Pagina 2 van 6
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:08
door Ralph
Met afwerking bedoelt hij waarschijnlijk de montage van alle materialen en de montage materialen (zoals schroefjes), lasnaden, enz...
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:16
door FOR FUN
Las kan niet beter bij Rino,en ze staan allebei toch met klinknagels(poeprivetten) in elkaar niet?Ik wil ze wel eens naast mekaar zien liggen en enkel op afwerking beoordelen,250€ voor een Rino tegen hoeveel voor een Yoshi?Ik ga met het verschil wel eens lekker eten!
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:29
door Sg6
wel voor het eerst de bevestiging, bij yoshi is dit een schoon beugel rondom de uitlaat met een soort tss stuk in aluminium rood. de uitlaat wordt aan elkaar gezet door veren maar denk dat dit afhankelijk is van type. verder het achterste gedeelte vindt ik heel mooi afgewerkt. Da is chroom met 3 inox vijsjes en da stuk is heel fijn afgewerkt. Dus naar mijn gedacht gaat de prijs naar afwerking.
Heb vandaag bartie zijn uitlaat binnen gedaan voor te TIG lassen. En die mens die hele dagen inox last en dergelijk zei al dat de las van mijn yoshi veel schoner was dan die van fp. Er zijn te veel kronkelingen zegt ie, ik las beter was zijn antwoord
. en idd als je dan kijkt naar yoshi, heeeeeel fijne las en doorlopen zonder kronkeling en dergelijk.
De prijs moet ergens zitten. Het voornaamste is dat de uitlaat zijn werk doet. Moest het heroverdoen zijn dan kocht ik terug een yoshi waarom?? gewoon is mijn type uitlaat van lawaai en uitzicht.
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:43
door FOR FUN
Ha ik ben al 25 jaar lasser van beroep en een las mag je nooit niet beoordelen op het uitzicht.En die moer die je daar hebt laten oplassen is van uitzicht beter gelast dan de lasnaden van de demper zelf.Wanneer men buizen last moet je je smeltbad zo kunnen instellen dat er aan de binnenkant van de buis(meestal niet zichtbaar achteraf) geen enkele verdikking te zien is want dat geeft dan weer een doorstroomvermindering met gevolg vermindering van de flow.
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:50
door Fré
nee, maar een las die goed is EN op de koop toe nog eens mooi is, is beter dan een lelijke goeie las!
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:53
door FOR FUN
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 22:57
door Fré
ruikt El Cheapo hier weer een eenvoudige mod?
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 23:00
door FOR FUN
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 23:02
door Fré
ah awel: met bv een dremel zorgen dat de binnenkant glad wordt zonder haperingen, zodat de flow verbetert
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 23:10
door FOR FUN
Ja Fré en de las wegslijpen en het stuk afbreken.Néé ik wil maar bedoelen daar zitten dikbetaalde mannen dagen over te discuciéren hoe ze dat stuk gaan in mekaar zetten en dan wordt dat zo schandalig in elkaar geflatst.In het fabriek dan nog wel.Ik krijg dikwijls stukken op het werk in mijn handen dat ik denk,het heeft een gekende naam wordt veel voor betaald en het trekt op geen kl..e!!!
Geplaatst: wo 08 dec, 2004 23:56
door Ralph
Scheelt 175 euro tussen de FP en de Yoshi, als het dan ook nog in vermogen zou schelen...Dat zullen we dus binnenkort gaan zien.
Geplaatst: do 09 dec, 2004 04:51
door peet #77
Geplaatst: do 09 dec, 2004 06:03
door wantjes #9
bestaat er eigelijk een site van fp?
Geplaatst: do 09 dec, 2004 08:57
door Hanzie
ik ben zeer tevreden van rino, ik geloof er best in dat er kwaliteitverschil zit tussen yoshi en rino, omdat ik ze beiden heb gehad
ik vind rino de beste uitlaat voor hier, bij ons. omdat deze totaal geen herrie maakt en genoeg extra vermogen levert, ideaal voor de recreant!
Geplaatst: do 09 dec, 2004 10:10
door Teunie
Yoshi is gewoon veel mooier afgewerkt, en daar betaal je uiteraard voor.
Of hij een halve pk meer of minder levert als een FPe, tja iedereen maakt die keuze voor zich.
Mij interesseert het niet als hij over 5jaar uit elkaar valt, dan heb ik toch allang een andere quad.