volle 100 punten scoort maar denk dat ie aardig weg zal zijn met carbs. tis al een ouwe rot in het vak. kan het verkeerd hebben natuurlijk. :)
AfbeeldingAfbeelding
raptor1980
Toeschouwer
Toeschouwer

Uh ok, ik begrijp dat de meningen verschillen :)
Ik heb ze bij Hilltech een mailtje gestuurd, wacht dat wel effe af.
Tjobbie, je noemt een tovami sproeiersetje. Wat doet dat? Is dat iets wat altijd moet met zon dynosessie? Ik schat in dat dat grotere sproeiers zijn?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

setje met verschillende sproeiers/naalden voor jouw quad specifiek zodat ze op de bank de juiste afstelling voor je kunnen maken. denk dat goes 1e keus is aangezien de meeste daar goede reacties over hebben, maar denk dat Hilltech ook wel raad weet met je rappie :wink:

veel succes.
AfbeeldingAfbeelding
ItsJohn
Quadrider
Quadrider

Bericht door ItsJohn »

Zakie schreef:Hahaha hilltech, itsjohn heeft daar veel ervaring mee :P goes, ik zeg het niet voor niks.
Ik had er geen problemen mee, maar micheal met zn KFX maar dat was meer van de afspraak.
we hadden gebeld of het lukte met sproeiers enzo. was verder geen probleem komen we daar
heeft hij niks liggen kwa sproeiers en naalden. gewoon een mis communicatie geweest.

Raptor liep goed en met demonteren zag de kop er goed uit kwa schone verbrandingskleur.

Topicstarter moet even een dyno jet sproeierkit bestellen bij Tovami, zit een A4 bij met de handleiding
en een doosje met sproeiers en een naald.
In de handleiding staat wat voor setup je heb en dan ook welke sproeier erin moet naald stand luchtschroef etc.

Dan zit je al 90% in de richting van een goede verbranding, want origineel lopen ze ook al wat te arm.
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

ItsJohn schreef:
Ik had er geen problemen mee, maar micheal met zn KFX maar dat was meer van de afspraak.
we hadden gebeld of het lukte met sproeiers enzo. was verder geen probleem komen we daar
heeft hij niks liggen kwa sproeiers en naalden. gewoon een mis communicatie geweest.

Raptor liep goed en met demonteren zag de kop er goed uit kwa schone verbrandingskleur.

Topicstarter moet even een dyno jet sproeierkit bestellen bij Tovami, zit een A4 bij met de handleiding
en een doosje met sproeiers en een naald.
In de handleiding staat wat voor setup je heb en dan ook welke sproeier erin moet naald stand luchtschroef etc.

Dan zit je al 90% in de richting van een goede verbranding, want origineel lopen ze ook al wat te arm.
En daarom stel ik tegenwoordig zelf alles af, dan weet ik zeker dat het goed staat. 8)
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Ik ga tegenwoordig naar Jacobs revisie. Die heeft ook een testbank en is naar mijn mening de beste tuner in onze regio. Contact met hem loopt via hetquadhuis.nl.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Nou ik vindt quadtuning.nl toch ook wel erg goed hoor in onze regio :)

Ik zelf heb toch behoorlijk wat quads op diverse banken gehad maar naderhand bleek toch dat ze niet lekker stonden, dus een bank is ook niet alles.
Zelf gebruik ik LM Innovate materiaal en rijd met de quad rond dus reëler als een bank.
Met een Moose of dynojet kitje kom je toch vaak heel goed in de buurt (niet altijd)

greets
Laatst gewijzigd door Grizzly700 op wo 26 feb, 2014 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Je kunt met rondrijden nooit zo noukeurig afstellen als op een bank. Mijn quad liep perfect maar bleek toch in 2 toerengebieden helemaal verkeerd te staan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Dat wordt een eindeloze discussie.

Voorbeeld Mijn KFX 3 testbanken, allemaal anders afgesteld zogenaamd goed.
Niet dus.

Maar advies voor topic starter, haal een jet kitje en probeer het zelf is goed te doen met de beschijving die erbij zit en mocht je twijfelen kan je altijd op een testbank of degelijke een controle laten uitvoeren.
Plaats reactie