Pagina 2 van 6
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: wo 17 feb, 2016 21:36
door Jason McCoy
Is 2 takt en dat is tegen mileueisen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: wo 17 feb, 2016 21:41
door Davey030
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: wo 17 feb, 2016 21:44
door Davey030
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 07:36
door Jazzy
Jason McCoy schreef:Is 2 takt en dat is tegen mileueisen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Kun je dat onderbouwen? Want Haagje heeft een paar weken geleden nog een Blaster ingevoerd.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 14:32
door Jason McCoy
Haagje had een blaster met kloppende papieren. Snap ook niet waarom ik dat moet onderbouwen. Je weet zelf ook dat t al jaren klote is en quadwinkel wil t ook niet meer doen omdat t teveel gedoe is als t al lukt
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 16:03
door Jazzy
Misschien begrijp ik je verkeerd maar je zei toch net dat je geen Banshee kunt invoeren omdat het tweetakt en tegen de milieueisen is? Ik snap niet wat milieueisen er mee te maken hebben, kun je misschien verwijzen naar een artikel waarin uitgelegd wordt wat er veranderd is?
Invoeren van een Bansee of Blaster die in een EU (EVA) land op kenteken gestaan heeft kan gewoon. Bij invoeren wordt ook helemaal niet gekeken naar uitstoot of iets dergelijks. De quad moet natuurlijk wel op de goede manier op kenteken hebben gestaan en niet met meer dan 15 kW. Maar ook dat gaat over alle quads en niet specifiek over de Banshee.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 16:12
door Jason McCoy
Een 2 takt kan je niet meer op papier krijgen. Invoeren is wat anders. In dit geval zijn en geen kloppende papieren
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 21:16
door Davey030
Als het aan de emissie eisen ligt is dat toch pas vanaf een bepaald bouwjaar? De banshee is van 1994 de eisen waar die dus aan moet voldoen is wel een stuk lager dan die van een paar jaartjes ouder.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: do 18 feb, 2016 22:48
door slowco
Hier een gloednieuwe (hoe hebben ze dat nou weer voor elkaar gekregen???):
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: vr 19 feb, 2016 06:37
door java
In een verlaten showroom gestaan of in een opslag misschien?
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: vr 19 feb, 2016 09:16
door Jazzy
Jason McCoy schreef:Een 2 takt kan je niet meer op papier krijgen. Invoeren is wat anders. In dit geval zijn en geen kloppende papieren
Ik wil er niet een ellenlange discussie van maken maar omdat jij me geen feiten kunt geven, niet onderbouwen in ieder geval, heb ik even rondgebeld. De zogenaamde Duitsland-route is een papieren route en werkt ook nog steeds voor Banshees, aldus een partij die dit zelf doet. Er komt geen fysieke keuring bij kijken en emissie of tweetakt spelen hierbij geen rol. Omdat het een beetje een grijs gebied is noem ik geen namen van bedrijven maar zal even een PB sturen aan Davey030 met de gegevens van iemand die het wel voor hem wil doen.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: vr 19 feb, 2016 13:31
door Haagje
Wel dat gaat lastig worden. Je hebt bewijs van KW nodig.
Daar is mijn gasgas ook op afgekeurd. ( had nog een 2de vel maar daar zat te veel kw op 17,5. G*dV#r!!!!)
als optie kan ik terug na spanje ermee en passen ze alles voor me aan. Kost wat maar niet nu.
Aangezien ik nu mijn huis in duitsland heb ga ik eens kijken wat de tuv voor me kan betekenen.
Anders helaas jammer dan. Dan wordt het een keer retourtje spanje.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: vr 19 feb, 2016 14:08
door yamahakoppel
heeft toch al aardig wat schade voor gloed nieuw te zijn
kras op linker achter spatbord, witte plooien in achterste spatborden daar waar ze vast staan. nog nooit benzine in gezeten. ik hoop het, is een 2takt
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: vr 19 feb, 2016 14:58
door Jason McCoy
Jou route is dezelfde route als de mijne jazzy. En mij is gezegd dat bashee niet meer gaan. Tenzij je al juiste papieren hebt.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Geplaatst: ma 22 feb, 2016 00:22
door banshee03
alle 2 tacts kunnen gewoon op nl kenteken komen ook nu nog!!!!!!
echter heb je de juiste papieren nodig,zonder die papieren is het onmogelijk.
dat een 2tact geen kenteken meer kan krijgen is een fabeltje wat verkeerd word begrepen,voorheen kon ook een 2tact zonder papieren,alsnog aan de juiste papieren komen waardoor deze aan de eis voldeed om een kenteken te kunnen krijgen
helaas is dat via de niewe regelgeving verleden tijd.
vandaar dat ik hierboven al eerder aangaf,met de JUISTE PAPIEREN is er geen probleem, en kun je gewoon een nl kenteken aanvragen voor een blaster,banshee etc etc.
ZONDER de juiste papieren,is het onmogelijk geworden om die quad op kenteken te krijgen,je moet dan ind een frame etc vinden met een kenteken of een frame met de correcte papieren.
gr banshee03