Pagina 2 van 2

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: do 28 sep, 2017 19:12
door AeroWolf
En ondertussen zijn we 3 maand verder.
Vakantieperiode, auto-ongeval (gelukkig niets ernstig maar wel een hele boel geloop) en een grond gekocht.
Maar nu terug tijd voor de quad gevonden. Sinds 1 week ofzo.
@Nickon, hij zat verdorie hard vast, maar uiteindelijk wel eruit gekregen. En geen WD40 gebruikt op je aanraden. Thx!

De carb ligt helemaal uiteen (of toch tot waar het zin heeft). Elk onderdeel bestudeerd, gemonteerd, terug uiteen gehaald, terug gemonteerd, en terug uiteen, om het allemaal wat in de vingers te krijgen. Ook de carb rebuild kit goed bestudeerd.
En nu zit ik natuurlijk met vragen. :afgestudeerd:

1) De standaard jet needle heeft opschrift 5J18 (zoals ook in de handleiding staat). Die van de rebuild kit heeft Y218 erop staan. Ze zien er hetzelfde uit. Zijn ze hetzelfde?
2) Er is 1 o-ring uit de rebuild kit waarvan ik niet weet wat het is. Hieronder alle onderdelen van de rebuild kit, degene op het wit blad zijn telkens nieuw. Op het einde de linkse o-ring op de witte tafel, is mij geheel onbekend??
3) Ik mis onderdeel 6A op de exploded view, die veer. Die zat er bij demontage gewoon niet in. Is die belangrijk? :applaus:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En nog een beeldje om mee te eindigen, de carb met alle nodige onderdelen verwijderd.
Afbeelding

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: do 31 mei, 2018 17:27
door AeroWolf
Zo, ik zie dat het al van september 2017 geleden is dat ik hier nog gepost heb.

Na maanden slakkengang werk (ach, ik ben zo een man van 20 plannen en er dan maar 3 uitvoeren) terug in gang geschoten voor de quad te repareren.

Na de carb nog heel wat gerepareerd, en dan gisteren eindelijk proberen starten.
...
en...
GELUKT! :D

Starten en in neutraal gas geven ging goed. De versnellingen bedienen ook. Rijden in versnelling was wat minder. Daar waar het in neutraal nog mooi vlot klonk, als een machinegeweer zeg maar, ging het bij het rijden luider en minder snel. Hij bolde wel vlot, maar de motor ging van machinegeweer naar 2-3 luide knallen/kloppen per seconde.

Iemand een idee wat dat juist zou kunnen betekenen?

Quad staat nu terug in mijn garage, benzinetank gedemonteerd want die lekt aan de benzinekraan.
Het geluid van m'n startende Warrior was net wat ik nodig had om me op en top te motiveren! Nu is het lekker geld uitgeven voor nieuwe onderdelen.

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: ma 04 jun, 2018 18:14
door yamahakoppel
kijk eens of uw handrem volledig terug komt is een veel voorkomend probleem handrem sensor die blijft hangen waardoor de begrenzer inslaat en die luide knallen veroorzaakt van wegvallende ontsteking

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: vr 08 jun, 2018 20:59
door AeroWolf
Ga ik zeker controleren, bedankt voor de tip!
Hij gaat sowieso volledig uiteen tot op naakt frame, volledig rebuild.

Ondertussen de luchtfilter uiteen genomen.
Enfin... als je dit nog een filter kan noemen.

Morgen gaat de uitlaat eraf, carb er weer af, en beginnen met demonteren van top-end motor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: zo 10 jun, 2018 10:52
door ferdi
Wel apart dat er een hartjes figuur in jr luchtfilter zit :lol:

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: ma 11 jun, 2018 08:51
door AeroWolf
Haha, ik duwde even in de filter en vinger bleef er gewoon in staan. Dacht dat ik meteen m'n liefde voor Yamaha eens kon uitdrukken :)

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: ma 11 jun, 2018 18:36
door AeroWolf
Uitlaat ligt eraf.
Nieuwsflash: WD40 maakt recordwinst op 1 dag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: di 12 jun, 2018 23:25
door michelpet

Re: Aero's 1997 Warrior 350

Geplaatst: do 14 jun, 2018 18:59
door AeroWolf
Of gratis via het werk :)