Pagina 2 van 5
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:06
door ACC
Wat vind u dan niet ''door ontwikkeld'' aan een Blok van een raptor,YFZ, Outlander ,sportsman en ga zo maar door.
Volgens mij zijn zij Hoofdzakelijk bedoeld voor offroad.
ER zijn ook een paar die zijn voorzien van een Blok uit een motor die zijn alleen maar bedoeld voor onroad gebeuren.[/quote]
ten eerste de prijs van de onderdelen ( cilinder van raptor 1300euro )
jongens daar koop ik er .... completen blokken voor whahahaha daarom alleen al
gezien het merk er al veel betere kwaliteit blok van het zelfde merk is ( a merken heb ik het nu over )
en met door ontwikkeld bedoel ik dat in het blok duurzamere spullen zitten
dikker en grotere lagers die niet 100 uur mee gaan maar 100.000 uur voor die paar euro meer per stuk
zo veel sleutelen minder
ok er zijn er een paar met een onroad blok maar wees eerlijk daar betaal je de hoofd prijs voor
de nerd die ik heb ik daar ook mijn gedachten laten gaan
heb zelf ook champagne smaak en maar bier geld laat ik daar duidelijk over zijn
en mij lukt het wel het nivo van kwaliteit te bereiken die ik zoek op zo goed als geen budget !!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:09
door Jason McCoy
De reden dat wij duurdere cilinders hebben is omdat wij cilinders hebben die niet stuk gaan..... Voor 1300 heb je idd een blok, een bami blok
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:18
door ACC
Darkzero schreef:als ik al die posts en topics hier lees van acc (alex) over z'n "quad" dan kan ik alleen maar besluiten dat
1) dat ding hondslelijk is (en dan beledig ik de hond!)
2) hij enorm gefrustreerd is als ik al zijn replys lees.
dit zou dus een superquad moeten zijn en de rest is rommel?
succes maar dit verhaal krijg je nooit verkocht. ik raad hem in ieder geval aan om er alleen mee in het donker te rijden want anders zou hij wel eens kettingbotsingen kunnen veroorzaken als we allemaal al rijdend de slappe lach krijgen...
en maak je ook geen zorgen om 'm in het donker ergens te laten staan want dit stelen ze toch nooit.
ik bedank u voor dit leuke en onderbouwde commentaar de eerste waar ik zelf ook om kan lachen
geef u een dikke 9.5 als cijfer
ze mogen me allemaal afzeiken wat jullie maar willen de grond in trappen maakt me niet uit
engineering is mijn vak en versta mijn vak zeer goed
dat mensen het niet willen zien maakt mij ook niet uit blijven jullie maar onwetend is beter ook zo
kijk de andere kant op omdat het niet in u straatje is maakt mij niet uit
mensen willen gewoon belazerd worden wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen
WAT IK WEL ZEG IS DAT IK HET VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS KAN BOUWEN EN NOG DIKKE WINST KAN MAKEN
MEER MENSEN EEN QUAD
met vriendelijke groet
alex meyer
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:23
door Pindapotje
Huren de moderators jou in om ons te vermaken op dit forum
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:41
door Jason McCoy
Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Type goedkeuring van de quad heb je niet
Je komt boven de 15 kw.
Je pakt onderdelen van goedkope quads, onderdelen waarvan bekend is dat het stuk gaat.
Je bent engineer maar gebrukt vloeibaar metaal van bison in de lagerhuis omdat je as anders breekt.
Gast get a life....
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:46
door Karperblues
Ik ben er helemaal klaar mee.
Slotje?
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 16:59
door ltz400
Kun je er is een filmpje van posten.
Wil da wel is zien rijden.
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 17:20
door eleventwentyseven
Jason McCoy schreef:Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Type goedkeuring van de quad heb je niet
Je komt boven de 15 kw.
Je pakt onderdelen van goedkope quads, onderdelen waarvan bekend is dat het stuk gaat.
Je bent engineer maar gebrukt vloeibaar metaal van bison in de lagerhuis omdat je as anders breekt.
Gast get a life....
Komen al onze quads niet boven de 15kw
Dus verzekeringstechnisch zijn we allemaal in overtreding als alles zwart/wit bekeken wordt.
Smaken verschillen, dat blijkt hier maar weer en ACC heeft een aparte kijk erop, ook in mijn ogen maar dat is zijn goed recht.
Wat betreft betrouwbaarheid en onderhoud is een motorfietsblok nou gewoon beter en goedkoper, maar dat heeft ook idd te maken met wat je met je quad doet.
Voor ritten uitsluitend op asfalt zal een crossblok geen lang leven beschoren zijn, en dan een motorfietsblok een betere optie zijn, en dan hoeft het heus niet meteen een 1000cc 150+ pk te wezen kan ook een 500cc blok wezen met 60 a 70 pk.
Hier op het forum wordt er altijd zeer fel gereageerd als men een A-merk bekritiseerd (terwijl er topic's zat zijn die de betrouwbaarheid van A-merken meteen teniet doen) en een B-merk is altijd per definitie rommel, mist degene die nu een A-merk heeft en in het verleden met een B-merk is begonnen dan ligt dat vaak wat anders.
Maar misschien een leuke uitdaging voor ACC om een raptor look a like iets te gaan bouwen met een betrouwbaar blok, en dit alles dan voor een zeer antrekkelijke prijs te koop aanbieden.
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 17:21
door Jason McCoy
Op papier niet nee, dat is juist t punt. Daarom heb je er geen motorrijbewijs voor nodig
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 17:40
door Carlovdw
Linkje naar plannen en foto's van die frame?
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van
Tapatalk
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 17:43
door Zakie
Darkzero .... ik lach me rot hahaha, maar effe voor alle mensen , laat iedereen in zijn waarde joh. Echte mannen bewijzen zichzelf op de weg en niet hier op het forum! Laten we het leuk houden.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 17:51
door HondaTRX450r
Bouw eerst maar eens iets . maak er een filmpke van ofwat.
En kom dan maar weer interessant lopen doen hier.
Je denkt toch zeker niet dat je in je eentje een betere quad kunt bouwen als Yamaha, Suzuki, Honda enz...
Al zou je het kunnen bouwen en verkopen, geen man wil zo'n ding hebben, Of voor dat geld kopen ze een hagel nieuwe loempia quad.
En dan kom jij aan met een zelf gebouwd frame met een oud afgeracht motorfiets blok.
Btw Enorm lachwekkend die topics van je, Raar dat je zelf niet doorhebt dat je vierkant word uitgelachen
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 18:14
door Jason McCoy
eleventwentyseven schreef:Jason McCoy schreef:Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Type goedkeuring van de quad heb je niet
Je komt boven de 15 kw.
Je pakt onderdelen van goedkope quads, onderdelen waarvan bekend is dat het stuk gaat.
Je bent engineer maar gebrukt vloeibaar metaal van bison in de lagerhuis omdat je as anders breekt.
Gast get a life....
Komen al onze quads niet boven de 15kw
Dus verzekeringstechnisch zijn we allemaal in overtreding als alles zwart/wit bekeken wordt.
Smaken verschillen, dat blijkt hier maar weer en ACC heeft een aparte kijk erop, ook in mijn ogen maar dat is zijn goed recht.
Wat betreft betrouwbaarheid en onderhoud is een motorfietsblok nou gewoon beter en goedkoper, maar dat heeft ook idd te maken met wat je met je quad doet.
Voor ritten uitsluitend op asfalt zal een crossblok geen lang leven beschoren zijn, en dan een motorfietsblok een betere optie zijn, en dan hoeft het heus niet meteen een 1000cc 150+ pk te wezen kan ook een 500cc blok wezen met 60 a 70 pk.
Hier op het forum wordt er altijd zeer fel gereageerd als men een A-merk bekritiseerd (terwijl er topic's zat zijn die de betrouwbaarheid van A-merken meteen teniet doen) en een B-merk is altijd per definitie rommel, mist degene die nu een A-merk heeft en in het verleden met een B-merk is begonnen dan ligt dat vaak wat anders.
Maar misschien een leuke uitdaging voor ACC om een raptor look a like iets te gaan bouwen met een betrouwbaar blok, en dit alles dan voor een zeer antrekkelijke prijs te koop aanbieden.
Verzekeringstechisch zijn we niet in overtreding nee. Onze quads hebben een type goedkeuring gekregen en daarom staat er 15kw op je papieren. Een motorfietsblok is niet heel veel onderhoudsvriendelijker dan een quad blok. Ja wij verwisselen zuigers.. Maar op de weg kunnen we er 20000km mee doen. Een motorfiets verwisseld eens in de 80000 zijn zuiger, owja dat zijn er dan meteen 4 tegelijk. En dan moet je niet komen aanzetten van ja hij kan wel meer hebben. Dat klopt maar niet zoals wij er mee omgaan. Een A-merk is per definite altijd beter dan een B-merk. Natuurlijk zijn er goeie B-merken maar die kom ik op crossbanen nooit tegen, puur omdat ze daar niet tegen kunnen.
Een raptor look-a-like bouwen klinkt leuk. Meneer ACC wil een brdrijf starten en daar deze quads gaan bouwen. Meneer vergeet alleen dat je een type goedkeuring moet hebben, tenzij hij elke quad appart wil gaan laten keuren. Klinkt nog steeds leuk maar de kosten voor t keuren moet je wel bij je verkoopprijs optellen. En dan is t bye bye zwaai zwaai met je verkoopprijs. Je quad word te duur voor datgeen wat je krijgt.
Er is hoe dan ook maar 1 optie om dit te doen. Bouw een quad helemaal vanaf scratch. Maak je eigen frame (en niet een cheap gejat ontwerp van een chinees) Maak je eigen blok, maak je eigen kappen. Als je gaat kijken wat dat gaat kosten is de opgave al gauw verdwenen.
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 18:18
door cilinderhead
Hahahaha geweldig
alles groter zwaarder en betrouwbaarder... Ga je op de maan rijden om het extra gewicht op te heffen? hebben wij er geen last van
Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum
Geplaatst: ma 06 jan, 2014 18:51
door Yair
Wat heb je er concreet zelf aan ontworpen en gemaakt dan?
Het lijkt me juridisch gezien ook niet heel handig om een frame van A te pakken
een blok van B en kappen van C het in elkaar te zetten en vervolgens zeggen dat jij
het hebt gemaakt. Dan maak je voordat je het weet inbreuk op auteursrecht, octrooirecht,
modellenrecht etc.
Wat ik ook niet begrijp is dat je het beter denkt te kunnen als de bekende merken. Deze merken
stoppen miljoenen(?) in R&D. Wat is jou kostprijs van een dergelijke quad en wat moet dan de verkoopprijs
worden? Wat heb je voor ervaring met quads? Heb je wel is gereden met verschillende quads?