Pagina 2 van 2
Geplaatst: za 16 apr, 2005 12:06
door Ralph
Zit toch ook niet zo veel prijsverschil tussen de 300EX en de 400EX of wel?
Geplaatst: di 26 apr, 2005 19:30
door Blaster-boy
blasterke27 schreef:jah maar bedoel je dan de 400ex sporttrax of de 450 trx de prijs van de trx 450 zal wel kloppen maar die van de 400ex sporttrax dat is dan maar 200 euro verschil
dan vraag ik me af welke gek een 400ex sporttrax koopt
ik denk dat de prijs van die ex400 rond de prijs van ne nieuwe banshee zal ligge ma bij quadshop weet ge nooit want die verkope sommige dinge echt wel veel duurder dan andere
Geplaatst: di 26 apr, 2005 19:31
door blasterke27
nja als ik hem koo^p is het bij jumpingjet met
papieren ligt de honda op 7400 ligt rond de prijs van suzuki eh
Geplaatst: di 26 apr, 2005 22:49
door Rik350
Teunie schreef:De nieuwe 400ex is gewoon de oude met nieuwe plastic en kleine aanpassingen.
Een van die "kleine" aanpassingen is wel een achteruit erbij lijkt mij een compleet andere versnellingsbak.
Neemt niet weg dat het nog steeds een luchtgekoeld 400 cc blok is tegenover een watergekoeld 450 of watergekoeld 400. en meerdere high tech die je krijgt voor die 200 eoro's
Geplaatst: wo 27 apr, 2005 07:03
door Teunie
Rik350 schreef:Teunie schreef:De nieuwe 400ex is gewoon de oude met nieuwe plastic en kleine aanpassingen.
Een van die "kleine" aanpassingen is wel een achteruit erbij lijkt mij een compleet andere versnellingsbak.
Neemt niet weg dat het nog steeds een luchtgekoeld 400 cc blok is tegenover een watergekoeld 450 of watergekoeld 400. en meerdere high tech die je krijgt voor die 200 eoro's
Het blijft gewoon hetzelfde blok inderdaad.(+ de bak dan)
Je hebt gelijk dat een Z400 bijv een meer high-tech blok heeft.
Het blok van de EX is in feite gewoon verouderd maar heeft zichzelf wel bewezen.
Het blok dat in de Raptor660/Raptor350/Banshee/Blaster ligt is ook stokoud maar verkoopt nog steeds als zoete broodjes en kwa betrouwbaarheid zijn ze gewoon top omdat ze zich zelf allang bewezen hebben.
Die luchtkoeling is echt geen probleem tenzij je hem flink op wilt fokken.
Als je kiest voor de competitieblokken uit de TRX450 of YFZ450 dan koop je een welliswaar snellere en meer hightech quad, maar het extra onderhoud (om de paar weken nieuwe olie, om de zoveel uur nieuwe zuiger) koop je er dan ook bij.
Houd daar wel rekening mee.
De Z400 zit er eigenlijk tussenin, dan heb je een wat moderner maar toch betrouwbaar blok.
Opnieuw de afweging meer hightech blok(z400) of beter/sterker frame(400ex).
Geplaatst: wo 27 apr, 2005 12:04
door blasterke27
ja suzuki is wel meer hi-tech maar honda vind ik meer geschikt voor mx want dat doe ik ook wel altijd eh.
ik denk drag race standaard honda 400ex tegen suzu 400 het ongeveer toch gelijk zal blijven...