Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 17:26
door Olivier
hehe das echt grappig
max 100 km/h en azo'n schijfremmen
echt lache
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 17:44
door Vincenzo
van 100 naar 0 in 5 meter
Geplaatst: wo 29 dec, 2004 23:28
door Robby
dat ding weegt volgens me 2.5ton, daardoor dat het niet vooruit gaat en zal een blooper zijn, want zal volgens mij niet veel geintreseerden vinden, vindt het ding gewoon spuuglelijk.
greetz
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 17:39
door Sg6
ajaj nen quad op elektriek en door peugeot ontwikkeld, ojeeeee da beloofd. Peugeot en elektriek is niet 1 geheel maar een ramp kwa evolutie en vooral in de tijd die we nu zijn. Niet kopen tenzij je veel naar garage wil met de kwark.
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 18:17
door Vyrena
Alleen de naam al
Geplaatst: do 02 jun, 2005 21:02
door Quadman
Prototype : Peugeot Quark
Na de Taxi Pac en de H2O, het sympathieke brandweerautootje dat we twee jaar geleden zagen in Parijs, zet Peugeot zijn onderzoek op het vlak van brandstofcellen verder.
Het Franse merk stelt nu immers een soort van quad voor, die moet aantonen dat deze technologie ook minder plaats kan innemen. De samenwerking tussen de technici en de designers moet tevens bewijzen dat er mogelijkheden zijn op esthetisch vlak. De Quark, een niet-rijdend model, onthult min of meer de toekomstdromen van de ingenieurs. Op dit moment zijn de meeste voertuigen die gebruikmaken van deze technologie, breaks of eenvolumers. De verkleinde brandstofcel vult in dit geval de elektrische voeding met batterijen aan (veertig elementen van 7,2 volt of samen een nominale spanning van 288 volt), wat het werkingsgebied van de Quark beperkt tot de stad en haar buitenwijken. De brandstofcel kon vooral kleiner gemaakt worden door luchtkoeling toe te passen in plaats van gebruik te maken van het gebruikelijke en plaatsrovende vloeistofkoelcircuit. De waterstofvoeding, die nodig is om de elektriciteit op te wekken, wordt verzekerd door een “plug & drive”-systeem, namelijk een verwisselbare fles met een inhoud van 9 liter waarin het gas samengeperst wordt tot 700 bar. Die zou goed zijn voor een rijbereik van ongeveer 100 kilometer. Voor de aandrijving staan vier elektromotoren in, één in ieder wiel. In totaal beschikt dit ding over een koppel van 400 Nm, een nominaal vermogen van 10 kW en een maximaal vermogen van 28 kW. Deze vierwielaangedreven quad is voorzien van een ophanging met boven elkaar liggende driehoeken en vier remschijven, in een aluminium structuur met een koetswerk van carbon.
Geplaatst: do 02 jun, 2005 21:03
door Quadman
Quark
De Peugeot Quark, een tweede studiemodel van Peugeot voor Parijs, doet erg sterk denken aan een quad. Het voertuig is voorzien 4 aangedreven wielen en 2 zitplaatsen. Elk wiel heeft een eigen elektromotor. Als aanvulling daarop heeft de Qaurk een brandstofcel, zodat het elektrische voertuig een vergrote actieradius heeft.
De Quark heeft een lengte van 2,38 meter en is 1,50 breed. Het voertuig heeft een leeggewicht van 425 kilo. Volgens Peugeot haalt de Quark een maximum snelheid van 110 km/u en de sprint van 0 naar 50 km/u zou gaan in 6,5 seconden. De actieradius ligt tussen de 100 en de 130 km.
Geplaatst: do 02 jun, 2005 21:33
door Teunie
Review is een bespreking van iets wat je zelf gekocht hebt, niet van een nieuwtje.
Heb hem verplaatst.
Geplaatst: do 02 jun, 2005 22:35
door ~JoAcHiM~
Quadman schreef:de sprint van 0 naar 50 km/u zou gaan in 6,5 seconden.
pfff, dan ben ik al de 100 gepasseerd
Geplaatst: vr 03 jun, 2005 07:27
door Teunie
~JoAcHiM~ schreef:Quadman schreef:de sprint van 0 naar 50 km/u zou gaan in 6,5 seconden.
pfff, dan ben ik al de 100 gepasseerd
En wat een sprint! 50 haal je met de fiets nog bijna in minder dan 6,5 sec
:D
Geplaatst: vr 03 jun, 2005 10:42
door speedy #8
en de prijs zal ook de moeite zijn denk ik
Geplaatst: vr 03 jun, 2005 11:01
door Rik350
Teunie schreef:~JoAcHiM~ schreef:Quadman schreef:de sprint van 0 naar 50 km/u zou gaan in 6,5 seconden.
pfff, dan ben ik al de 100 gepasseerd
En wat een sprint! 50 haal je met de fiets nog bijna in minder dan 6,5 sec
:D
ik wil jou wel eens 50 zien fietsen op vlak eerlijk gezegd ik heb de 70 wel eens gehaald maar da was in de ardennen
Geplaatst: vr 03 jun, 2005 11:27
door Toine
Qua design vind ik het gedurft en best wel geslaagd.
Steek hier een behoorlijke motor in en ik ben helemaal verkocht
Geplaatst: ma 06 jun, 2005 19:02
door Skicks
dik vet lelijk ding, dikke prijs!
Geplaatst: ma 06 jun, 2005 20:44
door Blaster-boy
hercules_007 schreef:Vincenzo schreef:a dus geen gewone verbradingsmotor geef mij toch maar een echte quad
ik sta 100% achter je
er is niks beters dan een grommende motor
vind'k ook gelijk de manne van vroeger, wa geen geluid maakt bolt
nie