Pagina 2 van 8

Geplaatst: di 23 nov, 2004 21:37
door keesie
uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl

Geplaatst: di 23 nov, 2004 22:01
door Robby
keesie schreef:uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl

yep is zo,nu ik die carb zie ik had ook zo eentje op men kawa klx, had em er beter afgemept voor op men warrior te steken. Binnekort schaf ik me ook eentje aan, das zeker.

Geplaatst: di 23 nov, 2004 22:46
door Bartie
keesie schreef:uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl
Morgen de veer een nokje terug leggen en zien wat het geeft.

Veer komt dan onder minder spanning te staan, zou de gas lichter moeten maken.



Binnen kabel ligt enkel over de rol met die gleuf.

Geplaatst: wo 24 nov, 2004 10:51
door ~JoAcHiM~
Er bestaat ook zoiets als een klein bakje (+- 7cm vierkant) waarin een soort hefboom gemaakt wordt zodat de het gas ook lichter wordt. Ik ken iemand daarmee maar het moet nog getest worden. Desnoods steken we er twee in.

Geplaatst: wo 24 nov, 2004 12:44
door Bartie
~JoAcHiM~ schreef:Er bestaat ook zoiets als een klein bakje (+- 7cm vierkant) waarin een soort hefboom gemaakt wordt zodat de het gas ook lichter wordt. Ik ken iemand daarmee maar het moet nog getest worden. Desnoods steken we er twee in.
Dat bakje komt danop de duimgas te staan ofzo ?

Als ik de veer van de carbu lichter kan zetten is het probleem ook opgelost

Geplaatst: do 25 nov, 2004 15:28
door ~JoAcHiM~
Volgens mij komt het ergens in de gaskabel (zeker niet bij de duimgas zelf), het onderbreekt de kabel en daarin wordt ergens een hefboom gemaakt...
Ik post hier meer vanaf dat ik meer informatie heb.

Geplaatst: do 25 nov, 2004 17:28
door keesie
dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:05
door Bartie
keesie schreef:dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D
Ik heb de veer 2 nokken terug gezet en is nu bijna zoals standaard.

Keesie bedankt voor de tip man :wink:

Het zal mij veel duimkrampen besparen 8)

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:12
door Robby
ja over duimkrampen gesproken, ik ben nu van handgas naar duimgas overgegaan omdat handgas denk ik meer onderhoud vraagt. wie kan lme tips geven om men duim "te trainen", want heb nu redelijk snel kramp,of is het gewoon afzien en pijnstillertje slikken als we gaan crossen? heb namelijk men duim al enkele keren gebroken (2x) en heeft dus soms een slaptitude vooral met de kou.
greetz

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:15
door keesie
Bartie schreef:
keesie schreef:dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D
Ik heb de veer 2 nokken terug gezet en is nu bijna zoals standaard.

Keesie bedankt voor de tip man :wink:

Het zal mij veel duimkrampen besparen 8)
cool man ! 8)

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:25
door Fré
:D

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:32
door Hanzie
al getest bartie?????

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:50
door Bartie
Hanzie schreef:al getest bartie?????
Steekt er al onder maar moet tank nog aansluiten en uitlaat monteren.

Moest juist voortgaan vooral eer ik de ultieme test kon doen. :roll:


Zal voor morgen zijn :twisted:

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:52
door No Limit W-tec
blast Racer AKA sdsracer schreef:ja over duimkrampen gesproken, ik ben nu van handgas naar duimgas overgegaan omdat handgas denk ik meer onderhoud vraagt. wie kan lme tips geven om men duim "te trainen", want heb nu redelijk snel kramp,of is het gewoon afzien en pijnstillertje slikken als we gaan crossen? heb namelijk men duim al enkele keren gebroken (2x) en heeft dus soms een slaptitude vooral met de kou.
greetz
http://www.douggust.com/content/AskPages/arm_pump.htm

Geplaatst: za 27 nov, 2004 00:57
door Bartie
Vandaag getest :shock:

Ja man The beast is lose :twisted:

Die FPe maakt echt wel een vet geluid

Morgen nog een even kijken naar de perfecte lucht toevoer.

Denk eraan om standaard deksel aantepassen.