Pagina 2 van 2
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 20:44
door Duck
Johny schreef:Wellicht iets verkeerd verwoord.
Ik bedoel met middendiff een die functioneerd als het diff in een as van een auto. Bij een defender word de kracht doormidden van het midden diff verdeeld naar voor en achteras. Als je deze locked word de verdeling 50/50 voor/achter de meeste 4x4s hebben een midden diff die de krachten naar voor en achter as altijd 50/50 waardoor die heel erg wringen met sturen op de verharding.
Ben niet mee met je redenering
Je gaat toch enkel wringing krijgen als je een echt sper diff hebt dus dat alle wielen exact dezelfde snelheid hebben...
En echt volledig sper is iets wat 95% van de 4x4's niet heeft...
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 20:45
door Johny
Hallo Yair,
Ik heb een;
127 single cab,
130 dubble cab
90
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 20:49
door Johny
Duck schreef:Johny schreef:Wellicht iets verkeerd verwoord.
Ik bedoel met middendiff een die functioneerd als het diff in een as van een auto. Bij een defender word de kracht doormidden van het midden diff verdeeld naar voor en achteras. Als je deze locked word de verdeling 50/50 voor/achter de meeste 4x4s hebben een midden diff die de krachten naar voor en achter as altijd 50/50 waardoor die heel erg wringen met sturen op de verharding.
Ben niet mee met je redenering
Je gaat toch enkel wringing krijgen als je een echt sper diff hebt dus dat alle wielen exact dezelfde snelheid hebben...
En echt volledig sper is iets wat 95% van de 4x4's niet heeft...
Ik nodig je van harte uit om het eens te komen bekijken.
Defenders hebben permanente 4x4 die niet wringt. Tenzij je het midden diff blokkeert dan is deze 100% vergrendeld. En zou deze ook wringen als je op verharding doet sturen.
Mocht je me nog niet geloven stel gerust je vraag op
http://www.lrch.nl/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 20:56
door Duck
Wel handige autootjes, daar kom je wel ergens mee
Denk dat we idd een miscommunicatie hebben en alletwee hetzelfde bedoelen.
Enkel wringen als je je diff blokkeert
4x4, FWD of RWD zou nooit mogen wringen... er zit overal een diff tussen
(is het ook niet als jij je diff blokkeert dat je alledrie je diff's blokkeert? Anders zou het weinig zin hebben he...)
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 21:02
door Johny
Duck schreef:Wel handige autootjes, daar kom je wel ergens mee
Denk dat we idd een miscommunicatie hebben en alletwee hetzelfde bedoelen.
Enkel wringen als je je diff blokkeert
4x4, FWD of RWD zou nooit mogen wringen... er zit overal een diff tussen
(is het ook niet als jij je diff blokkeert dat je alledrie je diff's blokkeert? Anders zou het weinig zin hebben he...)
Nee het is geen unimog, ik kan hem standaard in de lengte sperren. De assen zijn standaard niet te locken. Dit word standaard. Gecorrigeerd met extra wieluitslag ten opzichten van een gelijkwaardige ander merk 4x4.
De 127 kan overigens wel alles locken. Niet dat ik het ooit nodig heb gehad tot op heden, en ik probeer hem toch met regelmaat
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 21:22
door Duck
Ja idd heb het even nagelezen, altijd gedacht dat een defender wel alles zou kunnen locken.
Maja ben niet echt een 4x4 freak, weet dat onze Unimog alles locked
Re: L of H versnelling bij veel stil staan.
Geplaatst: wo 30 apr, 2014 21:27
door Yair
Die 130 is echt super vet, serieus jaloers op haha.