Pagina 2 van 5
Geplaatst: di 08 mar, 2005 21:24
door Stefan
Mijn maten zijn meestal redelijk betamelijk kwa rijgedrag (lees ze hebben al genoeg snelheidsboetes gehad, en ik ook), dus meestal zijn het de wettige snelheden... dus als ik dat zo lees heeft een Z of een Yzf toch nog genoeg over als je 90 moet bollen?
Heeft er trouwens iemand al ervaring met de interne tandwielverhoudingen aan te passen? De laatste versnelling eerder als overdrive instellen... of heb je in 't veld die laatste versnelling ook echt nodig? Alhoewel, in overdrive is die in 't veld ook te gebruiken... niet?
Is de Baya dan zoveel sneller nog?
Geplaatst: di 08 mar, 2005 21:27
door R rider
die zou toch een 160 moeten halen als ik me niet vergis
Geplaatst: di 08 mar, 2005 21:30
door FOR FUN
De Baya is een beestig machien,ja
Geplaatst: di 08 mar, 2005 21:38
door Stefan
En is die Baya eigenlijk (even) betrouwbaar als een japanner? Daar heb ik een beetje bang voor (misschien onterecht)
Geplaatst: wo 09 mar, 2005 00:12
door Rik350
Baja is een van de betrouwbaarste machines te krijgen zit een rotax is net als bij bmw bla bla 650 een cilinder. De baja word ook veel gebruikt bij rally raid als dakar en (he?)baja 2000
Geplaatst: wo 09 mar, 2005 07:30
door Ralph
Heeft pas nog de Baja 1000 gewonnen.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 17:43
door Roelof
Hmm kheb er toch mijn twijfels over om met een quad met een aantal mannen mee te rijden kzeg niet dat je niet kan rijden he maar een baja is
toch direct al zwaar geschut als je ineens overstapt van moto op quad
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 20:02
door Red King
Baja zou 135 gaan. Standaard zonder enige verandering; Ik heb met de mijne al 120 gedaan. Misshien dat hij wel 135 kan, maar veel had ik toch niet meer over. Ik vind 120 eigenlijk al te snel, als je dan moet stoppen met zo'n ding,....
Wat ik wel kan bevestigen is dat alles zeer sterk gemaakt is, maar dat heeft dan weer zijn weerslag in gewicht, wendbaarheid enz.
Ik denk wel dat het voor de amateur drevencrosser (zoals mezelf) de beste koop is, daar je eigenlijk alles hebt wat er nodig, toch zeker met de X-versie
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 21:03
door Rik350
Ik vind alleen het ontbreken van een achteruit echt een groot gemis vooral aan zo'n zware machine
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 21:13
door SlOoT
Rik350 schreef:Ik vind alleen het ontbreken van een achteruit echt een groot gemis vooral aan zo'n zware machine
Een beetje flinke kerel heeft toch geen achteruit nodig
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 21:29
door Red King
Rik350 schreef:Ik vind alleen het ontbreken van een achteruit echt een groot gemis vooral aan zo'n zware machine
Daarmee ben ik het eens.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 23:44
door Rik350
SlOoT schreef:Rik350 schreef:Ik vind alleen het ontbreken van een achteruit echt een groot gemis vooral aan zo'n zware machine
Een beetje flinke kerel heeft toch geen achteruit nodig
Ik heb wel eens fotos van je gezien maar jij bent nu niet bepaald een ferme kerel
En als ferme kerel is het nog steeds irritant als je moet afstappen en je machine terug te duwen.
Geplaatst: ma 14 mar, 2005 23:57
door Sook
Geen achteruit is zeker ambetant, vooral als er wat volk staat te gapen wanneer je wilt ergens vertrekken.
Bij een blaster valt dat nog best mee, je kan die nog met je voeten tegen de banden achteruit duwen.
Geplaatst: di 15 mar, 2005 14:10
door Ad
Standaard raptor loopt zeker 120km/h, dan wel tot einde gaan.
Met de nodige mods, zoals jetting + andere uitlaat loopt hij al 140km/h.
Indien tandwielen aanpassen doe je hem zeker 150 a 155km/h lopen!!
Een 450cc zou ik zeker niet nemen, deze gaat wel hard maar is absoluut niet geschikt voor tochtjes en zeker niet op de baan.
Stijve zit(zoals cross), motor is niet gemaakt voor constant gas open te rijden op lange banen. Is een echte crossquad en geen toerquad.
Z400 kan hiervoor ook gebruikt worden maar persoonlijk prefereer ik het sterke blok van een raptor.
Baja is ook een optie; hier heb ik geen ervaring mee...is wel duurder!!
Greetz
Geplaatst: wo 16 mar, 2005 17:53
door Sg6
standaard kfx loopt die rond de 110max en dit is dan zonder belasting he, ik had dit gezien op de testbank bij ruud