Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 02 feb, 2005 18:16
door No Limit W-tec
Nee, je voelt niets aankomen en geen blauwe rook, zelfs niet bij maximum toerental, bij mij was het rond 7000 toeren.
@Mikka, als jij al die uren kan onthouden ben je toch een hele crack hoor !
Geplaatst: wo 02 feb, 2005 18:35
door Sg6
No Limit YFZ schreef:
@Mikka, als jij al die uren kan onthouden ben je toch een hele crack hoor !
dat zeg ik ook. Op mijn trailtech km teller heb ik die ingesteld op 1000km en onthou het dan 2 keer wanneer ik moet olie verversen. Ik verschiet mij ook altijd een bult van huuuuuuuuh nu al???
Geplaatst: wo 02 feb, 2005 18:36
door Hanzie
laat iedereen toch voor zich uit maken of hij een urenteller erop zet of niet, als hij dan kapot loopt, eigen schuld dikke bult.
Geplaatst: do 03 feb, 2005 10:12
door Teunie
No Limit YFZ schreef:Nee, je voelt niets aankomen en geen blauwe rook, zelfs niet bij maximum toerental, bij mij was het rond 7000 toeren.
@Mikka, als jij al die uren kan onthouden ben je toch een hele crack hoor !
Nou nou AL die uren. Hij gaat maar 30 uurtjes mee blijkbaar, die kan ik nog wel tellen
(met vingers en tenen kom ik al tot 20, best dan al vervangen om safe te zijn

)
Geplaatst: do 03 feb, 2005 10:44
door No Limit W-tec
Teunie, net zoals Sg6 zegt : je rijdt veel meer en langer dan je denkt. Als je denkt dat je 30 u hebt gereden gaat je teller gegarandeerd 40-50 uur aangeven !
Geplaatst: do 03 feb, 2005 10:59
door No Limit W-tec
Ter verduidelijking : zuigerveren vervangen is geen noodzaak iedere 30 uur, piston om de 90 uur wel. Die 90 u zal voor TRX ongeveer hetzelfde zijn.
Zuigerveren vervang je om maximum compressie te behouden. Als je zuigeververen versleten geraken (lees buiten toleratie die vermeld staat in service manual) verlies je compressie. De invloed op de power is niet te onderschatten. Ik zit net met nieuwe en het verschil was echt merkbaar. Vorige zaten op .75 en limiet was .50.
Versleten zuigerveren gaan je motor niet doen opblazen, tenzij het natuurlijk te erg wordt.
Nog belangrijker feit is dat je als je toch zuigerveren steekt, je piston er toch uit is en je kan opmeten hoe goed of slecht het gesteld is met je piston.
Gesnopen ?
Geplaatst: do 03 feb, 2005 11:31
door wantjes #9
"gesnopen?"
nee
is het dan voldoende als je na 90u de kleppen mee vervangt met de piston?
Geplaatst: do 03 feb, 2005 12:18
door No Limit W-tec
Nee, je begrijpt het verkeert, zuigeveren zijn de segmenten (ringen) die op de kop van de piston zitten. Als je deze mee vervangt aan 90 u is het geen probleem, al zal je wel wat power verliezen door compressieverlies.
Aan de kleppen moet je niets doen, die blijven perfect.
Geplaatst: do 03 feb, 2005 12:29
door wantjes #9
aahhh ok dan
Geplaatst: ma 07 feb, 2005 22:54
door Ludovic 250
hoe moet je die aansluite als je geen battterie hebt op je quad?
Geplaatst: di 08 feb, 2005 07:40
door Sg6
zit interne batt in da bakje.
Geplaatst: wo 09 feb, 2005 15:14
door SlOoT
Ik vind dat Nikolas een goed punt heeft, een urenteller lijkt mij wel aardig belangerijk. Misschien dat er op mijn quad ook een urenteller gaat verschijnen.
Dit kwam ik ook nog tegen op een amerikaans forum, lijkt me geen pretje als dit met je quad gebeurd.

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 15:27
door Fré
Shit Sloot dat ziet er triestig uit
Ziet er zelfs nóg erger uit dan een z400 blok met een falende ACCT

Geplaatst: wo 09 feb, 2005 15:29
door Vincenzo
stond er op het forum ook iets bij wat er met de klepper gebeurt is want lijkt me nie gezond
Geplaatst: wo 09 feb, 2005 15:32
door Fré
op andere foto's zagen de kleppen er nog ok uit. Dus misschien is het dat probleem waar Niko het over heeft: zuiger die schuin gaat zitten, en hier precies heel schuin
