ok na lange tijd niks meer veranderd te hebben of toch alleen maar kleine dingen wil ik toch es aan de verbreding beginnen.
de huidige situatie:
achteraan: standaard achteras, verlagingslink, kw spiraal op standaard schokdemper, verbrede hubs van 50mm per kant en spoorverbreders van 50mm per kant. breedte = 136cm
vooraan: standaard a armen, verlagingsblokjes onderaan, kw spiralen op standaard schokdempers en spoorverbreders van 45mm per kant. breedte = 141cm en a armen staan mooi horizontaal.
wat ik wil: zowel voor als achter minimum 145cm
achteraan: zonder verbrede hubs en spoorverbreders is 'm 121. heb nu ondertussen mijn bestelde achteras van 5+5 binnen (moet er nog opgezet worden) dus dan kom ik al aan een mooie 145-146cm. met de hubs kan ik dan nog altijd naar 155 gaan als ik dit ooit zou willen. die spoorverbreders laat ik dan liever achterwege denk ik want dit is dit soort zwart plastic universeel model. denk niet dat dit stevig genoeg gaat zijn als ik zo breed ga. desnoods metalen spoorverbreders van 45mm maar dan wordt 'm wel heel breed.
vooraan: hier ben ik dus nog niet uit. ik ben dus op zoek naar bredere a armen, breedte 3+3. zonder mijn spoorverbreders kom ik vooraan op 132cm. met die a armen wordt het dan dus 147cm. ook hier heb ik die zwarte, universele plastic gevallen dus die laat ik mss ook beter weg. eventueel de metalen spoorverbreders van 30mm en dan geraak ik ook wel aan 153cm.
maar nu is mijn probleem dus dat ik mijn a armen mooi horizontaal wil houden. dan kwam ik uit bij de standard en long travel...
allereerst: klopt het dat het verschil tussen standard en long travel de plaatsing van de veerpunten zijn? ik heb me laten vertellen dat bij standard travel het veerpunt op dezelfde plaats staat als als bij standaard a armen en dat de verlenging 'm zit tussen het veerpunt en het gedeelte naar het wiel toe. bij long travel staat het veerpunt korter naar het wiel toe (of naar binnen???) ?
ik kwam deze tegen bij quadfun:
standard travel:
https://quadfun.be/nl/a-armen-pgs-stand ... st-09.html
long travel
https://quadfun.be/nl/a-armen-pgs-long- ... lt-09.html
bij de long travels staat er in de link zelf duidelijk "speciale-schokdempers-nodig"...
aangezien ik nu blokjes onderaan gebruik om lager te liggen en m'n a armen mooi horizontaal te hebben, verplaats ik mijn veerpunt al naar buiten toe. betekent dit dan dat ik de long travels nodig heb aangezien hierbij het veerpunt ook meer naar buiten ligt?
als ik die verbrede a armen zo bekijk, zowel de standard als de long travels, dan lijkt het mij dat hierbij geen blokjes onderaan gebruikt kunnen worden? dus als ik de standard zou nemen gaan mijn veerpunten meer naar binnen liggen zonder het gebruik van de blokjes waardoor mijn a armen niet meer horizontaal gaan staan maar onder een hoek waarbij de quad vooraan toch een stuk hoger gaat staan. dit wil ik dus absoluut niet, da a armen moeten horizontaal staan. ik zou de blokjes onderaan wel kunnen weglaten en de veerpunten bovenaan verplaatsen met de kit voor bovenaan:
https://quadfun.be/nl/suzuki/60271-lwr- ... -1007.html
of is de verplaatsing van het veerpunt bij de long travels exact de verplaatsing van het veerpunt onderaan dat ik doe met de blokjes onderaan zodat ik deze niet meer nodig heb? ik ben er gewoon niet gerust op omdat erbij staat speciale-schokdempers-nodig"
wat heb ik dus nodig? de long travels of de standard travels met die kit om de veerpunten te verplaatsen bovenaan?