KYMCO MAXXER 300 - start niet
-
- Toeschouwer
Re: KYMCO MAXXER 300 - start niet
Hallo Jason McCoy, vooreerst bedankt voor goede uitleg. De quad staat goed in neutraal, heb trachten te starten met ingeknepen rem, ook met voetrem, doch dat heeft de oplossing niet gebracht. Vervolgens heb ik de spanning gemeten op de bougiekop, en daar heb ik GEEN spanning !
Voor de rest ben ik niet zo technisch en heb ik, vrees ik, nog wat bijkomende uitleg nodig. Waaraan herken ik de ingang van de bobine ? En ook voor wat het vliegwiel betreft heb ik nog wat extra uitleg nodig, vrees ik.
Met veel interesse zie ik je/jullie verdere berichten tegemoet.
Voor de rest ben ik niet zo technisch en heb ik, vrees ik, nog wat bijkomende uitleg nodig. Waaraan herken ik de ingang van de bobine ? En ook voor wat het vliegwiel betreft heb ik nog wat extra uitleg nodig, vrees ik.
Met veel interesse zie ik je/jullie verdere berichten tegemoet.
Heb je geen beveiliging erop zitten? Meestal zit er een kabeltje met een klein pinnetje in 1 van je handvaten.
Als het alleen bij je rem is het makkelijk testen. Gewoon je licht aan en kijken of je rem ligt brandt. kun je ook bij je voetrem doen.
Mocht je remlicht nu kapot zijn kun je het met een multimeter doen;
Kabeltje volgen naar een stekker of contactpunt,
Houd de multimeter tegen de 2 polen en zet hem op weerstand meten ( ohm / omega teken ),
Als ie 1 weergeeft is er geen gesloten circuit. Druk nu het pinnetje in ( voetrem is 9/10 keer uittrekken ) als ie eerst niks weergaf moet ie nu iets meten, zo niet is je sensor stuk. Kan ook zijn dat het een verbreking is , dan is het andersom.
Als het alleen bij je rem is het makkelijk testen. Gewoon je licht aan en kijken of je rem ligt brandt. kun je ook bij je voetrem doen.
Mocht je remlicht nu kapot zijn kun je het met een multimeter doen;
Kabeltje volgen naar een stekker of contactpunt,
Houd de multimeter tegen de 2 polen en zet hem op weerstand meten ( ohm / omega teken ),
Als ie 1 weergeeft is er geen gesloten circuit. Druk nu het pinnetje in ( voetrem is 9/10 keer uittrekken ) als ie eerst niks weergaf moet ie nu iets meten, zo niet is je sensor stuk. Kan ook zijn dat het een verbreking is , dan is het andersom.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Volg je bougiekabel. Deze komt uit de bobine. Aan de andere kant van de bobine vind je de ingaande kabel. Daar meet je de spanning tussen de min van de accu en de plus is dan die kabel.
Let wel op dat je multimeter op de juiste stand staat.
Aan de zijde waar je vliegwiel in je blok zit. (meestal bij je linkervoet) Daar komen wat draden uit je kap. Die zitten meestal met een connector (kuststof in elkaar druk ding) aan elkaar. Die kun je los trekken en dan meten zoals in voorgaand bericht. (Mutimeter op wisselspanning zetten (dacht ik)). Daar word je elektra opgewekt.
Let wel op dat je multimeter op de juiste stand staat.
Aan de zijde waar je vliegwiel in je blok zit. (meestal bij je linkervoet) Daar komen wat draden uit je kap. Die zitten meestal met een connector (kuststof in elkaar druk ding) aan elkaar. Die kun je los trekken en dan meten zoals in voorgaand bericht. (Mutimeter op wisselspanning zetten (dacht ik)). Daar word je elektra opgewekt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Zou graag, voor de duidelijkheid, enkele fotootjes willen plaats, doch weet niet direct hoe... Hoe iemand uitleggen hoe het moet ? Bedankt !
- Jason McCoy
- Quad GOD
http://quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=78&t=44431" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Zoals u hieronder kunt zien is de machine vrijwel dichtgebouwd.
Ik weet niet meteen waar juist aan te beginnen.
Ik neem aan dat de bobine (midden op de foto) stuk is, want de vijf laatste keren dat ik de quad startte, startte die al anders dan anders. Ik heb er dan ook geen andere verklaring voor dan dat de bobine stuk is.
Is het niet beter dat ik de bobine demonteer en door de hersteller laat controleren en als ze stuk is een nieuw bestel en plaats ?
Ik weet niet meteen waar juist aan te beginnen.
Ik neem aan dat de bobine (midden op de foto) stuk is, want de vijf laatste keren dat ik de quad startte, startte die al anders dan anders. Ik heb er dan ook geen andere verklaring voor dan dat de bobine stuk is.
Is het niet beter dat ik de bobine demonteer en door de hersteller laat controleren en als ze stuk is een nieuw bestel en plaats ?
-
- Toeschouwer
Hallo allemaal, nog even komen melden dat het inderdaad de bobine is dewelke defect is en reeds werd gedemonteerd en nieuwe besteld. Voor wie het mocht de prijs gedraagt 52 EUR.
Hoe dan ook bedankt voor de hulp !!
Hoe dan ook bedankt voor de hulp !!
Ik had het mis met de "dodemansknop" dus wellicht nu ook, maar is op het midden van je foto niet je startmotor i.p.v. je bobine te zien?
In ieder geval fijn dat het opgelost is!
In ieder geval fijn dat het opgelost is!
- Jason McCoy
- Quad GOD
-
- Toeschouwer
Bij nazicht zie ik dat ik een verkeerde foto heb gepost, waarop inderdaad in het midden van de foto de startmotor is te zien. Maar het is wel degelijk de bobine geweest dewelke voor de nodige problemen heeft gezorgd...
Maar intussen werd ook de startmotor gedemonteerd en zuiver gemaakt, waarna de machine veel beter start.
Maar intussen werd ook de startmotor gedemonteerd en zuiver gemaakt, waarna de machine veel beter start.