Pagina 2 van 3

Re: Voorstellen

Geplaatst: wo 06 nov, 2013 19:48
door Stevenghekiere
Yeps,

Ik heb maandag mijn nummerplaat ontvangen en onmiddelijk na het werk testritje gedaan. Ik heb de indruk dat hij van de ene kant naar de andere springt soms echt gevaarlijk! Ligt dit aan mij omdat ik het ng niet gewoon ben of zou er iets mis kunnen zijn met de quad? Anders wel de max!!! Het is echt een beest maar moet da stuur echt goed vasthouden.

Greetz

Re: Voorstellen

Geplaatst: wo 06 nov, 2013 20:05
door Stevenghekiere
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... dyyXsxA.12" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... ZPowsu5.12" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog een paar foto's. Ga mijn pinkers achteraan nog veranderen en kabeltjes wa netter vastmaken. Ook zou ik graag een handiger systeem willen voor de richtingaanwijzers staat nu te ver van de handvaten. Tips???

Re: Voorstellen

Geplaatst: wo 06 nov, 2013 20:36
door yamahakoppel
spoor regelen kan soms helpen
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien vanachter een beetje laten zakken helpt soms ook

Re: Voorstellen

Geplaatst: zo 10 nov, 2013 12:01
door Stevenghekiere
Yeps,

Net het spoor geregeld, scheelde langs de ene kant bijna 1,5 cm nie raar dat hij danste :p. Gaat nu al een heel stuk vlotter maar is nog nie volledig weg ben aan het denken om de neus een beetje omhoog te doen maar weet niet of dit mogelijk is met mijn veren. Zoja kan iemand mij uitleggen hoe? Achteraan zakken zou ik nie willen doen staat al laag genoeg zo. :D

Greetz

Re: Voorstellen

Geplaatst: zo 10 nov, 2013 21:03
door yamahakoppel
ik zie dat je KW spiralen hebt je kunt op de veer de onderste ring met 4 standen verdraaien is bij gewone spiralen normaal de voorspanning regeling bij KW spiralen kun je dit als hoogte regeling gebruiken hierdoor komt normaal je quad iets hoger. let wel op dat uw spoor terug moet controleren of regelen

ziet als je uw spoor regelt je het aan beide zijden doet anders gaat je stuur scheef staan als je rechtdoor rijd :roll: heel storend

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 07:49
door Stevenghekiere
Zal ik eens bekijken. Merci voor de uitleg en tips. :wink:

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 07:54
door Stevenghekiere
Ik was zo aan het denken in feite het spoor regelen kan je het best doen met de wielen eraf als ik me niet vergis. Het is het meeste werk maar wel het nauwkeurigst toch? Want langs achter staan mijn banden iets dikker dan de velg. Heb je nog tips voor de uitlaat is nu één van fp maar da maak echt wel veel lawaai ikzelf vind het mooi en tof maar de mensen op straat vinden het niet zo leuk veel boze blikken.

Greetz

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 09:00
door yamahakoppel
Voor het spoor te regelen moet de quad op zijn wielen staan en liefst nog met een bestuurder op de quad in normale zit houding
Dit komt omdat het spoor veranderd bij het in veren van de voorste veren ga maar eens op uw voorste bumper staan en spring wat op en neer kijk wat uw wielen doen. Het spoor gaat open en toe en het camber verandert en door dat hij van voor zakt verandert het caster ook
Niet simpel om te regelen maar omdat je er meestal op zit als je rijd :lol: is dat de beste afstelling maar als je optrekt komt hij uit zijn veren en bij afremmen zakt hij, dus wat is het beste :?
Ik heb al uren denk en regel werk gehad voor ik tot bepaalde besluiten kwam het caster kun je beïnvloeden door de quad vanachter lager te zetten dan voor. Ik kan mijn quad in enkele sec hoger leggen vanachter en merk bij mm's al ander rijgedrag
De voorkant ben ik mee bezig geweest om hydraulisch te verlagen gelijk mijn achterkant maar kwam op de nadelen van camber en spoor uit :chagarijn: met originele armen van de 700 kwam het spoor op 2 standen terug goed hoog en heel laag. Maar met mijn brede A-armen lukt dat niet dus mijn cilinders liggen al 5 jaar in de kast
Achterkant heeft nadeel van ketting spanning los ik op door met te losse ketting te rijden geeft meer lawaai en slijtage maar kan hem wel hydraulisch verlagen :mrgreen: of verhogen als ik met 2 rij want rij constant op laagste

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 10:23
door joshuawervik
hej mooi ding!
ik zie dat je uit wevelgem bent ik ben van wervik mss kunnen we eens een ritje gaan maken mvg joshua

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 17:24
door Stevenghekiere
joshuawervik schreef:hej mooi ding!
ik zie dat je uit wevelgem bent ik ben van wervik mss kunnen we eens een ritje gaan maken mvg joshua

Gaan we zeker eens moeten doen. Maar ga eerst nog wa op het gemak wennen aan de quad, krijg hem maar niet onder controle en weet niet of het aan mij of aan de quad ligt??? :? Ben nog aan het zoeken :oops:

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 17:27
door Stevenghekiere
Mss stomme vraag :oops: maar welk gereedschap gebruik je om die veren te verstellen da is precies iet raars e? Ben echt een leek in zo'n dingen maar ben altijd te vinden om iets bij te leren :D . Heeft er iemand tips om het stuur vast te zetten als je het spoor regelt? Heb ook nog een mooie foto gevonden van bij de vorige eigenaar :D

Greetz

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 17:29
door Jason McCoy
Andere vering dr onder die je kunt afstellen in hardheid. Deze veren kun je niet aftellen en daardoor blijft i eigenlijk te zacht staan en veranderd bij ieder hobbeltje je spoor zeg maar.

Als je aanremt voor een bocht gaat i zoeken waarschijnlijk ook

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 17:37
door Stevenghekiere
Jason McCoy schreef:Andere vering dr onder die je kunt afstellen in hardheid. Deze veren kun je niet aftellen en daardoor blijft i eigenlijk te zacht staan en veranderd bij ieder hobbeltje je spoor zeg maar.

Als je aanremt voor een bocht gaat i zoeken waarschijnlijk ook

Inderdaad bij het optrekken en remmen is het soms niet te doen.

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 18:56
door Jason McCoy
Komt door de vering. Ik heb ze zelf keihard staan zodat hij niet zover inveert.
Bij jou doet i met optrekken dit qua spoor \/ en met remmen dit /\. Dat is het probleem.
Ga je dan corrigeren met remmen en je stuurt iets naar rechts dan komt de druk op het linker voorwiel die dan dus zo / staat en je vliegt naar links. Dat moet je weer corrigeren en dat ontstaat het tegenovergestelde.

Re: Voorstellen

Geplaatst: ma 11 nov, 2013 19:14
door yamahakoppel
veren hard zetten helpt ook ja maar als alles zo perfect mogelijk staat kun je zelfs met zachte veren rijden
met harde veren kun je de spoor verandering beperken


voor even op de regeling van de veren terug te komen
even niet op de bij geschreven tekst letten is een foto die ik van het net geplukt heb
Afbeelding
als je naar de buitenste veren kijkt zie je vanonder een ring met 4 trappen deze kun je verdraaien bij KW spiralen zit alles wat los dan kun je ze gewoon met de hand draaien. licht met 1 hand uw quad even uit zijn veren en met uw andere hand draai je de ringen kijk uit dat je vel er niet tussen komt :roll: ( spreek uit ervaring ) je kunt even uw quad vanvoor van de grond krikken zodat de spanning weg is en je veilig aan de veren kunt werken kunt ook een grote waterpomp tang gebruiken