Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 18:39
door Rearwheel driv'in
Moet wel zeggen dat die plastic beschermingen zo versleten zijn.

Beter een alu plaat eronder lijkt mij.

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 18:49
door Rik350
banshee--lover schreef:alleen blasters !!

de nieuwe yamaha hebben een plastic motor plate !!


grtz

Dit antwoord snap ik dus echt niet ga jij ze op de markt brengen dat je het weet en vervolgens nog fout hebt ook. :roll:

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 18:58
door Dutje#82
euhm kzeg dat normaal gezien alle NIEUWE modellen van yamaha uitgerust zijn met een plasticen motor plate !


grtz

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 21:44
door Sg6
Skicks schreef:
banshee--lover schreef:alleen blasters !!

de nieuwe yamaha hebben een plastic motor plate !!


grtz
heb ik ook! kijk maar bij mij, is volledig standaard!

Afbeelding
ik wil je mijn rearskidplate laten zien hoor. Die zat er nog maar een maand op en was volledig uit zijn bevestigingen gescheurt, en die andere plastieken briel is ook maar omzo te laten.

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 21:49
door MC_Orie
Idd, mijne plastieke zit nog ma 1cm van men tandwiel en schijf, dringend is zoeke voor wat anders.SG6 valt dat goed mee om zelf te maken?

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 22:03
door RoBiN
In een begin als de KFX 400 uitkwam, was dat gemaakt in alluminium onder de ketting en de remschijf.
Van de nieuwe is het nu in plastiek.

Foto met vb.

Afbeelding

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 22:09
door Sg6
MC_Orie schreef:Idd, mijne plastieke zit nog ma 1cm van men tandwiel en schijf, dringend is zoeke voor wat anders.SG6 valt dat goed mee om zelf te maken?
ja is eigenlijk niet moeilijk heel simpel zelfs enkel veel schijfwerk en vijlwerk.

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 22:10
door MC_Orie
Hoeveel tijd ongeveer?(Want zou het maken in school, daar hebben ze de nodige machienes :wink: )

Geplaatst: di 22 mar, 2005 18:47
door RoBiN
Hier een site waar er enkele modellen bijstaan van skidplates:
onder ketting, schijfrem, buik van quad, a-arms,....

http://www.whitebros.com/04catalog/ATVBody.pdf

Greetzzz :twisted:

Geplaatst: di 22 mar, 2005 20:27
door Red King
Ik heb sinds kort een DG skitplate voor m'n baja X. Het probleem met die volledig dichte skidplates is dat je een vlak onder je tandwiel-remschijf krijgt van een 20 cm breed. Het gevolg is dat je nog sneller vast komt te zitten, omdat je quad tot op de skidplate zakt en niet verder kan. Ik ben nu bezig met het gedeelte van de skidplate tussen de ketting en remschijf weg te nemen, ik denk dat dit al veel beter zal zijn.

Dus Ralph 'k zou zeggen maak die gleuven zeker groot genoeg.

Geplaatst: di 22 mar, 2005 21:10
door JAN15-10
Dus Ralph 'k zou zeggen maak die gleuven zeker groot genoeg
:? :? Vraag mij toch echt af wat die sleuven veroorzaken als je over de bodem "schaaft " :? :?

Eeerst maar eens ff goed mee gaan raggen zouk zeggen.

Jan 8)

Geplaatst: di 22 mar, 2005 21:25
door Sg6
ivoor schreef:Ik heb sinds kort een DG skitplate voor m'n baja X. Het probleem met die volledig dichte skidplates is dat je een vlak onder je tandwiel-remschijf krijgt van een 20 cm breed. Het gevolg is dat je nog sneller vast komt te zitten, omdat je quad tot op de skidplate zakt en niet verder kan. Ik ben nu bezig met het gedeelte van de skidplate tussen de ketting en remschijf weg te nemen, ik denk dat dit al veel beter zal zijn.

Dus Ralph 'k zou zeggen maak die gleuven zeker groot genoeg.
moet je wel bij vertellen eens je dit doet dat je als het ware een opening maakt in de midden dat de sterkte van alles weg is. Het is nog steeds beter een heel vlak gedeelt over de gehele breedte ervan, ik heb dit ondervonden aan mijn selfmade skidplate. Heb met een gekochte skidplate 6maand gedaan ongeveer en in die 6 maand heb ik die 3 keer moeten rechten en verstevigen. De laatste keer was fataal en was het voor de vuilbak.
Nu rij ik al 6maand rond met mijn eigen model die ik gemaakt heb en daar ziede enkel krassen in en plooit gene cm.

Geplaatst: di 22 mar, 2005 22:18
door Ralph
Ik hou me voorlopig alleen nog bij de skidplates voor de motor.

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 16:51
door stompie
Rik350 schreef:Nieuwe topic misschien?


Houd er rekening mee dat het aluminium is als je gaat lassen dat las je zo maar niet das speciaal waarschijnlijk wist je het wel maar ik denk ik zeg het maar even
hoe doe je of laat je dit dan het beste doen? :?: :?

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 19:52
door Red King
stompie schreef:
Rik350 schreef:Nieuwe topic misschien?


hoe doe je of laat je dit dan het beste doen? :?: :?
Aluminium las je (het zwaardere werk) met een halfautomaat. Let wel op dat je lasgas, ARGON moet zijn en dat om goed te zijn de aandrijfrollen van je lasdraad ook vervangen moeten worden. En ja natuurlijk met ALU lasdraad.