Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:16
door Fré
Ja, wel, maar dan zou ik toch eerst Hotcams gecontacteerd hebben, ipv Yoshimura, tenminste als er iets mis was met de Hotcams zelf.
De kans op een kat in een zak is heel hoog als ik zo dat verhaal hoor...
@ For Fun -> ga eens naar Andries, die lost alles op. Anders wacht je tot ik volgend weekend de carb jet, dan kan je effe vergelijken.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:29
door Hanzie
FOR FUN schreef:Hans,als ik nu jou cams in de mijne leg dan moet hij zonder problemen gaan of moet er weeral drie dagen aan gewerkt worden?het is toch zo dat je de cams gewoon in je motor moet steken,of moet er dan weeral aan de carb gewerkt worden?
nee die zijn nu goed, aangepast en zijn super nu.
quad hoeft niet gejet te worden met die nokkenassen erin. sommige doen het wel maar ik en marco hebben het niet gedaan.
Geplaatst: za 05 mar, 2005 18:29
door Hanzie
je kan ook afspreken met marco dat hij ze erin zet, hij heeft ze toch bij hem liggen.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 21:34
door Fré
blijkbaar een geruchtje:
http://www.z400central.com/invision/ind ... 403124&hl=
hotcams met auto decomp dingetje erop.
Geplaatst: di 15 mar, 2005 10:10
door Teunie
Ik snap het nut van die decompressor niet echt, want zonder start hij even makkelijk als met.....
Geplaatst: di 15 mar, 2005 10:28
door Fré
hotstarts, en om je startertje en de rest een beetje te sparen
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 21:11
door ~JoAcHiM~
Ik heb inderdaad sinds kort de hotcams in m'n kfx. En ik heb geen problemen met starten. Dit tesamen gestoken met fp uitlaatlijn en een twinair met k&n outwears; daarna hebben we de tm36 er nog bijgeplaatst.
Ben zeer tevreden; hij loopt goed en gaat agressief. k'versta ook niet waarom ze bij hanzie niet goed werkten
Ik kan nu zonder probleem met originele tandwielen in 5de versnelling tegen de toerentalbegrenzer gaan, zelfs met een goeie wind op. En in 4de versnelling komt hij nog wel goed omhoog...
Tot in welke versnelling kan je met een standaard z400 tot tegen toerentalbegrenzer gaan? 4de of 3de??
In verband met die decompressor: er zal waarschijnlijk wel wat meer slijtage zijn dan met maarja, daar kunnen we mee leven...
Ik zou persoonlijk eerst voor de nokkenassen gaan en daarna voor cdi.
Denk dat de assen veel meer opbrengen dan en cdi.
k'ga nu eens uitkijken voor een andere cdi.
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 21:31
door Hanzie
het effect dat joachim nu heeft, had ik ook. wordt zeer agressief... kunt gerust tandjes bijsteken vanvoor.
het probleem dat ik had hebben we opgelost, zijn even betrouwbaar als welk ander model van nokkenassen dan ook
nu ik er aan denk joachim, moet nog op je pm antwoorden
straks ff doen!
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 21:34
door ~JoAcHiM~
Hanzie schreef:
nu ik er aan denk joachim, moet nog op je pm antwoorden
straks ff doen!
dat geeft nie hoor
;
het was ook omdat ik nogal onzeker was op dat moment maar
intussen ben ik wel op m'n gemak met het resultaat.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 08:00
door Teunie
Combinatie nokkenassen-cdi is nog het beste, dan kun je die helemaal op elkaar in laten spelen....
Cdi is wel een stuk makkelijker voor mensen die minder handig zijn (om blok open te gooien) dan nokkenassen.
Weet niet welke van de twee het meeste verschil maakt maar de cdi erop is ook erg goed te merken moet ik zeggen.
Geplaatst: do 17 mar, 2005 13:18
door Rik350
Nokken assen is natuurlijk veel grovere tuning je veranderd echt wat een de hoeveelhei zuurstof/benzine die je blok kan verwerken cdi verandert in principe alleen onstekingstijdstip en kan evt de toerenbegrenzer op een hoger toerental zetten waardoor je in theorie iets hogere top kan halen in een bepaalde versnelling. Maar of je dat nu uit je toerenbereik wilt halen lijkt mij de vraag.
Daarom is een combi eigenlijk het beste nokken voor grove tuning /cdi voor finetuning het lijkt mij dus dat als je serieus wilt gaan tunen dat je met de assen een beter begin hebt. En als je toe bent aan een opkikkertje na het vervangen van je uitlaat dat de cdi een leuk effect kan hebben.
Geplaatst: vr 18 mar, 2005 10:16
door Teunie
Het veranderen van de curve is wat je merkt, niet het verschuiven van de begrenzer.
Standaard is de ontsteking gewoon wat lam afgesteld, als je de vonk sterker maakt door een andere CDI wordt je ontbranding veel beter en agressiever, dit merk je terug in beter optrekken en meer pk.
Geplaatst: vr 18 mar, 2005 23:18
door davyrox
Ik denk dat als je gewoon een lichte upgrade cdi koopt het effect niet echt groot is. Meestal doen die niet meer dan je max rpm omhoog halen en je ontsteking ietsje vervroegen. Beter ben je met volledig prog-bare onsteking zoals de hpi enzo, daar kan je op elk toerental de onsteking bijna perfect afregelen voor de meest optimale prestaties.
edit: je kan je grondplaat van je ontsteking ook aanpassen, zo kan je je ori ook beter afstellen indien nodig.
grttz
Geplaatst: vr 18 mar, 2005 23:38
door Rik350
davyrox schreef:Ik denk dat als je gewoon een lichte upgrade cdi koopt het effect niet echt groot is. Meestal doen die niet meer dan je max rpm omhoog halen en je ontsteking ietsje vervroegen. Beter ben je met volledig prog-bare onsteking zoals de hpi enzo, daar kan je op elk toerental de onsteking bijna perfect afregelen voor de meest optimale prestaties.
grttz
zo zie ik het ook cdi is enkel laatste stap om dingen optimaal af te kunnen regelen je kan echt geen pk's bijtoveren met een andere vonk
Geplaatst: za 19 mar, 2005 10:21
door Fré
Rik350 schreef:davyrox schreef:Ik denk dat als je gewoon een lichte upgrade cdi koopt het effect niet echt groot is. Meestal doen die niet meer dan je max rpm omhoog halen en je ontsteking ietsje vervroegen. Beter ben je met volledig prog-bare onsteking zoals de hpi enzo, daar kan je op elk toerental de onsteking bijna perfect afregelen voor de meest optimale prestaties.
grttz
zo zie ik het ook cdi is enkel laatste stap om dingen optimaal af te kunnen regelen je kan echt geen pk's bijtoveren met een andere vonk
hmmm zie het zo: een motor met een ontregelde timing draait slecht, k? Wel dan heeft ie minder pk's.
Stel nu dat een standaard CDI zo getimed is dat de ontsteking niet optimaal is, en de kans is zeer groot.
Wel dan kan je met een CDI met een optimale timing toch pk's bijwinnen. Of het er nu veel of weinig zijn, maar volgens Teun en anderen is het wel merkbaar...
Nuja, kzou ook eerder eerst cams steken hoor, waarom weet ik niet, misschien omdat de meesten het zo doen? En ook omdat ik zonder die cams toch nog niet genoeg tegen de begrenzer ga in hogere versnellingen. En volgens de dynocharts die ik gezien heb leveren andere cams meer vermogen in top dan een andere CDI.
Maar als ik nu ineens de kans had om een CDI te proberen, jah, dan zou het niet moeilijk zijn