cilinderkop porten - waar ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
slowco
Quadrider
Quadrider

Re: cilinderkop porten - waar ?

Bericht door slowco »

Nee, ik heb geen zin meer in school. :afgestudeerd:

Maar ik heb wel even voor je opgezocht wat "tevreden" dan betekent volgens van Dale:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... kXp2XYvfhc

niet meer begerend; voldaan

Klaar dus, niets meer aan doen. Niet nog vermogen willen omdat je al voldaan bent...

Alle gekheid op een stokje. Ook ik heb vroeger (papa vertelt...) twee maandsalarissen gestoken in het (laten) tunen van een motorblok. Om er later achter te komen dat ik beter gewoon een snellere motor had kunnen kopen. Maar al doende leert men.
Dus sla alle goedbedoelde raad lekker eigenwijs in de wind en geniet van de hobby. Het veranderen en verbeteren van wat je al hebt geeft inderdaad ook voldoening en alleen jij kunt bepalen wat het je waard is. Succes in ieder geval.

Hier voor wat zelfscholing: http://lmgtfy.com/?q=raptor+660+tuning
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Nounou jongens.

Eens kijken wat ts schrijft.

raptor660jwd schreef:
Ik heb een 3 mod raptor 660 en zou graag nog een stapje verder willen qua power.
Wat zijn de minst ingewikkelde (doch merkbare) oplossingen ?
Verkoopwaarde van een nette 660 is zo rond de 3000 a 3500. Nieuwe nokkenas € 180,- afstellen € 150,- dan zou je nu dus indien je het geld van het tunen in je zak houd en je 660 verkoopt een kleine € 4000,- te besteden hebben. Voor € 500,- extra koop je een wat oudere 700.

Het antwoord op je eerste vraag is dus: koop een 700. Die heeft standaard gevoelsmatig meer power, is beter geveerd, heeft een betere handling etc. Dus het minst ingewikkelde en merkbare oplossing is: Koop een 700.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
raptor660jwd
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door raptor660jwd »

heren (ook slowco) dank voor jullie goedwillende en informatieve reacties!
wordt zeker gewaardeerd. Ook ik heb meer dan 3000 in de quad gestoken (ex quad zelf).. lees uitlaat (volledig), a-armen, verbreedspul, afstellen, jetkit, filter, en nu een nokkenas, verlichting, veren en overige bijkomende pruttel.. wellicht wel meer.

Hiervoor heb ik een perfect quad waar ik zuinig op ben en ook tevreden! :wink:

De vraag, zoals men deze over het algemeen leest, doelt op addons voor de " bestaande" quad. Geen fiscale vergelijkingen mbt de verkoop, inkoop of verdere prijscalculaties van overige quads. De serieuze antwoorden bestonden uit een nokkenas. Nou deze is dus reeds aangeschaft en verwacht ik binnen 2 weken te kunnen installeren.

Iemand een handleiding of stappenplan hiervoor ? :idea: :bier:
slowco
Quadrider
Quadrider

Bericht door slowco »

Plaats reactie