Herbert schreef:@ Alfa
Bedankt !
Als ik jou ooit met iets kan helpen...
@ Ralph
ik vrees dat er niets anders gaat opzitten....
Er moet toch nog iemand zijn die ooit al zijn blok heeft opengedaan.....
volgens mij ben je even goed met een vloeibare pakking als een kartonnen (als het karton niet te dik is dan moet je natuurlijk een kartonnen steken ) .
Wel, de persoon die mijn blok terug dicht gaat steken, is mekanieker van beroep
en deze weigert ( in het belang van de motor) van zonder papieren/kartonnen pakking de blok dicht te doen.
Ik vertrouw hem hier voor 100 % in ( hij reviseert ook boiten van auto's en heeft er veel ervaring mee, daarmee)
dus, ik zal maar beginnen snijden....
Dat is het probleem net. De dealer zei dat die origineel niet bestond
(op de fiche stond deze niet op) en dat het met vloeibare pakking moest.
heeft iemand toevallige deze fiche niet?
Anders was het geen probleem, en bestelde ik de originele
Goed
heb de manual van Alfa erbij gehaald
en op pg 82-83
kan je de vorm zien van welke ik spreek.
laatste foto op 82 en eerste op 83
daar zie je ook een puntige hoek, dus kan het niet die ene grote zijn.
(als je in pdf op 200% zet is het duidelijker)
Goed
ik heb net even naar de dealer gebeld
en deze bevestigde nogmaals dat origineel
de pakking niet bestaat
en hij deze ook niet kon krijgen.
(de pakking staat niet op de microfiche)
Met de sealant bedoelen ze de vloeibare pakking
want het bestaat niet van Yamaha uit.
Het moet dus van een andere leverancier komen
en de dealer zelf had geen id van waar.....
Maar het is inderdaad een pakking die hierop komt die ik nodig heb.
volgens mij zal het met vloeibaare moeten zal niets anders opzitten man en er is geen verschil met dichting van karton ofwel moet het een dichte zijn dan is er verschil anders niet