Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 07:49
door Rocky
Bartie schreef:
Fré schreef: @ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?
Fré je moet je luchtschroef niet meer uitdraaien maar je moet ze indraaien daardoor komt hij wat rijker te staan
Dit hangt er natuurlijk vanaf waar je lucht/mengselschroef staat.
Bovenstaand verhaal klopt als je "luchtschroef" aan de kant van de luchtfilter staat.
Staat deze schroef aan de kant van de cylinder (mengselschroef) dan moet je net het tegengestelde doen...

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 09:00
door Lewis
mijn maat zijn uitlaat word ook rood zelfs bij stationair draaien,van zon z 400 he' staat volledig standaard is dat nu normaal of wat ??

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 09:21
door Fré
hmmm dan is het misschien toch min of meer normaal :?

kzal dan weer eens mijn carb moeten opengooien zeker :?

Of beter: wachten tot ik de tm36 eronder zwier :)


@ bartie: die schroef staat idd aan de motorkant, uitdraaien was volgens mij ook verrijken, en omgekeerd. Maar dat vijsje zou er bij teveel uitdraaien wel es uit kunnen vallen.

En waarom stellen jullie voor om het mengsel te verrijken op lage toeren?
Op ralentie laat ie de uitlaatbocht niet gloeien, enkel op hogere gasstand.
Akkoord dat de luchtschroef het mengsel bepaalt op lage gasstand en ook nog een beetje verder, maar het zijn vooral de naald en de mainjet die daarna een rol spelen toch? :?:

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 10:11
door Lewis
als deze stationaair draaid word hij kersrood :P choke wat openzetten en het verdwijnt , of wat met gas spelen en verdwijnt ook , nu zijn hier zoveel z fans , hebben jullie dat ook of niet ??

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 15:27
door FOR FUN
Bij de mijne nog nooit opgevallen.

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 18:03
door keesie
:? trek dan je choke eens open en probeer volgas, doet ie het beter sta je nu te arm???*&^%$*@!#&^&

-luchtschroef is bij carb aan luchtfilterkant, indraaien = rijker.
-brandstof schroef is op carb aan motorkant en werkt andersom indraaien =armer.

tot 3/4 gasopen = naald
volgas = hoofdsproeier

er zijn hier toch van die wizkids met lampjes, die kunnen je wel helpen aan de perfekte jetting??? :shock:

en als je vijsje er bijna uitvalt :? moet je een GROTERE stationairsproeier erin schroeven. :x :x stationair schroef heeft altijd effekt over hele gasstand (niet veel maar net genoeg)

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 18:08
door keesie
Lewis schreef:mijn maat zijn uitlaat word ook rood zelfs bij stationair draaien,van zon z 400 he' staat volledig standaard is dat nu normaal of wat ??
dat doet ie altijd, net voordat ie gaat vastlopen. :wink:

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 18:43
door Fré
keesie schreef::? trek dan je choke eens open en probeer volgas, doet ie het beter sta je nu te arm???*&^%$*@!#&^&

-luchtschroef is bij carb aan luchtfilterkant, indraaien = rijker.
-brandstof schroef is op carb aan motorkant en werkt andersom indraaien =armer.

tot 3/4 gasopen = naald
volgas = hoofdsproeier

er zijn hier toch van die wizkids met lampjes, die kunnen je wel helpen aan de perfekte jetting??? :shock:

en als je vijsje er bijna uitvalt :? moet je een GROTERE stationairsproeier erin schroeven. :x :x stationair schroef heeft altijd effekt over hele gasstand (niet veel maar net genoeg)
choke (beetje) open als ie warm gelopen is = stilvallen of toch zeker slecht draaien

Als mijn vijsje er bijna uitvalt als ik die nog verder open draai EN als blijkt dat mijn pilot circuit nog steeds te arm staat, dan moet ik idd een andere pilot jet insteken.
Maar dat zou ik raar vinden, mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle.
En op stationair wordt hij niet rood.

Kan je hiermee verder? Kan het dan ook zijn dat mijn pilot circuit goed staat maar de rest niet?

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 19:54
door Fré
hmmm op z400central staat het vol van de "glowing red" - topics.
Ook veel van mensen met standaard quads. Temperatuur die ze vermelden is rond de 30°F, ongeveer het vriespunt dus. Idem als hier de laaste dagen.

Ik wil hieruit concluderen dat het normaal is (quadjes zijn waarschijnlijk niet gejet op die koude temperatuur, en wetende dat de standaard Z carb al redelijk arm staat...)
Wat niet wil zeggen dat het super gezond is, niet waar Kees? :)
Zeer slecht blijkbaar ook niet (ik heb het over donkerrood gloeien, niet over felgeel :)), want er waren er die er zich al jaren niks meer van aan trokken en nog geen problemen.

Toch ga ik ga aan mijn jettting prutsen.

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:45
door Fré
hij gloeit nu al veel minder, bijna niks dus, heb er een dj144 (!! :o ?) ingedraaid.
Nu heeft hij het enkel nog een heel klein klein beetje op midden hoge gas, niet meer in volgas.
Kdenk dat ik nog een klein rondelletje onder de naald ga steken en dan es zien.
Ik hou u op de hoogte.

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:52
door R rider
als je je luchtschroef uitdraaid krijg je toch meer lucht en dus een rijker luchtmengsel ?

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:53
door Hanzie
meer lucht is armer, denk maar aan als je de deksel eraf haalt, meer lucht dus het mengsel is dunner.

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:53
door Teunie
Vind het toch raar dat hij zoveel benzine nodig heeft met zo weinig mods.........zal zelf ook maar weer eens gaan beginnen met sleutelen want dan staat mijne zeker te arm.

Geplaatst: do 23 dec, 2004 23:01
door Fré
kvin da ook wel redelijk raar. Nuja hij draait volgens mij toch nagenoeg perfect, geen enkele glitch, geen pop, geen stotteren, en duidelijk veel meer power dan standaard, zelfs met enkel die snorkle baffle eraf.

Zou het iets verwijden van de bougie spleet voor een iets hetere verbranding gezorgd kunnen hebben?

Geplaatst: do 23 dec, 2004 23:04
door Fré
R rider schreef:als je je luchtschroef uitdraaid krijg je toch meer lucht en dus een rijker luchtmengsel ?
ge kunt het bij de mikuni bsr carb moeilijk een luchtschroef noemen, want die werkt net omgekeerd. Tis dus eerder een brandstofschroef, hoe meer je ze uitdraait hoe rijker het mengsel wordt.