Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 25 nov, 2004 17:35
door MC_Orie

Sorry Bart

Geplaatst: do 25 nov, 2004 17:37
door bart
MC_Orie schreef:
Sorry Bart

ik was lekker sneller haha

Geplaatst: do 25 nov, 2004 17:58
door Ralph
Oke, handig
Een collega van mij vertelde van een taiwannees die begon te lassen aan een diesel tank van een schip, dan nog steeds niet gevaarlijk?

Geplaatst: do 25 nov, 2004 18:21
door MC_Orie

Dat zal je moeten proberen , maar lassen geeft hoge warmte en dan wete ik het niet...
Geplaatst: do 25 nov, 2004 18:40
door Robby
je mag een lucifer boven een dieseltank houden en er zelf insmijten, brand dus niet, ontbrand aleen bij drukopbouw. dus bij het veerwarmen van de tank is het boem. en zou het niet doen met diesel je plastiek kuisen, mazout is een vatsig goedje, je plastiek ga bruin uitslagen, mazout is zeer agresief, eet rubberen dichtingen en alles op. Ik spreek uit ervaring want me vader is mazoutverdeler geweest. Eet zelf gewoon verf op ed
greetz
Geplaatst: do 25 nov, 2004 20:41
door Ralph
Wat is mazout?
Geplaatst: do 25 nov, 2004 20:45
door john trekels
diesel of stookolie

Geplaatst: do 25 nov, 2004 20:49
door KrisZ400
Ralph schreef:Wat is mazout?
Een pintje bier gemengd met cola

Geplaatst: do 25 nov, 2004 20:51
door Ralph
Klinkt niet erg lekker

Geplaatst: do 25 nov, 2004 20:57
door KrisZ400
Ralph schreef:Klinkt niet erg lekker

valt wel mee hoor

zeker een keertje proberen
Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:03
door Yamaster
Hangt er vanaf welk bier je neemt. Stella vindt ik het beste
Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:15
door Ralph
Met stela proef je niet meer dat er zout door heen zit want dat is toch al smerig?

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:19
door epix no-fear
in een diesel motor word in de cilinders zo'n hoge druk op gebouwt dat de lucht in de cilinder ongelofelijk heet word vervolgen word er diesel bij verneveld en door de hoge druk en temperatuur ontbrand de diesel dan.
dus als een diesel motor een maal loopt slaat hij niet meer af.
maar als het blok koud is moet je voor gloeien omdat de cilinders in het begin de lucht niet heet genoeg krijgen

Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:21
door Ralph
Maar moderne diesels hoeven soms zelfs niet meer voor te gloeien of heel even bij veel kou. Hoe komt dat dan?
Geplaatst: do 25 nov, 2004 21:22
door Robby
diesel is doodgewone stookolie, juist dat in diesel parafine wordt toegevoegd zodat hij rood wordt en ze hem meer kunnen prijzen. Als je stookolie in je tank doet no problem, vooral als je met een auto rijdt, tegenwoordig doen ze daarop geen controles meer, behalve douane dan.
op vrachtwagens zijn controles wel frequent daarop. als je 1/3mazout tankt en derest diesel dan kunne ze da ni merken. en hebt ge veel goedkoper getankt.
greetz