ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Ja makkelijk maar ik zou eerder spelen met je vertanding van je blok naar wielen. Zorg voor ziek veel koppel maar lage top(is ook leuk als je een keer offroad pakt)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Pwnypower schreef:Ja makkelijk maar ik zou eerder spelen met je vertanding van je blok naar wielen. Zorg voor ziek veel koppel maar lage top(is ook leuk als je een keer offroad pakt)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
dat is ook een goeie inderdaad, maar valt zo iets onder opvoeren eigenlijk?
zolang hij niet harder gaat dan 50 en 50cc wel toch?
70cc en 50km/u mag niet maar das toch niet te controleren veder?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Nee dat mag niet 70cc maar als er niks op je cilli is aangegeven merken ze weinig alleen met zon controle als je een groot ongeval veroorzaakt. Uitlaat zou ik lassen of zelfde halen en ff tanden veranderen enige nadeel is dat je wel toeren jankt als je 50 rijdt of 51 snapje

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Pwnypower schreef:Nee dat mag niet 70cc maar als er niks op je cilli is aangegeven merken ze weinig alleen met zon controle als je een groot ongeval veroorzaakt. Uitlaat zou ik lassen of zelfde halen en ff tanden veranderen enige nadeel is dat je wel toeren jankt als je 50 rijdt of 51 snapje

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
hoge toeren ben ik niet zo'n fan van, dat kan niet goed zijn voor je motor.
ik ben ook van plan om er wat langere stukken mee te rijden dus dan is hoge toeren al helemaal niet ideaal.

voorlopig hou ik gewoon even die 70cc cilinder, vervang ik de banden en uitlaat.
en dan even kijken wat doe met de snelheid waarvoor ik 3 opties heb.

-toch een 50cc cilinder
-uitlaat prop
-vertanding

veder zit ook beetje op een budget dus totaal gezien wil ik niet boven de 150eu uitkomen.

enig idee wat beste kan doen? ben best wel bang voor de mega boetes die je kan krijgen als je niet voldoet aan de wettelijke eisen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

70 cc houden en uitlaat smoren maar dan kan je last krijgen van het feit dat ie op snelheid is ingelopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Pwnypower schreef:70 cc houden en uitlaat smoren maar dan kan je last krijgen van het feit dat ie op snelheid is ingelopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
wat kan er dan gebeuren kwa last krijgen?

en is het een idee om gewoon de carburateur zo in te stellen dat hij niet harder kan dan 50? dat eigenlijk altijd maar 75% gas kan geven.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Ja moet je een stop maken. En last met het feit dat ie gewend is hogere toeren weg te rijden wss moet je dan nieuwe vario kopen of koppelingstrekveertjes veranderen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Pwnypower schreef:Ja moet je een stop maken. En last met het feit dat ie gewend is hogere toeren weg te rijden wss moet je dan nieuwe vario kopen of koppelingstrekveertjes veranderen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
een nieuwe vario en koppelingsveertjes zijn voor mij nieuwe begrippen :")
en met je moet je een stop maken, bedoel je daarmee dat hij na verloop van tijd gewoon stil valt als het gaspedaal begrenst is op 75%?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Nee als je blok is ingelopen op 70cc en je gaat hem begrenzen hoe dan ook dan zal je merken dat ie heel weinig trekt. Je moet dan je vario en koppelingsveertjes vernieuwen zoek maar op google wat die dingen zijn en lees je goed in over het blokje wat eronder ligt(volgens mij minarelli horizontaal)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Pwnypower schreef:Nee als je blok is ingelopen op 70cc en je gaat hem begrenzen hoe dan ook dan zal je merken dat ie heel weinig trekt. Je moet dan je vario en koppelingsveertjes vernieuwen zoek maar op google wat die dingen zijn en lees je goed in over het blokje wat eronder ligt(volgens mij minarelli horizontaal)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
ja klopt, tis een minarelli horizontaal.

Dus als goed begrijp, hoe je hem ook begrenst. hij zal weinig vermogen overhouden omdat juist in de hoge toeren veel kracht zit.
en dit is op te lossen door de koppeling veren te vervangen en de vario?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Je moet het zo zien als je een vers 70cc blok hebt en die telkens met 8000 toeren optrekt 'went' het blok en alle delen aan deze toeren en optrekken. Als jij hem opeens maar 6000 toeren geeft heb je veel minder kracht omdat het minder snel gaat. Vervang je dan rollen van je vario(zoek maar op google) of hem helemaal vervangt en je koppeling en trekveren aanpast zal je dit effect kunnen tackelen. Maar je zal altijd verlies hebben haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Jason McCoy »

Went het blok? Het is mechanisch. Een blok went nergens aan. Als je minder toeren gaat draaien moet je dingen ander afstellen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 19:57

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Nou ik had dus een tomos en scooter waarmee het afstellen niet lukte nadat ik ze afvoerde haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

afvoeren naar een garage bedoel je? zodat hun voor je doen?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Jason McCoy »

Dat ligt dan aan jou en niet aan je blokje. T blijven gewoon machines he

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie