Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 18 jan, 2005 21:28
door Ralph
Op de carriers bij m'n stage gaat ook gewoon de laadkar er aan en dan weer karren met dat ding, no problemo.

Geplaatst: di 18 jan, 2005 21:42
door KrisZ400
Ik zeg toch dat ze terug gaan :D maar als je die dan een nachtje laat stilstaan zijn ze toch weer leeg of zo goed als? en telkens met die laadkar sleuren kost ook geld voor het berdijf :wink: dus denk ik dat nieuwe batterijen goedkoper zijn. :wink:

Geplaatst: di 18 jan, 2005 22:32
door Ralph
Nee hoor, doen het dan weer prima de volgende dag. Af en toe moeten ze vervangen worden, maar vaak zijn het bij bedrijven grote accu's (zoals die Varta's). Daar koop je niet zomaar een nieuwe voor €€€€€

Voor een quadje zou het nog wel kunnen, maar na 1 keer leeg zou ik het nog wel proberen.

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 16:37
door KrisZ400
Proberen kost natuurlijk niks :wink: vervangen kun je altijd nog.

Geplaatst: do 20 jan, 2005 00:41
door Rik350
in een accu zitten plaatjes van zink en koper en die reageren op zuur daardoor onstaat er een spanningverschil wat je opvangt en door een draadje heen leid. Dit is stroom op zijn sesamstraats. Accu's kunnen ook stoom opslaan hoe dit werkt weet ik ook niet maar dat kunnen ze. Bij volledig ontlading trekken die plaatjes soms krom en tegen elkaar aan dus geen verschil meer omdat ze tegenelkaar aan zitten dus ook geen stroom. dan kan je wel weer nieuwe stroom instoppen door oplader en alrijdende door de dynamo. Maar hij blijft langzaam ontladen als er geen energie wordt toegevoegd. Dit gebeurt niet na een keer ontladen maar bij een heftigge volle ontlading(doorstarten bijvoorbeeld) of door te weinig accuzuur of als het elke keer gebeurt