TM36 carb pb oplossingen (kfx/z)
ben dus al 2dagen aan het zoeken naar oplossing voor gaskabel met de voorwaarde dat de originele kabel behouden wordt.
De eerste test is mislukt en heeft me 4uur van mijn tijd genomen. Wie niet probeert gaat het niet weten he.
Gisteren heb ik dus ook mijn Parking kabel en choke kabel verwijderd. Heb dit gewoon gedaan omdat die daar maar zaten dan(10min werk om af te doen). Hierdoor heb onverwachts 2cm bijgekregen in breedte tov de tm36. Doordat ik die kabel weg gedaan had kon ik dus mijn carb draaien maar nog niet stilgestaan dat ik de gaskabel ongeveer kon aansluiten.
Vandaag terug erin gevlogen en gezocht of ik iets kon aanvangen met de onderdelen van de choke kabel (elleboog en moerkes) om zo mijn gaskabel te verwezenlijken.
Dan zag ik dat ik de gaskabel ongeveer kon aansluiten, ben dan maar direct mij gaan plaatsen op mijne stoel en zitten nadenken. eens het gedacht gevonden den draaibank in gang gestoken en kwas vertrokken. Het is zo simpel als iets............
Om het geheel te laten passen ben ik dus in het bezit moeten komen van een draadtap M6x0,75 en het draadkussen had ik niet dus heb ik mijn talent terug moeten bewijzen op den draaibank.
foto's volgen!!!
Volgend Pb:
Ik ziet dat de kabel van de achteruit de pomp van de carb eventueel zou kunnen doen blokkeren evenals de gas harder laat voelen. Dit wordt morgen bekeken indien tijd. Review volgt!
De eerste test is mislukt en heeft me 4uur van mijn tijd genomen. Wie niet probeert gaat het niet weten he.
Gisteren heb ik dus ook mijn Parking kabel en choke kabel verwijderd. Heb dit gewoon gedaan omdat die daar maar zaten dan(10min werk om af te doen). Hierdoor heb onverwachts 2cm bijgekregen in breedte tov de tm36. Doordat ik die kabel weg gedaan had kon ik dus mijn carb draaien maar nog niet stilgestaan dat ik de gaskabel ongeveer kon aansluiten.
Vandaag terug erin gevlogen en gezocht of ik iets kon aanvangen met de onderdelen van de choke kabel (elleboog en moerkes) om zo mijn gaskabel te verwezenlijken.
Dan zag ik dat ik de gaskabel ongeveer kon aansluiten, ben dan maar direct mij gaan plaatsen op mijne stoel en zitten nadenken. eens het gedacht gevonden den draaibank in gang gestoken en kwas vertrokken. Het is zo simpel als iets............
Om het geheel te laten passen ben ik dus in het bezit moeten komen van een draadtap M6x0,75 en het draadkussen had ik niet dus heb ik mijn talent terug moeten bewijzen op den draaibank.
foto's volgen!!!
Volgend Pb:
Ik ziet dat de kabel van de achteruit de pomp van de carb eventueel zou kunnen doen blokkeren evenals de gas harder laat voelen. Dit wordt morgen bekeken indien tijd. Review volgt!
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
hier dan de foto's van de gaskabel aanpassings kit of hoe je het ook moet noemen.
Je ziet dus een asje van 30mm waar ik met draaibank draad heb getrokken van M6 maar heel fijne draad omdat de gaskabel bus origineel deze draadstap heeft. Je ziet ook dat er een lichte knik inzit. Dit heb ik verwezenlijkt door 3 kleine plaatjes van, 3mm dikte en 10mm lang aluminuim, gedaan zodat da aske niet breekt of scheurt want de as is dan nog uitgeboord met boor van 3,5mm voor de kabel te laten door passeren.
Ook heb ik dan nog 2 moerkes gemaakt die ik met sleutel van 9 kan lossen of aanspannen.


Je ziet dus een asje van 30mm waar ik met draaibank draad heb getrokken van M6 maar heel fijne draad omdat de gaskabel bus origineel deze draadstap heeft. Je ziet ook dat er een lichte knik inzit. Dit heb ik verwezenlijkt door 3 kleine plaatjes van, 3mm dikte en 10mm lang aluminuim, gedaan zodat da aske niet breekt of scheurt want de as is dan nog uitgeboord met boor van 3,5mm voor de kabel te laten door passeren.
Ook heb ik dan nog 2 moerkes gemaakt die ik met sleutel van 9 kan lossen of aanspannen.


+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Bij mij zat de darm van de carter ontluchting dicht in de buurt van de accelaratie pomp.Sg6 schreef:
Volgend Pb:
Ik ziet dat de kabel van de achteruit de pomp van de carb eventueel zou kunnen doen blokkeren evenals de gas harder laat voelen. Dit wordt morgen bekeken indien tijd. Review volgt!
Ik heb die met een strip veilig geborgd op zijn plaats.
Kabel van de achteruit loopt normaal anders kant dacht ik.
ge moogt geen 2 linker handen hebben anders lukt het niet om nen TM36 te plaatsen.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
wij hebben rondgebeld en niet gevonden. Tussen haakjes het was een groothandel bouten, moeren, tige filte, ... en van die standen. Niet op stock doordat het een speciale maat is. Ik heb zelfs het draadkussen niet kunnen vinden in de groothandel ijzerwaren.JAN15-10 schreef:Kan ook zonder draaibank hoor.
Draadpijpjes zijn gewoon te koop. (ijzerwaren speciaalzaak)
Jan
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
ook niet gaan zien in een brommertjeszaak of fietsenwinkel? als ik het systeem begrijp zou je evengoed zo een flexibeltje dat regelbaar is kunnen gebruiken zoals op v-brakes van een mountainbike.
Je weet wel waar je de rem afkoppelt als je je wiel wilt uithalen. Dat bestaat flexibel en met zo een regelmoertje op. Maar zeker en vast knap knutselwerk
greetz
Je weet wel waar je de rem afkoppelt als je je wiel wilt uithalen. Dat bestaat flexibel en met zo een regelmoertje op. Maar zeker en vast knap knutselwerk
greetz
Amai,dat probleem heb ik met het installeren van de mijne niet gehad.Ik heb enkel de bijgeleverde regelvijs groter moeten uitboren zodat het bolleke van de gaskabel erdoor ging.Maar ik heb wel foto's gezien van Bartie zijn regelvijs en die was totaal anders dan de mijne.K'denk dat ze er maar vijzen bijleveren die op dat moment voorraadig zijn bij de fabricant en wie dan twee linkerhanden heeft is wel een beetje op sukkel,maar daar dient het forum dan weeral voor 
Enjoy your ride...


