Geplaatst: zo 10 sep, 2006 10:31
Ik doe bovendien nog rijkelijk blauwe loctite op de splines. Zit muurvast en niets komt nog los. Had vroeger problemen (nog met standaard as) dat de hub wat speling had en een beetje leefde, nu met mijn Lonestar as neem ik het zekere voor het onzekere door alles goed vast te lijmen. Niets van speling meer, en daardoor wrikkelen de moeren ook niet meer los. Bij demontage moet je wel iets meer geduld hebben en met een houten blokje op de velg rondomrond tikken en stilletjes aan schuift de hub van de as.
In het werkplaatshandboek spreekt men van vet aan de splines te doen. Volgens mij zodat door het bewegen van de splines de slijtage minimaal is, maar door dat vet beweegt alles wel beter. Anderen zijn overtuigd van het loctiten, in de optiek van als het muurvast zit hoeft het ook niet gesmeerd te worden. Ik volg dus al een hele tijd dit laatste, met succes. Weliswaar blauwe 243 loctite, om het nadien nog makkelijk los te krijgen. Ook op de moeren zelf gaat wat loctite, en tussen moer en hub een conische rondel.
In het werkplaatshandboek spreekt men van vet aan de splines te doen. Volgens mij zodat door het bewegen van de splines de slijtage minimaal is, maar door dat vet beweegt alles wel beter. Anderen zijn overtuigd van het loctiten, in de optiek van als het muurvast zit hoeft het ook niet gesmeerd te worden. Ik volg dus al een hele tijd dit laatste, met succes. Weliswaar blauwe 243 loctite, om het nadien nog makkelijk los te krijgen. Ook op de moeren zelf gaat wat loctite, en tussen moer en hub een conische rondel.