Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 01 mar, 2005 11:24
door No Limit W-tec
Kit kost 1000 € btw in klantprijs. Als je naar 450 gaat, ga je serieus aan je betrouwbaarheid knagen, met 435 mag dat geen probleem zijn.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 11:32
door ~JoAcHiM~
k'ben juist aan het lezen op z400central en de 440 lijkt mij beter en nog betrouwbaar genoeg. Maar 1000€ voor die athena is wel boven mij budget.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 11:35
door No Limit W-tec
Als je naar kit met cylinder gaat zal dat de courante prijs zijn. Persoonlijk zou ik niet boren maar andere cylinder steken. Als je boort moet je terug nickasil behandeling laten doen om goed te zijn, en als je dat goed wil laten doen kost dat alleen al 300-400 € (er zijn ook die het doen voor 200 € maar resultaat is er ook naar).

Of koop een YFZ :wink:

Geplaatst: di 01 mar, 2005 11:41
door ~JoAcHiM~
Dat laatste behoort niet tot de opties :D

Weet er iemand wat de standaard compressie is van een z400?
11.5:1 ?

Geplaatst: di 01 mar, 2005 16:19
door Franky
11.3:1

Geplaatst: di 01 mar, 2005 16:23
door Hanzie
ik wou eerst ook van m'n z een 450 maken, maar toen heb ik m kapot gereden, en als je de optelling maakt wat het kost om hem op 450cc te brengen en om alles te vervangen, verstevigen etc etc etc kom je boven het bedrag van een nieuwe yfz uit, daarom heb ik het niet gedaan.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 20:02
door Skicks
Hanzie schreef:ik wou eerst ook van m'n z een 450 maken, maar toen heb ik m kapot gereden, en als je de optelling maakt wat het kost om hem op 450cc te brengen en om alles te vervangen, verstevigen etc etc etc kom je boven het bedrag van een nieuwe yfz uit, daarom heb ik het niet gedaan.
kewl, maar as de kosten wel lager waren, dan was je bij Z gebleve?

Geplaatst: di 01 mar, 2005 20:54
door ~JoAcHiM~
Hanzie schreef:ik wou eerst ook van m'n z een 450 maken, maar toen heb ik m kapot gereden, en als je de optelling maakt wat het kost om hem op 450cc te brengen en om alles te vervangen, verstevigen etc etc etc kom je boven het bedrag van een nieuwe yfz uit, daarom heb ik het niet gedaan.
Je hebt wel gelijk, maar ik kan het niet maken om
deze te verkopen en een yfz te kopen. Ik hou van
m'n kfx'tje en zijn stijl ligt me veel beter dan die van yfz.
En ik verander m'n quad een stappen. Ik heb nu een stap
gedaan en die bigbore zal nog wel even duren maar
ben al nieuwsgierig en al aan het plannen maken, zo gaat dat :-)

Geplaatst: di 01 mar, 2005 20:56
door Dutje#82
zou je niet beginnen met carb uitlaat jumpingjet CDI outware box enz..
voor zover je dat al niet hebt hè :wink: :lol: :lol:

grtz

Geplaatst: di 01 mar, 2005 20:56
door ~JoAcHiM~
Franky schreef:11.3:1
merci; 12.5:1 is het maximum met gewone naft dacht ik?

Geplaatst: di 01 mar, 2005 21:02
door No Limit W-tec
~JoAcHiM~ schreef:Ik hou van m'n kfx'tje en zijn stijl ligt me veel beter dan die van yfz.
Dat zie Hanzie vroeger ook altijd, tot hij zijn YFZ kocht :wink:

Je kan tot 13:1 gaan, Yamaha GYTR high comp is 13:1. Maar wij gaan ook maar tot 12.5:1. Zorg wel dat je goed zit qua jetting als je hogedruk steekt.

Geplaatst: di 01 mar, 2005 21:50
door Teunie
Watergekoeld kan altijd wat hoger kwa compressie.
Je kunt base gasket van DRZ400E nemen die is dunner dus meer compressie. Geen extra kosten behalve de pakking!
Je moet eens op z400central kijken om te zien hoeveel de compressie dan exact verhoogt wordt maar het schijnt goed te helpen vooral onderin de toeren.

Hanzie zegt nog steeds dat de YFZ enkel voor MX goed is niet voor freestyle.
Heb er ook op gereden en vind mn KFX ook lekkerder rijden. (niet harder, wel soepeler)

Geplaatst: di 01 mar, 2005 22:20
door ~JoAcHiM~
Teunie schreef:Watergekoeld kan altijd wat hoger kwa compressie.
Je kunt base gasket van DRZ400E nemen die is dunner dus meer compressie. Geen extra kosten behalve de pakking!
Je moet eens op z400central kijken om te zien hoeveel de compressie dan exact verhoogt wordt maar het schijnt goed te helpen vooral onderin de toeren.

Hanzie zegt nog steeds dat de YFZ enkel voor MX goed is niet voor freestyle.
Heb er ook op gereden en vind mn KFX ook lekkerder rijden. (niet harder, wel soepeler)
Ik doe niet veel mx, meer baan en freestyle of hoe je het kunt noemen (stuntelstyle)

Nog even over die drz pakking: versta ik het principe goed dat er daardoor minder ruimte is boven de piston, dat door die kleinere ruimte een grotere compressie ontstaat? Kan het gevaarlijk zijn dat de piston te dicht komt van de kleppen ofzo?

Als dat zo is van die kleinere ruimte: hoe heb je dan een hogere compressie met een andere piston zonder aan de pakking te komen?
Komt die piston dan iets hoger dan de standaard en dat je daardoor ook die kleinere ruimte hebt?

Geplaatst: wo 02 mar, 2005 07:28
door Hanzie
ja idd dat zeg ik nog steeds, ik zou graag een kfx/z hebben voor beetje te freestylen en daar m'n yfz bij voor de cross :oops:

opzich is het goed doenbaar, zolang je volledige cilinder neemt, het blok is zeer degelijk en kun je echt veel uit halen.

Geplaatst: wo 02 mar, 2005 13:00
door Teunie
Die DRZ400E pakking is gemaakt voor dit blok.
Is eruit gehaald om de Z terug te tunen.

De pakking is dunner dan de originele waardoor de compressie hoger wordt.
Dit scheelt niet gigantisch veel in dikte hoor, de kleppen e.d. lopen geen gevaar.
Kan gewoon bij volledig standaard blok.

Is een van de meest goedkope mods maar wordt vaak overgeslagen omdat het blok dan uit elkaar moet.