duimgas bij 450YFZ

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

Rik350 schreef:shiften is schakelen dus das een gekke zin

je bedoelt allicht clutchen
ik heb mijn koppeling eruit gegooid, koppelingshendel eraf, kabel weg, platen eruit, clutchboss aan clutchbasket vastgelast, scheelt trouwens veel gewicht, lijkt alsof ie veeeeel harder gaat, gas geven met mijn tanden, remmen doen we ook niet meer, die remtangen gaan er binnekort ook af, allemaal overbodige dingen op een motorfiets.
stom dat die japanners het er eigenlijk op zetten, gewoon eraf laten, scheelt ook in aankoopprijs :lol:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

waaauuw wat een machine keesie, mag ik er eens mee rijden? en heb je veel bomen staan? of duw je hem ingang en spring je er dan op? :lol:
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

nee, je mag er niet op rijden, gaat veeeeeel te hard. :wink:
staat altijd in 5 e versnelling, rest van de tandwielen zijn er inmiddels ook uit, scheelt in gewicht (en kunnen nu niet meer slijten, nederlandse zuinigheid)
gewoon starten met gas helemaal open, kill switch om je nek, duim op engine off knop (om snelheid te minderen), laarzen zijn vastgeschroefd op steppies(voeten erin en dichtgespen), en gaan. :roll:
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

maar uh, ff topic.......

gewoon veel rijden, heb je geen last meer van je duim,
of mondgas :wink:
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

keesie schreef:maar uh, ff topic.......

weet ge, het hangt van persoon tot persoon af. Ik reed eerst twee jaar op een solo'tje en dan op de quad en in het begin met de lt 80 ging dat goe die duimgas en eerste jaar van de blaster ook maar dan kreeg ik altij enorm veel pijn en vanalles geprobeerd (zelfs zo van die "crème-stokjes" aan mijn duim geplakt omdat ik op de duur automatisch met het topje van mn duim ging gas geve en uiteindelijk de verkeerde spiere belastte) maar het mocht niet baten. We wilden et liever met duimgas omdat we ervan overtuigd waren da dat veiliger was. Maar dan er toch een draaigas opgezet en gan trainen en na de training dachten we: wat een ramp ! ik ging met schokken vooruit enzo en et liep voor geen meter. Maar tweede keer al stukken beter en uiteindelijk ging het goed. En dan ginge we op zandbanen rijden met heel veel diepe putten en da ging nog heel goed. Int begi wa pijn in de arm omdat je de gas over de putten stabiel moet kunnen houden maar uiteindelijk vind ik persoonlijk de draaigas echt veel beter voor mij. En het heeft zn voor en zn nadelen en dat moet ieder voor zich uitmaken. Paar keer gan trainen en dan kan je achteraf zegge wat jij n ou goed vind of niet en voila.
#32 • W-Tec Honda 450cc
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon www.at-tach.nl www.verkroost-scooters.nl
berke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door berke »

wa kost da zo'n draaigas?

QuadGirl schreef:
keesie schreef:maar uh, ff topic.......

weet ge, het hangt van persoon tot persoon af. Ik reed eerst twee jaar op een solo'tje en dan op de quad en in het begin met de lt 80 ging dat goe die duimgas en eerste jaar van de blaster ook maar dan kreeg ik altij enorm veel pijn en vanalles geprobeerd (zelfs zo van die "crème-stokjes" aan mijn duim geplakt omdat ik op de duur automatisch met het topje van mn duim ging gas geve en uiteindelijk de verkeerde spiere belastte) maar het mocht niet baten. We wilden et liever met duimgas omdat we ervan overtuigd waren da dat veiliger was. Maar dan er toch een draaigas opgezet en gan trainen en na de training dachten we: wat een ramp ! ik ging met schokken vooruit enzo en et liep voor geen meter. Maar tweede keer al stukken beter en uiteindelijk ging het goed. En dan ginge we op zandbanen rijden met heel veel diepe putten en da ging nog heel goed. Int begi wa pijn in de arm omdat je de gas over de putten stabiel moet kunnen houden maar uiteindelijk vind ik persoonlijk de draaigas echt veel beter voor mij. En het heeft zn voor en zn nadelen en dat moet ieder voor zich uitmaken. Paar keer gan trainen en dan kan je achteraf zegge wat jij n ou goed vind of niet en voila.
Plaats reactie