Draaigas of duimgas?
-
- Quadracer
- Contacteer:
Ik had draaigas toen ik mijn quad kreeg maar bij dikke modder gleed mijn hand over de gas heen dus toen heb ik duimgas genomen vond ik veel beter en als je een lamme duim krijgt moet je die maar trainen zo is het ook. Je kan je gewoon helemaal aan het stuur vasthouden zonder je zorgen te maken of je ongecontroleert gas geeft of niet. Handgas is wat mj betreft ongeschikt. En op een solo zit je heel anders daarom kan het daar wel op.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
GEEF MIJ OOK MAAR EEN DUIMGAS HOOR!!!!!!
WAREN EENS MET EEN AANTAL AAN HET RIJDEN EN ER WAS EEN WEDSTRIJDJE ONTSTAAN TUSSEN ENKELEN ONDER ONS EN EEN VRIEND VAN ONS KWAM TE SNEL IN DE BOCHT EN VLOOG ERUIT TOEN KWAM HIJ EEN METER LAGER EN ZAT ACHTERAAN OP ZIJN QUAD(KAWASAKI 700 AUTOMAAT)
HIJ TROK ZICH RECHT AAN ZIJN STUUR EN DE QUAD SPRONG TEGEN EEN BOOM OMHOOG WANT HIJ GAF VOLGAS DOOR ZICH RECHT TE ZETTEN.
HIJ HAD DE DAG ERVOOR EEN DRAAIGAS LATEN MONTEREN
RESULTAAT UITLATEN SCHEEF;ACHTERLICHT KAPOT;EEN ACHTERSTE BAR KROM.
DUS VOOR MIJ ENKEL EN ALLEEN EEN DUIMGAS
WAREN EENS MET EEN AANTAL AAN HET RIJDEN EN ER WAS EEN WEDSTRIJDJE ONTSTAAN TUSSEN ENKELEN ONDER ONS EN EEN VRIEND VAN ONS KWAM TE SNEL IN DE BOCHT EN VLOOG ERUIT TOEN KWAM HIJ EEN METER LAGER EN ZAT ACHTERAAN OP ZIJN QUAD(KAWASAKI 700 AUTOMAAT)
HIJ TROK ZICH RECHT AAN ZIJN STUUR EN DE QUAD SPRONG TEGEN EEN BOOM OMHOOG WANT HIJ GAF VOLGAS DOOR ZICH RECHT TE ZETTEN.
HIJ HAD DE DAG ERVOOR EEN DRAAIGAS LATEN MONTEREN
RESULTAAT UITLATEN SCHEEF;ACHTERLICHT KAPOT;EEN ACHTERSTE BAR KROM.
DUS VOOR MIJ ENKEL EN ALLEEN EEN DUIMGAS
1 tip: Iedereen die nu al lange tijd met duimgas rijdt, lekker zo blijven rijden. Als je niet zo lang rijd en je wil wedstrijden rijden, ga er meteen draaigas op zetten, je zal zien dat het echt wel werkt. Toen ik met een vls reed had ik geen een moment waarop ik dacht dat ik de motor kwijt zou zijn.
-
- Quadrunner
Op een cross hield ik het echt niet vol met die duimgas op men yamaha
De derde manche verloor ik altijd drie vier plaatsen door een vermoeide duim
Met draaigas had ik dat probleem niet meer en na een paar keer rijden was ik het ook wel gewoon, en gaat nog steeds goed
Het is ook belangrijk dat je altijd het goede type gas erop zet en niet zo'n goedkoop ding wat niet terug slaat en je een hele draai aan moet geven om vol gas te geven
De derde manche verloor ik altijd drie vier plaatsen door een vermoeide duim
Met draaigas had ik dat probleem niet meer en na een paar keer rijden was ik het ook wel gewoon, en gaat nog steeds goed
Het is ook belangrijk dat je altijd het goede type gas erop zet en niet zo'n goedkoop ding wat niet terug slaat en je een hele draai aan moet geven om vol gas te geven
-
- Quadrunner
-
- Quadracer
this zo ---> draaigas voor op solo's duimgas voor quads en je kunt je vingers er ook op trainen das waar
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Ik heb bij aanschaf van de Z meteen draaigas gestoken en ik moet zeggen ik tot nu toe heel tevreden ben.
Het is heel comfortabel (zeker in de winter) en het maakt het perfect mogelijk om tussengas te geven tijdens het afschakelen/remmen.
Nu, met de quad ben ik geen echte waaghals en ik ga dus ook nooit tot het uiterste gaan. Ik rij op de baan, op onverharde wegen en af en toe eens een uurtje op één of ander veld. Volgens mij zijn dit de ideale omstandigheden voor draaigas. M'n zoon heeft ermee leren rijden en hij was er snel mee vertrouwd.
Als het echt hobbeldebobbel wordt en bij het betere vliegwerk kan ik mij goed voorstellen dat duimgas waarschijnlijk meer houvast biedt.
Het feit dat alle fabrikanten hun quads af fabriek leveren met duimgas zal ook wel een grondige reden hebben ...
Het is heel comfortabel (zeker in de winter) en het maakt het perfect mogelijk om tussengas te geven tijdens het afschakelen/remmen.
Nu, met de quad ben ik geen echte waaghals en ik ga dus ook nooit tot het uiterste gaan. Ik rij op de baan, op onverharde wegen en af en toe eens een uurtje op één of ander veld. Volgens mij zijn dit de ideale omstandigheden voor draaigas. M'n zoon heeft ermee leren rijden en hij was er snel mee vertrouwd.
Als het echt hobbeldebobbel wordt en bij het betere vliegwerk kan ik mij goed voorstellen dat duimgas waarschijnlijk meer houvast biedt.
Het feit dat alle fabrikanten hun quads af fabriek leveren met duimgas zal ook wel een grondige reden hebben ...
Fun is not a straight line !