Grizzly - Brute force- RINCON ?!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

kawa heeft meer power maar ook het nadeel van iets groter te zijn hoger en breder en minder zit confort dan een grizzly over honda weet ik niets heb nog nooit met één gereden
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Franky
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: do 22 jul, 2004 22:58
Locatie: Rillaar

Bericht door Franky »

Ad schreef:Nadien ben ik voor me effe uit te leven met men machine gaan rijden...power is toch nogal een verschil :shock:
welke rijd nu 't best? je raptor, of de grizz :?: :wink:
Pure adrenaline attached with a license plate !
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

Franky schreef:
Ad schreef:Nadien ben ik voor me effe uit te leven met men machine gaan rijden...power is toch nogal een verschil :shock:
welke rijd nu 't best? je raptor, of de grizz :?: :wink:
Wat rijd het beste...dat is geen makkelijke vraag, daar het 2 volledig verschillende machines zijn.
Voor straat gebruik is men raptor leuk, door de tuning gaat deze als een bom ervandoor. Ook hier is het dan leuk met fp te rijden, geeft dat tikkeltje extra op de baan.
In het veld is het je manier van rijden, wens je te gaan snel-crossen laat ons het zo vernoemen...dan ben je het beste af met een rappy.
Indien je tactisch wil rijden en het wat rustiger aan doen dan is de 4x4 een droom, pas op je hoeft niet altijd rustig te gaan hoor :!: deze hebben genoeg acceleratie om er snel vandoor te gaan.
Wat ik niet volledig test, tenslotte is het niet mijn materiaal :(

Enkel vind ik dat de vario sneller naar een lager toerental niveau mag gaan, maw als je tegen 20km/h of 30km/h rijd dan blijft deze zen toerental steeds nogal hoog liggen....wat voor slijting aan de motor niet ten goede komt.

Conclusie....(voorlopig)...op een grizzly blijf je proper :D
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door motorfret »

vergeet ook de nieuwe Suzuki Kingquad niet...
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

motorfret schreef:vergeet ook de nieuwe Suzuki Kingquad niet...
die king quad da is die met da groot licht aan het stuur zeker (vind ik niet mooi).
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Wacht nog even af zou ik zeggen. Begin juni worden de nieuwe modellen van Yamaha voorgesteld op de Las Vegas dealer show. Heb een lichtbruin vermoeden dat er nieuwe Grizzly gaat bij zitten. Qua motor sukkelt de Grizzly wat achterop tov concurrentie (Polaris zit al met 800cc).

Wat betreft die steekassen die breken : er is idd een slechte reeks geweest waarbij de assen braken. Bij mijn weten is dat opgelost. In al de jaren dat ik met Grizzly rijd en reed (totaal bijna 20.000 km) maar één as gebroken en in garantie gekregen. In principe worden al die assen vervangen onder garantie, al moet je natuurlijk wel eerlijke dealer hebben die het garantiebedrag niet in eigen zak steekt en klant nog eens laat betalen... Grotere banden doen er idd niet goed aan, maar naar mijn mening moeten ze daar tegen kunnen.

Nadeel van Brute Force vind ik grote zithoogte en geringe breedte waardoor hij een pak minder stabiel rijdt dan de Grizzly. Spoorverbreder of velgen met grotere offset kunnen dit gedeeltelijk oplossen. Dure machine trouwens die Brute tov de Grizzly.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

No Limit YFZ schreef:Wacht nog even af zou ik zeggen. Begin juni worden de nieuwe modellen van Yamaha voorgesteld op de Las Vegas dealer show. Heb een lichtbruin vermoeden dat er nieuwe Grizzly gaat bij zitten. Qua motor sukkelt de Grizzly wat achterop tov concurrentie (Polaris zit al met 800cc).

Wat betreft die steekassen die breken : er is idd een slechte reeks geweest waarbij de assen braken. Bij mijn weten is dat opgelost. In al de jaren dat ik met Grizzly rijd en reed (totaal bijna 20.000 km) maar één as gebroken en in garantie gekregen. In principe worden al die assen vervangen onder garantie, al moet je natuurlijk wel eerlijke dealer hebben die het garantiebedrag niet in eigen zak steekt en klant nog eens laat betalen... Grotere banden doen er idd niet goed aan, maar naar mijn mening moeten ze daar tegen kunnen.

Nadeel van Brute Force vind ik grote zithoogte en geringe breedte waardoor hij een pak minder stabiel rijdt dan de Grizzly. Spoorverbreder of velgen met grotere offset kunnen dit gedeeltelijk oplossen. Dure machine trouwens die Brute tov de Grizzly.
In eerste instantie, een king quad hoef ik niet, vind deze niet mooi en rijd naar mijn idee niet zo leuk.(persoonlijk)

Waarschijnlijk zal yamaha met nwe modellen op de proppen komen en vooral de griz...meer power wou niet slecht.
Kan je infeite op eenvoudige manier een griz opfokken, zoals bij een rappy ?? Maar niet met open uitlaat!!

Ik wist niet dat jij zoveel met een griz al gereden had :shock: altijd wel leuk om iemand te horen die reeds meerdere jaren ervaring heeft.

De stabiliteit is natuurlijk niet zoals bij een sportquad maja...een stel spoorverbreders erop (ook bij griz) en een stel extra spatlappen want tenslotte is dat een groot voordeel dat de modder niet meer met kilo's langs je oren vliegt.

Ik heb vernomen standaard komt deze(griz) aan ongeveer 100km/h nu dienen top is niet zo belangrijk maar wel mega trekkracht ...naar het schijnt gaat een brute force bij geven van planché gas met de snuit omhoog :roll: ....

Ik denk om bv al wat sneller een machine aan te schaffen van eerst een 2dehands te kopen...mocht het me niet voldoen hoef ik niet zo een groot verlies te lijden.
Maare eenn brute kost toch niet zoveel meer????

Een recent machine zal ik me kopen denk ik mAAR als landbouwvoertuig...kzie niet meer in waarom als moto...je kan nu eens van de situatie profiteren dus....

Als er mensen zijn die recente en mooie prijzen weten zet deze dan maar eens effe in deze topic (nw prijzen dan wel!!) Homologatie als landbouw.

alvast bedankt voor jullie toffe reactie's :wink:
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Tuning van Grizzly is niet simpel, heb het ook geprobeerd met mijn eerste Grizzly maar is niet echt veel uit te puren. De vario vreet pk's. Wat meest helpt is tuning van de vario zelf, andere veren, andere gewichten, beetje vergelijkbaar met scooters. Voor de rest zou ik eraf blijven, wel zorgen voor goede jetting en luchtfilter.

Mbt neus in de lucht gaan van Kawa : de kawa modellen hebben allemaal niet regelbare voorspanning op de vering, waardoor je niet kan harder zetten. Lijkt daardoor soms op zwalpend schip, waarbij in de bochten de kawa nogal ferm gaat "duiken" op één wiel. Idem bij optrekken, gaat ie door zijn achterpoten.

Ik zou wachten op een nieuwe yammie, als die met wat komen gaat het wel treffelijk zijn.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: za 20 mar, 2004 14:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Deekske »

daar kan ik u gelijk in geven bij de oudere modellen, maar bij de brute is de vering toch evengoed als een ander. Kan je Voor en achter allemaal appart regelen. Maar ja, ik denk dat je ofwel voor Yama ofwel voor Kawi bent... :wink:
Bij het optrekken gaat idd de neus omhoog, en als je zelf beetje achteruit leunt dan kun je wheeliën
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Oh, dan heb ik het verkeerd voor, tot aan 700 kon je geen voorspanning bij steken. Dan is dat ook direct opgelost dan :wink:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door motorfret »

In eerste instantie, een king quad hoef ik niet, vind deze niet mooi en rijd naar mijn idee niet zo leuk.(persoonlijk)
niet om het een of ander, maar dan heb je duidelijk nog niet op de KQ gereden. rijdt echt stukken beter dan een grizzly.
stuurt lichter, bak schakelt beter, meer vermogen en koppel, betere gasreactie.
en: zuiniger dan een brute force of een grizzly...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Gebruikt King Quad niet zelfde motor als kawa ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door motorfret »

noop: KQ heeft een 700CC eenclinder met injectie.
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

motorfret schreef:
In eerste instantie, een king quad hoef ik niet, vind deze niet mooi en rijd naar mijn idee niet zo leuk.(persoonlijk)
niet om het een of ander, maar dan heb je duidelijk nog niet op de KQ gereden. rijdt echt stukken beter dan een grizzly.
stuurt lichter, bak schakelt beter, meer vermogen en koppel, betere gasreactie.
en: zuiniger dan een brute force of een grizzly...
mja kan zijn, maar niet hij geniet niet men voorkeur. :?
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het gaat er toch niet om of hij mooi is? Technisch gezien is de KQ 100x mooier dan de Grizzly en Brute Force.
Plaats reactie