Problemen nieuw model remklauw Raptor 2014

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: Problemen nieuw model remklauw Raptor 2014

Bericht door Kev006 »

Minyi schreef:Eurhm, jullie vergeten dat er nog zink om het ijzer hangt. Alu met ijzer of rvs kan absoluut niet maar alu met zink wel. Dat zorgt ervoor dat je geen thermische inductie krijgt.

Maar een remklauw hoor niet zoveel te bewegen. 0,1 mm is al teveel. Daarom zitten er ook pasbouten in. En zorg ervoor dat ze die vervangen, ander hou je het probleem.
Pasbouten ? Gij hebt er meer kaas van gegeten... :)
kameraad heeft ene van 2015. Heeft em og ma 4 weken. Die remklauw beweegt ook al meer als 0,1mm. Ma mjjne was nog 5x erger. Pp alle oude raptors hebben we gevoeld, daar zitten ze allemaal potvast...
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Zo'n beetje alle remklauwen zijn vastgezet met pasbouten. Als de zitting ruimer is dan de bout dan blijven ze in elkaar vreten. Soms zit de remklauw zelf ook in rubbers om de grootste klappen op te vangen. Alleen moet de houder nog wel goed worden vastgezet.

Lijkt mij dat dat aan de hand is. Alleen vind ik het vreemd dat het met meerdere gebeurd, misschien een serie die fout is gegaan. Zo hadden mij ook ineens 5 machines op de stoep staan.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Het is niet de remklauw zelf wat 0,1mm beweegt maar de bevestigingsplaat die rond je lagerhuis zit

Plaat schuif je over het huis zet je vast met circlips het rond draaien word verhinderd door een bus die op je brug zit als je ketting aanspant verschuift de bevestigingsplaat over de bus op de brug. En op die bus dat je 0,1speling hebt waardoor de bevestigings plaat eigenlijk een beetje vooruit achteruit kan draaien op uw lagerhuis.

Ik rij enkel op de weg al 8 jaar en mijn bevestigingplaat zit nog altijd gelijk nieuw moet nog altijd goed trekken om die rond huis af te krijgen als ik de circlips weg pak
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

yamahakoppel schreef:Het is niet de remklauw zelf wat 0,1mm beweegt maar de bevestigingsplaat die rond je lagerhuis zit

Plaat schuif je over het huis zet je vast met circlips het rond draaien word verhinderd door een bus die op je brug zit als je ketting aanspant verschuift de bevestigingsplaat over de bus op de brug. En op die bus dat je 0,1speling hebt waardoor de bevestigings plaat eigenlijk een beetje vooruit achteruit kan draaien op uw lagerhuis.

Ik rij enkel op de weg al 8 jaar en mijn bevestigingplaat zit nog altijd gelijk nieuw moet nog altijd goed trekken om die rond huis af te krijgen als ik de circlips weg pak

ja klopt wa ge zegt. En bij mij zag ge duidelijk dat die bus uitgesleten was...

Quad rijders Limburg:
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

het resultaat...

Nieuw lagerhuis
nieuwe remklauwhouder
nieuwe lagers

395€ excl werk en zonder de lagers.

ze hebben identiek dezelfde onderdelen erop gezet als erop zaten.

Best gek vind ik dat omdat ik vrij zeker ben dat ik nu over een half jaartje weer hetzelfde heb.

Garantie is nog afwachten maar zou moeten goed komen... (hopelijk)

Quad rijders Limburg:
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

Sow das een aardig bedrag , ken je in iedre geval de zomer weer door :-| :-|
Plaats reactie