Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 04 nov, 2004 20:44
door S.W.A.T.
ja ook 2003 ik heb gewoon de as ter van af gedaan meen dat ik de kant van het tandwiel los had gedaan en dan ter door trekken aan de kant van de schijf moet ge wel de remklouw los doen en dan steek ge een dun buiske of iets ter door rechts steek ge ter in voor links ter uit te kloppen en anders om ge moet wel zien dat ge vetbourage niet stuk doet die kunt normaal terug gebruiken

Geplaatst: do 04 nov, 2004 20:53
door Hanzie
vet bourage zijn die dichtingen?

dus die laatste nummer moet ik doorgeven?

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:00
door S.W.A.T.
ja die steken buitenkant voor de lagers die klop ge tergelijk uit met de lagers

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:02
door S.W.A.T.
ik zou de twee numers mee nemen maar die zien dat normaal in een boek of in de computer welke gelijk het zelfde zijn

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:18
door Hanzie
als het in orde komt trakteer ik je zondag eentje!!!!

super man!

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:19
door S.W.A.T.
:wink: daar dient een forum voor

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:21
door Hanzie
morgenvroeg weet ik van banshee boy of z'n pa eraan kan geraken, zoniet bel ik naar auto parts hier in bree.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:45
door No Limit W-tec
Hanzie, het type zal hoogstwaarschijnlijk 6008 zijn, is een gekende maat, de rest van de letters en cijfers zijn bijzaak, 6008 is de maat.

Vraag gewoon twee rollementen 6008, aan beide kanten geblendeerd.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 21:58
door No Limit W-tec
Vraag naar rollement 6008, dan zit je zeker al goed wat betreft maat. Indien ze die hebben vraag dan 6008-2RS1 (dubbel geblendeerd) of 6008-RS1 (enkel geblendeerd).

Als ze 6008-2RS1 niet hebben, dan kan je voorlopig 6008 monteren en achteraf er terug uit halen en de juiste in stoppen.

Deze specificaties zijn van SKF wel te verstaan, maar ook in andere merken zoals koso kennen ze die 6008.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 22:02
door Bartie
Best even wachten op Sg6.

Deze heeft er nog maar pas vervangen. SKF

Heeft ook opleiding van SKF gehad en weet er alles over.

Maar denk wel dat het geen No limit correct is.

Maar als je even geduld hebt weet je het zeker.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 22:06
door Hanzie
ik hou van u allemaal :shock:

dus eigenlijk zullen ze die wel op een paar plaatsen moeten hebben die lagers? die dichtingen zitten daar bij of...?

Geplaatst: do 04 nov, 2004 22:10
door No Limit W-tec
Nee, dichtingen moet je proberen eruit te krijgen zonder schade en herbruiken

Op de 6008-2RS1 zitten op het rollement nog eens dichtingen en achter die dichten zitten de rolletjes in het vet.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 22:28
door Sg6
de man van de lager is hier gearriveerd :lol:

de achterlagers van de Z of kfx is een 6008. Wat je eventueel kan instoppen is:

6008 RS1
6008 2RS1
6008 2RSH
6008 2RSL
6008 2Z
Ik zou voor de 6008 2RS1 want hoe verder je in de lijst gaat hoe duurder. De 2RS is dubbel geblendeerd gelijk No Limit zegt. Bij een 2RSH is de dichting NOG beter uitgevoerd enz...... De 2Z niet nemen want die is nie bestemd tegen water en houd geen fijn stof tegen. De 2Z is bedoeld voor mechanische bloodstelling, dus opspatende steentjes ofzo want die hebben een metalen bescherming.

Kortom: Je hebt SKF 6008 2RS1 lagers nodig.

Geplaatst: do 04 nov, 2004 23:19
door Teunie
Kijk dat is advies waar we wat aan hebben, topic loopt nog maar een paar uurtjes en die jongen is nu al geholpen.
En veel andere KFX/Z bezitters ook!