Pagina 2 van 2

Re: Onderhoud TGB Blade 500

Geplaatst: vr 24 okt, 2014 11:38
door Quadrijder2
dutchgun schreef:Schrijf als moderator op het duitse TGB forum.

De Dayco is daar door verschillende mensen getest.......ook door mij. Ze gaan tussen de 500 en de 2500 km met een luide explosie kapot. De originele riemen houden het tussen de 6000 en 10.000 km vol. De Dayco heeft ook GEEN goedkeuring voor een TGB. Eerste riem er bij 6000 af halen en op reserve zetten. Mijn advies: alleen originele riem.
Dank je ik ga de originele bestellen en gewoon erop.
En de oude reserve leggen/meenemen.
Maar mijn originele ligt er nu bijna 3000 km op en toch slipt hij af en toe bij snel schakelen.
En dan optrekken.
Normaal rijden geen last.

Gr.

Re: Onderhoud TGB Blade 500

Geplaatst: za 25 okt, 2014 13:28
door dutchgun
TGB heeft, net als sommige andere merken, het euvel dat als je wat harder remt en direkt moet stoppen, de riem je niet zo snel kan volgen. Bij rood licht bijvoorbeeld. Ga je dan weer optrekken, slipt de riem een seconde en pakt dan goed. Om dat te voorkomen: stoppunt kiezen 2 meter voor de streep, en als de ATV nagenoeg stil staat even door laten rollen met een klein beetje gas tot aan de streep.
Of iets gematigder aan komen rijden..... :mrgreen: :mrgreen:

Re: Onderhoud TGB Blade 500

Geplaatst: zo 26 okt, 2014 11:02
door Partagas
Ik zou uitsluitend originele onderdelen gebruiken! Wat scheel het nou qua prijs voor zo'n riem???

Daarnaast kan ik je een Outlander 500 van harte aanbevelen :D De 500 is immers al een 2-cylinder :crosser: