Pagina 2 van 5

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: do 29 dec, 2016 10:03
door WJB#222
oke ja ik doelde meer op andere spiralen er in zetten of de olie/vloeistof aan passen
er is veel mogenlijk op dat gebied!
maar idd het moet gewoon opgelost worden door de dealer
want zelf €5-600 naar de veringboer brengen kan je altijd nog doen :idea:

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 30 dec, 2016 13:01
door myfm
ik heb er 1 uit 2014 (xxc model) en ben ook al een tijd aan het kijken wat nu de beste instelling is, ik tour in de zomer over de weg en rij in het na jaar ook offroad ritten blijft lastig vind ik. ( al een andere uitlaat gevonden? :p )

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 30 dec, 2016 13:11
door Jazzy
Ik heb mijn vering eerst in de middenstand gezet. Beste wat je kunt doen is even de handleiding van Fox opzoeken: http://www.ridefox.com/help.php?m=power ... =lnav_help Bij mijn vering moest alles (slow, fast en rebound) dicht en dan 12 klikjes uit. Dan heb je een quad die gewoon voor allerlei gebruik geschikt is, of je nu over de weg toert of OTR rijdt. In de praktijk merkte ik dat de achterkant wat omhoog gegooid werd als ik over flinke hobbels rijdt, daarom de rebound demping twee klikjes losser gezet. Als je voor normaal kunnen rijden een instelling op zijn allerhardst moet zetten dan is er dus iets mis.

Als je het netjes wilt doen dan moet je beginnen om de 'sag' af te stellen. Dat is het verschil tussen een volledig uitgeschoven vering (achterkant optillen) en er met complete bepakking op gaan zitten. Dit regel je met de voorspanning, die ringen die de spiraal een beetje indrukken. Deze stap wordt door ons amateurs vaak overgeslagen en in de praktijk zie ik nooit iemand zwaardere spiralen monteren, dus rijden mensen van 60 kilo en 130 kilo met dezelfde veren.

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: di 03 jan, 2017 09:55
door ukachitalu
Dat is het hem dus juist, mijn vorige instellingen waren 15 voor 17 achter (fast) 1 ronde terug van de max (zacht) en rebound 3/4. Vering hier dus op maximaal uitgeschroefd stand, maar iets te veel sag.

Bij deze zijn de problemen:

1. geen klikjes meer in het systeem van afstellen, dus men moet ongeveer weten hoe het zit
2. De instelling zijn zo precies dat een combi afstelling zoals Jazzy noemt niet te behalen, terwijl dit op mijn vorige wel was.
3. Zels op zijn max, heb ik dat de voorste dempers doorslaan als ik whoops/knippen of sprongen maak, achteraan heb ik dit probleem nog niet ondervonden.
4. met de vering op max, kun je niet meer lekker toeren, is veelste hard, dan wil je het rijplezier van een rolls royce, maar je zit in een mazda MX5 of mini cooper, heel sportief, maar rijd niet lekker voor een rustige rit.

De voordelen:
1. Ik moet specifiek per situatie de 'fast' en de 'slow' demping afstellen. Die zie ik als een voordeel, want je kan specifieker afstellen (maar ja, dan moet ie niet doorslaan)
2. bij deze is de rebound af te stellen dat de rebound goed staat, maar niet mij achterkant meer omhoog gooit, dit was wel eens spannend (jazzy jij had het zelfde). Ik heb bij de vorige wel eens de bumper als schep gebruikt, en als je weet dat als hij voorover omgaat er 314kg volgt, schrik je even.
3. De sag bij deze is precies goed (op mijn oude was hij echt te veel, oudere veren, beetje moe)


kortom, de nieuwe vering is specifieker, en in dat opzicht vind ik het beter, want daar koop ik een top of the range machine voor. Helaas is het dus zo, dat de voorste vering niet stevig genoeg dempt (fast) en sla ik bij flinke klappen door.

Al met al al 1000km op de teller gezet, hij rijd wat dat betreft heerlijk over mijn eigen gemaakte routes. :bier: beste wensen trouwens!!

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: do 12 jan, 2017 10:54
door ukachitalu
Update! vandaag contact gehad met de dealer. Ze zijn er achter wat het probleem zijn en zijn bezig met een verings maatschapij dit op te lossen, ik ben benieuwd!! :applaus: :applaus:

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: za 28 jan, 2017 16:51
door ukachitalu
Vandaag even mijn luchtfilters vervangen,na een jaar waren ze naar mijn oog niet goed niet
20170128_160445.jpg
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 17 feb, 2017 11:19
door ukachitalu
Van het weekend tijdens het rijden viel me op dat het 4x4 lampje aan bleef. Dit schijnt twee oorzaken te hebben: 1. er kan een condensor tussen moeten (bij can am bekend probleem die zij oplossen) 2. de aansluiting van de 4x4 sensor zit achter de dipstick bij je rechtervoet. Het kabel stukje wat er op klikt kan vies zijn of een van de draadje los zijn waarom hij dan de verkeerde lezing aan geeft. Heeft verder geen gevolgen en boeit mij niet zo.

Verder is de quad over de 2000km heen en ben ik zeer tevreden over hoe die loopt... 1 ding wel gespot: hebben alle renegades; de achterverlichting is door middel van drie plastic stukjes bevestigd, en bij mij is een daarvan stuk (rechts) had de vorige ook. Ze verkopen er zelfs metalen stukjes voor om de lampen steviger te maken: http://www.canamatv.net/2014/03/04/ppg- ... ht-savers/

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 17 feb, 2017 12:21
door Jazzy
Hoest met de vering eigenlijk?

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 17 feb, 2017 12:39
door ukachitalu
wordt nog aan gewerkt. Hij is nu afgesteld voor mijn gemiddeld gebruik en rijd fantastisch. Voor OTR ritten moet ik hem speciaal afstellen en dan klapt hij wel eens door. De quad gaat over +- 500km voor zijn tweede onderhoudsbeurt en dan worden zowel sensor en vering opgelost (heel netjes van de dealer weer).

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: vr 17 feb, 2017 12:43
door Jazzy
Ik ben enorme fan van deze dealer maar zou even wachten met je complimenten tot het ook echt verholpen is. :)

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: za 18 feb, 2017 13:45
door ukachitalu
haha nee ik ben een optimist. Heb net alle verlichting verstevigd, was een mooi klusje maar ik zie wel waarom het nodig was.

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: ma 20 feb, 2017 09:13
door ukachitalu
van het weekend gereden, lampje is opgelost was een connector die even schoon moest en opnieuw er op. Helaas is wel mij kering lek van de voorste diff (input shaft) dus morgen naar de dealert voor beurt (Olie van: motor, bak, diffs), de vering op te lossen, ff stuur op 0 zetten. Km stand nu al 2900km

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: ma 20 feb, 2017 21:48
door Hein
In t zware Brabant geweest zekers? Dat gebied sloopt elke Quad :applaus:

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: wo 22 feb, 2017 11:40
door ukachitalu
vooral de remmen, he kees? haha

Re: Uka chitalu zijn can am renegade 1000

Geplaatst: wo 22 feb, 2017 12:16
door draaikolk
ukachitalu schreef:vooral de remmen, he kees? haha
Wij zijn aan het experimenteren met houten remblokken. Kijken of ze het langer volhouden dan de gewone remblokken.
Op het moment zitten ze onder een Grizzly en tot nu toe gaat alles goed en ze remmen perfect.