Winter jetting kfx/z400: uitlaatbocht gloeit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Bartie schreef:
Fré schreef: @ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?
Fré je moet je luchtschroef niet meer uitdraaien maar je moet ze indraaien daardoor komt hij wat rijker te staan
Dit hangt er natuurlijk vanaf waar je lucht/mengselschroef staat.
Bovenstaand verhaal klopt als je "luchtschroef" aan de kant van de luchtfilter staat.
Staat deze schroef aan de kant van de cylinder (mengselschroef) dan moet je net het tegengestelde doen...
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

mijn maat zijn uitlaat word ook rood zelfs bij stationair draaien,van zon z 400 he' staat volledig standaard is dat nu normaal of wat ??
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hmmm dan is het misschien toch min of meer normaal :?

kzal dan weer eens mijn carb moeten opengooien zeker :?

Of beter: wachten tot ik de tm36 eronder zwier :)


@ bartie: die schroef staat idd aan de motorkant, uitdraaien was volgens mij ook verrijken, en omgekeerd. Maar dat vijsje zou er bij teveel uitdraaien wel es uit kunnen vallen.

En waarom stellen jullie voor om het mengsel te verrijken op lage toeren?
Op ralentie laat ie de uitlaatbocht niet gloeien, enkel op hogere gasstand.
Akkoord dat de luchtschroef het mengsel bepaalt op lage gasstand en ook nog een beetje verder, maar het zijn vooral de naald en de mainjet die daarna een rol spelen toch? :?:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

als deze stationaair draaid word hij kersrood :P choke wat openzetten en het verdwijnt , of wat met gas spelen en verdwijnt ook , nu zijn hier zoveel z fans , hebben jullie dat ook of niet ??
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 17 nov, 2003 22:34
Locatie: Tielt-Winge

Bericht door FOR FUN »

Bij de mijne nog nooit opgevallen.
Enjoy your ride...
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

:? trek dan je choke eens open en probeer volgas, doet ie het beter sta je nu te arm???*&^%$*@!#&^&

-luchtschroef is bij carb aan luchtfilterkant, indraaien = rijker.
-brandstof schroef is op carb aan motorkant en werkt andersom indraaien =armer.

tot 3/4 gasopen = naald
volgas = hoofdsproeier

er zijn hier toch van die wizkids met lampjes, die kunnen je wel helpen aan de perfekte jetting??? :shock:

en als je vijsje er bijna uitvalt :? moet je een GROTERE stationairsproeier erin schroeven. :x :x stationair schroef heeft altijd effekt over hele gasstand (niet veel maar net genoeg)
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

Lewis schreef:mijn maat zijn uitlaat word ook rood zelfs bij stationair draaien,van zon z 400 he' staat volledig standaard is dat nu normaal of wat ??
dat doet ie altijd, net voordat ie gaat vastlopen. :wink:
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

keesie schreef::? trek dan je choke eens open en probeer volgas, doet ie het beter sta je nu te arm???*&^%$*@!#&^&

-luchtschroef is bij carb aan luchtfilterkant, indraaien = rijker.
-brandstof schroef is op carb aan motorkant en werkt andersom indraaien =armer.

tot 3/4 gasopen = naald
volgas = hoofdsproeier

er zijn hier toch van die wizkids met lampjes, die kunnen je wel helpen aan de perfekte jetting??? :shock:

en als je vijsje er bijna uitvalt :? moet je een GROTERE stationairsproeier erin schroeven. :x :x stationair schroef heeft altijd effekt over hele gasstand (niet veel maar net genoeg)
choke (beetje) open als ie warm gelopen is = stilvallen of toch zeker slecht draaien

Als mijn vijsje er bijna uitvalt als ik die nog verder open draai EN als blijkt dat mijn pilot circuit nog steeds te arm staat, dan moet ik idd een andere pilot jet insteken.
Maar dat zou ik raar vinden, mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle.
En op stationair wordt hij niet rood.

Kan je hiermee verder? Kan het dan ook zijn dat mijn pilot circuit goed staat maar de rest niet?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hmmm op z400central staat het vol van de "glowing red" - topics.
Ook veel van mensen met standaard quads. Temperatuur die ze vermelden is rond de 30°F, ongeveer het vriespunt dus. Idem als hier de laaste dagen.

Ik wil hieruit concluderen dat het normaal is (quadjes zijn waarschijnlijk niet gejet op die koude temperatuur, en wetende dat de standaard Z carb al redelijk arm staat...)
Wat niet wil zeggen dat het super gezond is, niet waar Kees? :)
Zeer slecht blijkbaar ook niet (ik heb het over donkerrood gloeien, niet over felgeel :)), want er waren er die er zich al jaren niks meer van aan trokken en nog geen problemen.

Toch ga ik ga aan mijn jettting prutsen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hij gloeit nu al veel minder, bijna niks dus, heb er een dj144 (!! :o ?) ingedraaid.
Nu heeft hij het enkel nog een heel klein klein beetje op midden hoge gas, niet meer in volgas.
Kdenk dat ik nog een klein rondelletje onder de naald ga steken en dan es zien.
Ik hou u op de hoogte.
White LTZ-450 - powered by MSD -
R rider
Quadrider
Quadrider
Berichten: 368
Lid geworden op: za 21 feb, 2004 22:37
Locatie: dto
Contacteer:

Bericht door R rider »

als je je luchtschroef uitdraaid krijg je toch meer lucht en dus een rijker luchtmengsel ?
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

meer lucht is armer, denk maar aan als je de deksel eraf haalt, meer lucht dus het mengsel is dunner.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Vind het toch raar dat hij zoveel benzine nodig heeft met zo weinig mods.........zal zelf ook maar weer eens gaan beginnen met sleutelen want dan staat mijne zeker te arm.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

kvin da ook wel redelijk raar. Nuja hij draait volgens mij toch nagenoeg perfect, geen enkele glitch, geen pop, geen stotteren, en duidelijk veel meer power dan standaard, zelfs met enkel die snorkle baffle eraf.

Zou het iets verwijden van de bougie spleet voor een iets hetere verbranding gezorgd kunnen hebben?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

R rider schreef:als je je luchtschroef uitdraaid krijg je toch meer lucht en dus een rijker luchtmengsel ?
ge kunt het bij de mikuni bsr carb moeilijk een luchtschroef noemen, want die werkt net omgekeerd. Tis dus eerder een brandstofschroef, hoe meer je ze uitdraait hoe rijker het mengsel wordt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie