Pagina 2 van 4
blasterrook
Geplaatst: di 28 jan, 2003 17:39
door Hanzie
veel rook, als ik gas geef zeker!
en als ik een tijdje rij, geeft hij zoals je zegt, meer pufjes.
wat zou dit zijn??
Welke olie is volgens jou de beste?
groetjes
hans
Geplaatst: di 28 jan, 2003 18:22
door Daan
Dus als hij warm is rookt hij minder? Weet je zeker dat het niet na een verandering in de temperatuur is gekomen?
Als dat niet het geval is kan je proberen om je bougie te vervangen. Als die erg smerig is, geeft hij geen goede verbranding meer, met rook als gevolg. Als het goed is zou het dan met een nieuwe bougie opgelost moeten zijn. In je handleiding staat welke bougie je moet hebben. Als ik jou was zou ik gewoon een NGK bougie nemen. Die worden ook door Yamaha aangeraden.
Groeten, Daan
blasterrook
Geplaatst: di 28 jan, 2003 18:28
door Hanzie
ja, ik weet dat ik vorige week zondag olie heb bijgevoegt, daarna heb ik nietmeer gereden, toen (deze zondag) startte ik hem om hem al een beetje warm te krijgen, en toen viel me op dat hij maar BLEEF roken!!
En wat bedoel je met "verandering van temperatuur"??? als je motor warm is???
Ja, ik zal morgen een nieuwe bougie gaan halen, precies alsof hij de olie niet verbrandt krijgt.
Minder, minder, IETS minder eh
Welke olie is het beste? of welke olie gebruiken jullie???
groetjes
Geplaatst: di 28 jan, 2003 18:49
door Daan
Met verandering van temperatuur bedoel ik de temparatuur buiten. Als de lucht koud is, zitten er meer luchtmoleculen in een hoeveelheid lucht. Bij koud weer wordt er dus meer lucht aangezogen en is er ook meer brandstof nodig. Dan moet dus de carburateur opnieuw afgesteld worden (met koud weer heb je dus ook meer vermogen). Als de verhouding verkeerd is kan de quad bijvoorbeeld meer gaan roken.
Ik gebruik zelf Shell Super 2T-X en daar loopt m'n Shee perfect op
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
. Even kleine pluimpjes als hij koud is en als hij eenmaal warm is rookt hij helemaal niet meer.
Geplaatst: di 28 jan, 2003 18:53
door Ralph
Ik gebruik gewoon de 2-takt olie voor motoren van de Shell. Het liefst zou ik iets van Castrol hebben, geen idee of die goed is maar dat zie je altijd op die race wagens staan dus dan zal het wel goed zijn
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
blasterrook
Geplaatst: di 28 jan, 2003 18:53
door Hanzie
ja, maar ik heb een paar weken geleden ook gereden, en toen was het onder nul!!!! Dusss
En het was ne zondag helemaal niet koud.
Maja, anders zal ik morgen eens naar quadworld bellen enzo
kijken wat die mannen zegge!!
groetjes
hans
Geplaatst: di 28 jan, 2003 19:22
door Daan
Geloof me Hans: temperatuur maakt behoorlijk wat verschil. Als je quad de ene keer wat lekkerder loopt dan de andere keer (zonder dat je er wat aan heb veranderd) dan komt dat puur en alleen door de temperatuur. Dat zullen die mannen bij quadworld je ook wel kunnen vertellen.
Ik zou gewoon eerst een andere bougie proberen.
blasterrook
Geplaatst: di 28 jan, 2003 22:12
door Hanzie
ja, kan wel!
ik weet niet.
want ik heb der nix aan verandert, maar dat heb ik zelfs met mijn LT80 nooit meegemaakt!
maarja, morgen (woensdag) zullen we dat varkentje eens wassen
Een kijke of we hem weer kunnen laten gaaaas geven
Een NGK-bougie, zou je die kunnen halen in de "autoshop"??
groetjes
hans
Geplaatst: di 28 jan, 2003 23:20
door Ralph
Ja gewoon kijken wat voor type nummer er op staat en dan zullen ze die vast wel hebben.
Geplaatst: wo 29 jan, 2003 18:26
door Daan
Ralph schreef:Ja gewoon kijken wat voor type nummer er op staat en dan zullen ze die vast wel hebben.
Denk ik ook wel. Het juiste type staat, als het goed is, in de handleiding.
blasterrook
Geplaatst: wo 29 jan, 2003 18:47
door Hanzie
ik heb een nieuwe gehaald, erin gezet,
Maar het ligt aan de olie, zeggen ze bij RS motors, Piranha racing, ...
Ik heb de olietank leeggemaakt, er ELF olie ingeduwt, de beste voor quads ZEGGEN ze
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
en nu moet ik de ganse bak benzine leegrijden voordat er verschil kan zijn, want er zit natuurlijk nog van die slechte olie in de oliepomp enzo hé, dussss zaterdag ga ik rijden en weet ik of het lukt of niet!!!
HOOP met mij mee dat het dat is hé
anders .....
Dusss, mss is het toch weer
![Knikkende Duivel :twisted:](./images/smilies/icon_devil_knik.gif)
BLASTERPOWER
![Knikkende Duivel :twisted:](./images/smilies/icon_devil_knik.gif)
eh Ralph
We zien zaterdag wel!!!
groetjes
hans
Geplaatst: wo 29 jan, 2003 19:03
door Ralph
Ja we moeten natuurlijk wel een keer samen kunnen racen
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
Geplaatst: do 30 jan, 2003 01:29
door Rik350
Het verschil in 2t olie zit em in volledig syntetisch of half syntethisch.Ik weet niet of er ook niet syntetisch is maar het is in ieder geval zo dat volledig synthethische olie t beste is voor snelle 2takten en dat hebben jullie neem ik aan
![Schater Lachen :lol:](./images/smilies/icon_schater.gif)
.
Maar als je een merk vol synthethisch mengt met een half synthethische ben je verschillende stoffen aan t mengen en dit kan een reactie opleveren(denk aan t iets indikken van de olie of klontering) Mijn tip is schroef je olie tankje los spoel em door met benzine. Koop een bus vol synthetische olie(is iets duurder maar ja) en gooi dit erin neem ook de nieuwe bougie en dan denk ik dat je probleem is opgelost. neem in het vervolg dus ook alleen vol synthetische olie, merk is niet echt boeiend.
Ik heb overigens mijn 4t warrior laatst wel moeten reviseren met een nieuwe zuiger maar de cylinder was nog topgaaf terwijl ik 4 mm speling had op de zuiger raar he
![Question :?:](./images/smilies/icon_vraagteken.gif)
Geplaatst: vr 31 jan, 2003 12:54
door Daan
Maar als je een merk vol synthethisch mengt met een half synthethische ben je verschillende stoffen aan t mengen en dit kan een reactie opleveren(denk aan t iets indikken van de olie of klontering)
Bedankt voor de tip. Dat wist ik niet eens. Ik heb wel eens gehoord dat organische olie het beste smeert, maar niet zo schoon verbrand en dat synthetische olie het beste en schoonste verbrand, maar minder smeert. Hoeveel er van waar is weet ik ook niet.
Ik heb overigens mijn 4t warrior laatst wel moeten reviseren met een nieuwe zuiger maar de cylinder was nog topgaaf terwijl ik 4 mm speling had op de zuiger raar he
![Question :?:](./images/smilies/icon_vraagteken.gif)
.
![Geschockeerd :shock:](./images/smilies/icon_shock.gif)
Zeker vreemd. Je zou niet denken dat een cilinder nog gaaf zou zijn met die hoeveelheid speling.
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Geplaatst: za 01 feb, 2003 02:28
door Rik350
ik weet niet wat t beste smeert ik weet alleen dat vol synthetsch beter is voor de snellere 2takkers maar niet waarom.