Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 28 sep, 2003 16:23
door Hanzie
jetten is gelukt, heb eerst de 290 erin gestoken op te testen, warm gereden, en loopt echt VEEL beter, dus heb ik de naald laten zitten op z'n plaats!

dit is dus gelukt, woensdag nog ff grondig testen.

Geplaatst: di 30 sep, 2003 15:55
door Hanzie
ralph en daan, jullie hadden er bij de blaster toch ook een 290 in gestoken en hij reed prima?!

Geplaatst: di 30 sep, 2003 18:08
door Street_Shee
Klopt, maar toen was het weer wat warmer. Nu het ineens fors begint af te koelen en de luchtvochtigheid een stuk hoger ligt, zou ik hoger gaan zitten. Maar de enigste manier om erachter te komen blijft toch proberen (plug chop). :wink:

Geplaatst: di 30 sep, 2003 21:37
door Ralph
Het was vannochtend best koud en ik had heel erg het gevoel dat hij inhield. Weer een andere sproeier er in dus, wel lastig zo'n getunede quad :P

Geplaatst: di 30 sep, 2003 21:38
door Hanzie
ja, is echt kut. :roll:

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 06:44
door Hanzie
wat is het nu,
als het kouder wordt, wordt de benzine dikker, dus een grotere spoeier?
als het warmer wordt, in de zomer, benzine dunner, dus een kleinere sproeier?

in de winter de 300 of 310 en in de zomer de 290?!

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 08:32
door Teunie
Daar hedde gij gelijk in

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 10:33
door elsinore
HUH???????? NIEUWE THEORIE????? of nemen jullie de boel weer in de maling, misschien moet je de mengolie eruit halen dan stroomt het ook makkelijker ???????? zie je dat ik ook mee kan doen!

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 11:21
door Teunie
Dat is toch echt zo dat je jetting beinvloed wordt door de temp en luchtvochtigheid, als je jetting dan eerst al niet 100% stond kan dit net het punt zijn waarop t niet meer acceptabel is?

Kan t verkeerd hebben, maar ik weet in ieder geval wel dat mijn Suzuki vroeger veel beter liep als t buiten warm was.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 13:38
door Street_Shee
Ik weet nu ook niet of jullie ons weer in de maling nemen of niet :? :lol:
Als de temperatuur daalt is de dichtheid van lucht groter (als ik het zo goed verwoord). Meer lucht = de mogelijk om meer brandstof te verbranden = een grotere maat sproeier (anders heb je te veel lucht per hoeveelheid brandstof en loop je te arm). 's Zomers geld precies het omgekeerde.
De dikte van de brandstof staat er verder los van. Volgens mij is benzine niet zo gevoelig voor verschillende temperaturen.

P.S.
Als jullie me in de maling namen, heb ik niets gezegd. :D

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 14:51
door Teunie
Ja ok het is meer de lucht dan de benzine.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 15:26
door Ralph
He verdomme Daan, zat ik net in de auto naar huis te bedenken hoe ik dat zou gaan posten (herinnerde me opeens dat wat jij mij verteld had over die luchtdichtheid enzo) Heb jij het al gepost.... :( :wink:

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 16:26
door Hanzie
ja, ik zeg toch, als het kouder wordt, moet ik een grotere spoeier nemen? dus kan het goed zijn dat de 310 goed gaat lopen naarmate het kouder wordt? :? ik kan nimeer volgen

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:28
door elsinore
wij zeggen altijd: hoe warmer, hoe armer :D

als het regent of vochtig is loopt een motor ook vaak wat "sneller" dit heeft te maken dat vocht in de lucht, gedeeltelijk de plaats overneemt van zuurstof en hdit heeft weer een gunstig effekt . als ik het goed heb dan heeft aprillia vroeger iets gemaakt en geprobeerd met een waterdruppelsysteem in combinatie met de carburateur.

natuurlijk moet je niet je mengolie er uithalen.
denk nou na, hoe moeten mensen in wit rusland met -40 rijden, als je jullie theorie volgt met "dikkere"benzine, sproeier maat 1560 ?

Hans? nogmaals! wat voor kleur heeft het porcelein van de bougie, met "droog" schiet je niks op. is ie wit of bruin of zwart.

mark :mrgreen:

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:29
door elsinore
is het niet die fuc#*)_lote t.o.r.s. ?

mark