Pagina 2 van 3
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: wo 26 okt, 2016 11:26
door Paul Snip
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: wo 26 okt, 2016 13:00
door ukachitalu
Paul,
dank voor je reactie. Ik gebruik gewoon het spul dat de dealer aan mij geeft. Ik denk dat ik de volgende beurten idd gewoon zelf ga doen, maar alles bij de dealer weghaal, dat is wel zo betrouwbaar, wil geen troep hebben.
Ik heb een en ander gelezen om het bericht te verwijderen maar dat is niet bewezen. De vet nippels doe ik al om de twee ritten en voor een OTR eigenlijk wel altijd.
en bougies? hoe vaak doe jij die?
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: wo 26 okt, 2016 14:24
door Paul Snip
Bougies doe ik altijd bij zo'n 5000 km. En dan gelijk Iridium erin. Die laat ik gerust 20.000km zitten dan.
Onderhoudsmelding zelf verwijderen lukt niet meer bij een G2. Bij een G1 nog wel! Foutcodes uitlezen kan zowel bij een G1 als een G2 zonder apparatuur nog steeds.
https://www.youtube.com/watch?v=9TwdX445SSY
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: do 27 okt, 2016 07:16
door ukachitalu
Iridium zit er al in, heb ik de vorige keer er in gezet. Snelheid sensor schoonmaken? Doe je dat nooit? Ik denk ook dat ons gebruik anders is, ik rijd alleen maar offroad btw dus zal ook eerder dingen gaan vervangen denk ik
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: do 27 okt, 2016 22:24
door Rosco
Paul Snip schreef:Bougies doe ik altijd bij zo'n 5000 km. En dan gelijk Iridium erin. Die laat ik gerust 20.000km zitten dan.
Onderhoudsmelding zelf verwijderen lukt niet meer bij een G2. Bij een G1 nog wel! Foutcodes uitlezen kan zowel bij een G1 als een G2 zonder apparatuur nog steeds.
https://www.youtube.com/watch?v=9TwdX445SSY
Hoi Paul, hoe je onderhoudsmelding bij G1 kan verwijderen, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe krijg je dat voor elkaar?
Greetz.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: vr 28 okt, 2016 05:40
door Paul Snip
1. ECM must be completely powered down.
2. Transmission in PARK.
3. Turn the Ignition Switch ON.
NOTICE: Engine must NOT be running.
Now the following steps must be done in this order in 4 seconds or less:
1. Press the Override Button.
2. Press the Brake Pedal.
3. Release the Brake Pedal.
4. Release the Override Button.
5. Press the Brake Pedal.
6. Release the Brake Pedal.
7. Press the Override Button.
8. Press the Brake Pedal.
9. Release the Brake Pedal.
10. Release the Override Button.
11. Turn Ignition Switch to OFF and Allow to Power All the Way Down.
NOTE: After turning the ignition switch to OFF, the electrical system stays ON for a moment. Wait till it's completely off.
Next time the ignition switch is turned on the maintenance message will not be displayed. In the event the maintenanc required message is still present or has come back on, do the procedure again.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: vr 28 okt, 2016 13:33
door ukachitalu
Zo ver ik heb gelezen kan dat dus niet,zowel bij g1 als bij g2 niet
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: vr 28 okt, 2016 14:48
door Quadrijder2
Mooie topic mannen , nu kan ik mijn onderhoud ook zelf doen.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: vr 28 okt, 2016 16:34
door Rosco
Paul Snip schreef:1. ECM must be completely powered down.
2. Transmission in PARK.
3. Turn the Ignition Switch ON.
NOTICE: Engine must NOT be running.
Now the following steps must be done in this order in 4 seconds or less:
1. Press the Override Button.
2. Press the Brake Pedal.
3. Release the Brake Pedal.
4. Release the Override Button.
5. Press the Brake Pedal.
6. Release the Brake Pedal.
7. Press the Override Button.
8. Press the Brake Pedal.
9. Release the Brake Pedal.
10. Release the Override Button.
11. Turn Ignition Switch to OFF and Allow to Power All the Way Down.
NOTE: After turning the ignition switch to OFF, the electrical system stays ON for a moment. Wait till it's completely off.
Next time the ignition switch is turned on the maintenance message will not be displayed. In the event the maintenanc required message is still present or has come back on, do the procedure again.
Paul heb je dit zelf al eens geprobeerd? bovenstaande methode had ik ook al gezien op can-am Talk forum, zie post hieronder van forum lid met commentaar.
February 2013 - 09:00 PM
This has been discussed OVER and OVER. Only the dealer can reset it... even on G2's. The method above only works on the Commander.
Edited by taken, 10 February 2013 - 09:01 PM.
Mij is het nooit gelukt met bovenstaande methode.
Gr.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: vr 28 okt, 2016 22:13
door Paul Snip
Ik heb een G2, daar werkt het sowieso niet.
Als bovenstaande niet werkt bij een Outlander/Renegade dan blijft alleen het uitlezen van de foutcodes over. Dat kun je zelf. Net als de rest van het onderhoud.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: za 29 okt, 2016 12:11
door Rosco
Yep, fout code`s uitlezen kan altijd, maar dit zijn alleen de actieve fouten die op dat moment actief zijn, de fouten die in het foutgeheugen staan, die krijg je helaas niet te zien.
Greetz
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: za 29 okt, 2016 13:06
door Quadrijder2
Inderdaad ik ga het toch ook eens zelf doen.
En bij de dealer laten resetten.
Maar hoe zit het met de kleppen stellen?
En de riem moet je die preventief vervangen?
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: za 29 okt, 2016 16:03
door Hein
Riem kan je preventief vervangen. Sommigen rijden elke 2000 km een riem aan gort. Ik zelf doe er 5000 to 7000 km mee. Preventief is ff wa schroeven en nooit geklooi onderweg met brokken. Rijden tot ie klapt betekent dan alle aan gort gereden troep eruit peuteren. Soms stelt dat niks voor en de andere keer sta je een uur te plukken.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: za 29 okt, 2016 17:14
door yvesvanhout
De riem kan je idd tijdig vervangen
Desnoods kijken wat er voorgeschreven word om de hoeveel km.
Natuurlijk is er ook een verschil tussen je quad continu laten werken of gewoon rustig rijden met af en toe offroad. Als je je riem continu max. Belast word deze warmer en komen er zwaarder krachten op waardoor deze sneller op zal zijn en knappen.
En kleppen moet je normaal niet snel iets aan doen.
Als je tijdig nieuwe olie en filter doet slijt dit normaal niet echt in
Eventueel kan je wel na 10 000km is ff de plaatjes op de kop open maken en met dikte plaatjes controleren hoeveel speling er tussen zit.kan je nadien nakijken hoeveel dit mag zijn en eventueel bijregelen.
Tegelijk kan je dan de nokken nakijken of deze niet ingelopen zijn.
Re: eigen onderhoud can am
Geplaatst: ma 31 okt, 2016 08:11
door ukachitalu
ik raad je bij de can am de kleppen bij de dealer te laten doen. Duur maar is ook een kut klus.
dat hein ervaring heeft met brokken vissen in Bertrix is beroeps geheim. Ik heb zelf nog nooit een riem kapot gehad, ik heb er ook een maverick riem in zitten, 200 euro, maar wel degelijk, ik heb hem laatst met hein nader bekeken, als nieuw, en dat na meer dan 6000 km.
mijn onderhoud noodzakelijk is net op mijn dash gekomen, dus volgende week maar even alles laten doen bij de dealer aangezien het OTR seizoen is begonnen wordt er ook ruiger met het speelgoed gedaan.