Geplaatst: ma 21 mar, 2005 18:39
Moet wel zeggen dat die plastic beschermingen zo versleten zijn.
Beter een alu plaat eronder lijkt mij.
Beter een alu plaat eronder lijkt mij.
banshee--lover schreef:alleen blasters !!
de nieuwe yamaha hebben een plastic motor plate !!
grtz
ik wil je mijn rearskidplate laten zien hoor. Die zat er nog maar een maand op en was volledig uit zijn bevestigingen gescheurt, en die andere plastieken briel is ook maar omzo te laten.Skicks schreef:heb ik ook! kijk maar bij mij, is volledig standaard!banshee--lover schreef:alleen blasters !!
de nieuwe yamaha hebben een plastic motor plate !!
grtz
ja is eigenlijk niet moeilijk heel simpel zelfs enkel veel schijfwerk en vijlwerk.MC_Orie schreef:Idd, mijne plastieke zit nog ma 1cm van men tandwiel en schijf, dringend is zoeke voor wat anders.SG6 valt dat goed mee om zelf te maken?
Vraag mij toch echt af wat die sleuven veroorzaken als je over de bodem "schaaft "Dus Ralph 'k zou zeggen maak die gleuven zeker groot genoeg
moet je wel bij vertellen eens je dit doet dat je als het ware een opening maakt in de midden dat de sterkte van alles weg is. Het is nog steeds beter een heel vlak gedeelt over de gehele breedte ervan, ik heb dit ondervonden aan mijn selfmade skidplate. Heb met een gekochte skidplate 6maand gedaan ongeveer en in die 6 maand heb ik die 3 keer moeten rechten en verstevigen. De laatste keer was fataal en was het voor de vuilbak.ivoor schreef:Ik heb sinds kort een DG skitplate voor m'n baja X. Het probleem met die volledig dichte skidplates is dat je een vlak onder je tandwiel-remschijf krijgt van een 20 cm breed. Het gevolg is dat je nog sneller vast komt te zitten, omdat je quad tot op de skidplate zakt en niet verder kan. Ik ben nu bezig met het gedeelte van de skidplate tussen de ketting en remschijf weg te nemen, ik denk dat dit al veel beter zal zijn.
Dus Ralph 'k zou zeggen maak die gleuven zeker groot genoeg.
hoe doe je of laat je dit dan het beste doen?Rik350 schreef:Nieuwe topic misschien?
Houd er rekening mee dat het aluminium is als je gaat lassen dat las je zo maar niet das speciaal waarschijnlijk wist je het wel maar ik denk ik zeg het maar even
Aluminium las je (het zwaardere werk) met een halfautomaat. Let wel op dat je lasgas, ARGON moet zijn en dat om goed te zijn de aandrijfrollen van je lasdraad ook vervangen moeten worden. En ja natuurlijk met ALU lasdraad.stompie schreef:Rik350 schreef:Nieuwe topic misschien?
hoe doe je of laat je dit dan het beste doen?