petern schreef:Hoeveel % duurder zijn Japanse onderdelen en over welke onderdelen hebben je het dan?
Alle onderdelen. Lagers voor de achteras van een Raptor 700 kosten 63 euro per stuk, je hebt er vier nodig. Stuurstangetje bijna 25 euro, kappenset 800-1000 euro, kunststof bussen voor de draagarmen vooraan kosten 8 euro waar je er twaalf van nodig hebt. Etc.
Mijn dealer matst me nog wel eens, maar meestal is het nog goedkoper om Yamaha onderdelen uit Amerika te laten komen en verzendkosten en invoerrechten te betalen.
petern schreef:Hoeveel % duurder zijn Japanse onderdelen en over welke onderdelen hebben je het dan?
Alle onderdelen. Lagers voor de achteras van een Raptor 700 kosten 63 euro per stuk, je hebt er vier nodig. Stuurstangetje bijna 25 euro, kappenset 800-1000 euro, kunststof bussen voor de draagarmen vooraan kosten 8 euro waar je er twaalf van nodig hebt. Etc.
Mijn dealer matst me nog wel eens, maar meestal is het nog goedkoper om Yamaha onderdelen uit Amerika te laten komen en verzendkosten en invoerrechten te betalen.
Ja, en voor Can Am krijg je dit alles goedkoper?
Kan me niet voorstellen dat je bij een can am dealer een stuurstangetje onder de 25 euro krijgt of zit ik er zo naast met de prijzen.
Wat de lagers betreft daar gooi je toch zeker skf lagers in of passen die niet?
Over hoeveel % duurder hebben we het dan zo ongeveer?
Ikzelf rijdt ook Yamaha en bestel onderdelen met tranen in mijn ogen maar denk ook dat je deze prijzen bij ieder ander merk betaald.
Ik heb een hele zwik Yamaha's gehad (en nog steeds eentje) en een paar Can-ams. Mijn ervaring is dat bij Can-am de onderdelen minder duur zijn. Heb ik iets voor de Can-am nodig, redelijke prijzen. Onderdelen nodig voor de Yamaha: stervensduur. Ik kan je geen percentage geven natuurlijk, dit is gewoon mijn ervaring. Prima als jij denkt dat dit niet zo is.