Pagina 2 van 4

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 10:54
door Willems David
Hey No limit hoe was de fuif gisteren ?
Veel volk gehad over de vloer ?
Zat gisteren in een feest, anders had ik zeker afgekomen.

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 19:46
door keesie
Willems David schreef:Dus nieuwe originele piston met nokkenas ?
Zal nog eens goed informeren want zoals blast racer als zei ben ik niet van plan om de boel aan frieten te rijden na verloop van tijd.
Dat is natuurlijk het nadeel aan tunen van de blok als je het ene veranderd moet je het ander ook veranderen.
Alvast bedankt voor jullie reacties mannen. :wink:

had je er al bij stilgestaan dat je hoger oktaangehalte moet gebruiken met hoge compr. zuiger :?

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 20:12
door Dutje#82
hoe doet ge dat ?? :shock:

grtzz

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 20:31
door Robby
dat is niet speciaal nodig keesie, valt te zien hoe de motor erop reageert en wat je allemaal veranderd, heb nu ook hogedrukzuiger en andere nokkenas, 1.5mm van men cilinderkop en ik heb het niet nodig op men warrior, je gaat nu zeggeneen rappy is geen warrior of omgekeerd maar compressie is er wel hoor. 1:10 als ik me niet vergis.
greetz

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 21:00
door keesie
blast Racer AKA sdsracer schreef:dat is niet speciaal nodig keesie, valt te zien hoe de motor erop reageert en wat je allemaal veranderd, heb nu ook hogedrukzuiger en andere nokkenas, 1.5mm van men cilinderkop en ik heb het niet nodig op men warrior, je gaat nu zeggeneen rappy is geen warrior of omgekeerd maar compressie is er wel hoor. 1:10 als ik me niet vergis.
greetz
1:10 dat is rare compressie :wink: zal wel 10:1 bedoelen :D

als je kop gevlakt hebt en cylinderkopvolume (cm3) hebt gemeten kun je zelf wel berekenen of je hoger dan 100 oktaan moet hebben :idea: .
als je gedaan hebt hebt wat je zegt, kop vlakken (1.5 mm)en hoge compr. zuiger, laag (normaal) oktaan brandstof zonder toevoeging, standaard onstekingstijdstip en de motor doet het goed,(geen detonatie of witte of grijze bougies) dan is de winst minimaal geweest.

ik zeg het alleen maar mbt tot de raptor waar diegene om vroeg, gewoon ter info, wat iemand er mee doet is helemaal zijn eigen zaak. :)
al rijden ze met 85okt, zonder motorolie, of helm of wielen, ik zal er echt niet mee zitten :lol:

veel succes

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 21:26
door Dutje#82
hoe verkrijg je meer octanen in je bezine ??


grtzzzzzzzzz

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 21:28
door Frank MB
oktaan verhoger erin doen, kan je kopen, of als je 95 tankt, 98 gaan tanken of met kerosine gaan rijden.

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 21:41
door Dutje#82
kan je met kerosine rijden met een banshee ??

grtzzz

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 21:57
door KrisZ400
banshee--lover schreef:kan je met kerosine rijden met een banshee ??

grtzzz
Ja pure kerosine tanken :twisted: dan gaat hij heel ff heel hard :D :D

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 22:48
door MC_Orie
:wink: HEEEEEL hard en dan ineens niet meer :P

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 22:50
door Frank MB
kerosine is gewoon benzine met een hoger oktaan gehalte en nog wat van die poespas. Tis geen nitromethaan of methanol :roll:

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 22:52
door MC_Orie
Goed is het toch niet, waarom rijd er dan niemand mee?

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 22:56
door Frank MB
Ik rijd er mee zo ongeveer half om half.

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 23:20
door MC_Orie
en?Zal toch niet goed zijn voor de motor?Wat kost dat ook niet,en waar haalt ge dit?

Geplaatst: zo 27 mar, 2005 23:25
door Robby
kan perfect met kerosine rijden, je moet wel goede olie en dergelijke gebruiken, rs747 ofzo dacht ik. Kost wel wat duurder. Voor meer octaan gehalte kan je octane booster kopen, is een bus van 1l die 15€ kost ofzo.
Kost wel wat geld voor wat pk's, en het duurt meestal niet lang voor de boel bijeen draait.
greetz