Dat is het hem dus juist, mijn vorige instellingen waren 15 voor 17 achter (fast) 1 ronde terug van de max (zacht) en rebound 3/4. Vering hier dus op maximaal uitgeschroefd stand, maar iets te veel sag.
Bij deze zijn de problemen:
1. geen klikjes meer in het systeem van afstellen, dus men moet ongeveer weten hoe het zit
2. De instelling zijn zo precies dat een combi afstelling zoals Jazzy noemt niet te behalen, terwijl dit op mijn vorige wel was.
3. Zels op zijn max, heb ik dat de voorste dempers doorslaan als ik whoops/knippen of sprongen maak, achteraan heb ik dit probleem nog niet ondervonden.
4. met de vering op max, kun je niet meer lekker toeren, is veelste hard, dan wil je het rijplezier van een rolls royce, maar je zit in een mazda MX5 of mini cooper, heel sportief, maar rijd niet lekker voor een rustige rit.
De voordelen:
1. Ik moet specifiek per situatie de 'fast' en de 'slow' demping afstellen. Die zie ik als een voordeel, want je kan specifieker afstellen (maar ja, dan moet ie niet doorslaan)
2. bij deze is de rebound af te stellen dat de rebound goed staat, maar niet mij achterkant meer omhoog gooit, dit was wel eens spannend (jazzy jij had het zelfde). Ik heb bij de vorige wel eens de bumper als schep gebruikt, en als je weet dat als hij voorover omgaat er 314kg volgt, schrik je even.
3. De sag bij deze is precies goed (op mijn oude was hij echt te veel, oudere veren, beetje moe)
kortom, de nieuwe vering is specifieker, en in dat opzicht vind ik het beter, want daar koop ik een top of the range machine voor. Helaas is het dus zo, dat de voorste vering niet stevig genoeg dempt (fast) en sla ik bij flinke klappen door.
Al met al al 1000km op de teller gezet, hij rijd wat dat betreft heerlijk over mijn eigen gemaakte routes.
beste wensen trouwens!!